Vzápětí po plyšáku jsem vyslovil hypotézu, že nastává reindexace ekonomických, morálních, náboženských a vlastně všech společenských hodnot, jež začíná deindexací, tj. všechno má stejný význam. Dosud necítím potřebu na tomto názoru něco měnit.
To máte pravdu, člověk si myslel, že co prožil v době vlády jedné strany, nemůže být překonáno, a ejhle může! Každý každičký den! Tady jeden malý příklad: "Bidenovy kiksy zneklidňují demokraty" zmizelo z titulky hned, ale článek na Novinkách zůstal. Oni jsou zneklidněni? Oni netušili?
Srdečný pozdrav všem :-) Je sice 1.4., ale nehodlám psát aprílově. Nejsem normální, tak některé věci považuji za "zvláštní znamení" - např. blog Petra Klána "Na konci reliéfu" jsem si vyložila, že jsme na konci naší rebélie, dnes na YT se mi po mém "DĚKUJI, PŘÁTELÉ" objevilo "KONEC", takže mám radost, budu slavit a nebudu už psát úvahy (nerada píšu), do Nory občas zajdu poklábosit jako Anna. Přeju všem pevné zdraví a příjemné prožití Velikonoc Renata
Přijďte, jste tu vždy vítána ☺ I Vám a celé rodině krásné velikonočn í svátky a hlavně Vám přeji tu radost, je solí života. Mně dnes moje radost přijde navštívit, těším se, už je venku hezky a může se tu vyřádit. Jdu vařit, bude špenát a moravský vrabec.
Vzdy ked sa ozvete som rad. Lebo to znamena, ze este ste (a dnes je to uz pomaly vzacnost, pri tom kovide) a ze napriek tomu, ze sa hodnotite tvrdo, ale asi sama viete preco (...Nejsem normální, tak některé věci považuji za "zvláštní znamení" ), casto su Vase prispevky, podla mna, celkom normalne. Ako napr. dnesny.
Když tak 14 dní ležíte a střídavě jen jíte, chodíte pár kroků a spíte, tak se Vám honí hlavou spousta myšlenek. I na tu politiku si vzpomenete, narazíte na různé příhody. Jak v nemocnici, tak i na lůžkovém měli ukrajinské uklízečky. Ta první vůbec nemluvila, ta druhá pusu nezavřela. Sotva přišla do práce, už jí bylo všude plno, člověk by řekl, že tam všechny sestry a často i pacienty komanduje. Uklízela nádobí po jídle, a kdo snědl vše, byl chválen, kdo málo jedl, byl hlasitě napomínán k polepšení se. Mluvila s dost silným přízvukem, ale rozumět jí bylo. Hlas více než průrazný, takže se nedala přeslechnout.
Jednou jsem šla po chodbě a Máša si zrovna dvěma sestrám stýskala, že by si tak moc přála podívat se někdy k moři, ale že z mizerného platu na to asi nenašetří. Nedalo mi to a přimíchala jsem se do hovoru. A odkud jste? ptám se. Z Ukrajiny, povídá Máša. Ale tam přece máte moře, a jaké! Byla jsem u něho, pobývali jsme v Oděse, na Jaltě, v Soči, je tam nádherně, nejméně jako v Řecku! - Hm, kroutila se, jako že neví nebo nechce. Dál jsem se trochu nechala strhnout vzpomínkami a říkám, jak jsme byli nadšeni lány černozemě s dvěma úrodami za rok, krásami země a její štědrostí, atd. Máša se mračila, jako by to nechtěla slyšet. Tak mi to tak přišlo, že mnozí, kteří tamodtud odejdou, podlehnou vábení zlatého telete, a kdoví, jestli jim pak za to stojí. Lidé jsou to velmi šikovní, manuálně zruční, pracovití - berou každou práci, ale není škoda vyplácat jejich potenciál v pomocných profesích, jako uklízečky apod.? Místo aby si tu Máša udělala odbornou školu a umožnila si nějaké hodnotnější uplatnění, když už jde "za lepším"? Jde na západ, aby tu 50 let šmidlala hadrem podlahy? Neměli by Ukrajinci konečně vzít vládu ve své nádherné a bohaté zemi do zodpovědných rukou, vyhnat příživníky a rozkrádače, vykašlat se na západní "kamarády", kteří si chtějí také nahrabat, a více si věřit, vzchopit se? Mám silný pocit, že ano.
Vzápětí po plyšáku jsme byli vůči západní Evropě na tom stejně jako dnes Ukrajina. Jezdil jsem do Jižních Tyrol česat jablka a za 3 týdny jsem tam vydělal víc než u nás za celý rok. Pracovaly tam mraky Čechů, teď už žádný. Třeba se tak časem vyvine i Ukrajina, když tam nebudou válčit.
Pravda. Aj Slovaci chodili na rozne polnohospodarske prace do Talianska, Spanielska, Grecka, Anglicka, Irska, ... a nielen na polnohospodarske, ale studenti hotelovych skol aj ako casnici, chyzne...hlavne v Taliansku a Grecku pocas sezony. Teraz najviac do Rakuska sestricky vytierat rite v nemocniciach a ako sluzky do rodin, ako opatrovatelky...A chodi ich tam aj dnes dost vela (tzv. pendleri, dvojtyzdnove turnusy z vychodneho Slovenska).
Tahle Máša tu není na brigádě, vdala se tu a má rodinu. A běduje, jak nevystačí s platem uklízečky, jak je tu vše drahé, že za výplatu celkem nic nenakoupí.
Zdenek: To určitě, souhlas. Ale tahle je taková rázná, rozhodná a energická, všechny pomalu mentorovala, že bych se divila, kdyby měla doma drsňáka. Taky mě štvala dennodenním nadáváním na poměry v Česku. Tak proč sem šla? A proč se nesnaží o změnu? Zvláštní případ, mně nesrozumitelný.
K Máše: doma je všechno špatně, nejvíc nenávidí Putina a Rusko. U nás je taky všechno špatně, všechna opatření k pandemii by se měla zrušit, naše vláda je neschopná. - Tak nevím, snad aby se stěhovala dál na západ, tam jí bude líp :-)
V Albertu bylo boží dopuštění,všichni chtěli dělat nádivkou a neměli rohlíky,u uzenin fronta jak za války,tak jsem musela s plnou taškou ještě si zajít do jiného krámku navíc jsem podcenila vyketnění a jarní sako bylo moc,chtělo to krátké rukávy,ale jak jsem měla ty tašky,tak jsem to nemohla ani svléci,tak jsem přišla domů úplně hotova. Ted si zásadním macešky do zardiny před schody a udělám velikonoční dekoraci a pak padnu a budu už jen 4 dny relaxovat.
Taky jsem nakupovala, s taškou na kolečkách. Manžel doma upadl, má na jednom oku dvojité vidění a za 3 týdny je objednán na oční. Nemůže jezdit, tak je zásobování na mně. Zvládám to, i když dnes v tom vedru jsem to s jarní bundou taky přehnala, stačilo triko.
Možná Vás potěší, že moje 90letá máma si na doporučení praktického lékaře dala píchnout vakcínu, toho Pfizera. Po 2. dávce jí bylo trochu blbě, okolí vpichu zarudlé a mírná horečka, ale po pár dnech to přešlo. Moc jí fandím, aby jí píchanec prospěl.
Díky moc, jseš hodnej, ale radši zatím ne! Jsem odpudivě protivnej.
Momentálně úpím, bolí mě moha jako pes, už jsem začal brát i prášky proti bolesti, v noci to stálo za hovno. Ani chlastat nemůžu, dokonce ani v množství menším než malém. Nicméně se nedusím, dýchám bez problémů a občas si, což je důležité, projedu i Noru či Kydy. (Kydy mě v posledních dnech spíše naplňují beznadějí. Napadá mě, jak by asi dopadlo Vidlákovo Šimpanzium, pokud by(chom) se tam sešli všichni diskutující, každý měl v kapse pistoli a popil půl lahve slivovice. Nebo kdybychom si měli z tohoto malého okruhu relativní intelektuální elity zvolit česká vláda, jejíž členové by se vzájemně respektovali a měli za úkol se shodnout a o něčem společně rozhodnout...)
--- Přeju všem co nejhezčí Velikonoce a pěkné počasí!!
Jáchyme, k těm diskusím a diskutérům... Po dlouhé době jsem nahlédla na Kydy, a víte že mě napadlo to samé, co Vás? Že se mnozí těší na sešlost (moc jim ji přeju a doufám, že to vyjde), ale jak by to asi dopadlo, kdyby tam každý zubynehty hájil své přesvědčení? To by nemohlo skončit jinak než pořádnou rvačkou, téměř každého s každým... Nu, snad se dokážou ovládnout, ale s alkoholem bych to tam pro jistotu moc nepřeháněla... což asi nepůjde. Noha určitě povolí, vydržte.
Ja by som preventivne, aspon na 10 dni, na kydy ani nepozrel. Tu, v krtkovisti, predsa len su, napriek vsetkym averziam, sem tam pozitivne spravy.
Pozrite sa, co stvara od radosti Ladik!!!, Marie sa ako tak zotavila z kovidu (aj keď este ma problem s cuchom i mozno chutou), Monika (a jej aliasy) sa dnes celkom zrozumitelne zapojila do diskusie a urcite by ste nasiel i dalsie dobre spravy. Takze, odporucam Noru, ako liek:-).
Viem, ze ste pisali, ze nie, ale minimalne 2 zo 4-5 hlavnych priznakov ste mali. Saturaciu kyslika a strata cuchu. Tak len preto si myslim, ze ano. Ale ja to nepisem preto, aby som strasil, alebo vas (a Vasich lekarov) presvedcoval. Jednoducho neviem, pri akej doteraz znamej inej chorobe sa tieto dve dost podstatne veci vyskytuju naraz. Takze osobne si myslim, ze ste ho prekonali (nejaku jeho formu) a mozno v decembri (ako som pisal o svojich priznakoch) i ja. Aj ked testy mi vysli negativne. Takze ja to myslim v dobrom, aby ste boli opatrna, nic viac.
Ztráta čichu se mi doma ještě zhoršila, to ukazatel nebude. A necítím nic už od ledna, kdy začaly pyly. - Já vím, že nechcete provokovat ani strašit, ale občas se na někoho utrhnu, kdo mi tvrdošíjně opakuje, jak že jsem ten covid zvládla...
Netvrdím, zřejmě by to alergie, (s níž mám půlživotní zkušenosti a vím, že mi v krizi bylo tak zle, že mě napadala možnost se vším skoncovat, jasně že jen napadala - ale dušení bylo hrozné, celé noci jsem nespala a mohla jen sedět v křesle s hlavou vzhůru, ležet se nedalo) - samotná nebyla. I když ani to bych nevyloučila. Připouštím nějaký virus, v kombinaci. Ale to je jedno, to jen pro můj klid si to tak vysvětluji jako nejpravděpodobnější.
Takhle jsem do sebe ládovala různé léky proti covidu (např. Isoprinosine), místo abych si důkladně prokapala nos (dýchání) a užívala Bromhexin na odkašlání. Ten mi pak dávali v nemocnici každý den.
Také bych mnohé Nornice a Norníky rád po letech poznal osobně... ale na sraz to moc nevypadá. Jednak covid (a jsme s různých okresů), "druhak" bychom se asi těžko shodli na termínu a místě (jsme z velmi různých okresů!), treťjak - dost možná by to skončilo taky rvačkou - nebo aspoň zklamáním... :o)
Ale vždycky mě to lákalo - málem jsem přišel i na sraz bloggerů a diskutérů ještě za Libora Ámose. Podívat se, jestli všichni ti sympaťáci jsou opravdu tak sympatičtí a virtuální pitomci mému dojmu dostojí i ve skutečnosti.
Vlastně mám jediný zážitek (pro mě dost bizarní), kdy jsem se potkal s virtuální identitou i skutečně. U Vlka (ještě za otevřené diskuse) psala paní s přezdívkou Hairyfish, a dost jsme si rozuměli. Hrála (hraje) na harfu a zvala pravidelně na koncerty. Tak jsem na jeden dorazil. A ocitnul se na srazu harfeníků, jediný bez harfy (i bez trianglu). Ale byl to moc hezký večer. S Hairyfish jsme se - po chvilce pátrání - já jsem přemýšlel, která to asi bude, a všichni se na mě zas zkoumavě dívali, odkud že mě to sakra znají, a jak drahou harfu asi mám, že se ji bojím vytáhnout :o) - krátce pozdravili a popovídali. Co je s ní ale dnes, netuším...
Pánům Jáchymovi a Ládik!!!ovi každopádně přeji hezké setkání a držte se (zdravotně i jinak).
Ja som naopak optimista a verim, ze ani hranice (nielen okresov) nezabrania normalnym ludom (az sa k normalu, mozno po skusenosti s kovidom a zamysleni o com ten zivot je, raz vratia:-)) stretnut sa bez nevrazivosti, "rvačky" a sklamania. Podstatne, aby od toho nikto nic zvlastne neocakaval.
Cakam na nejake okruhle vyrocie (alebo aj neokruhle - nasa trieda sa stretla po maturitach po 13 rokoch, stretnutie bolo superperfektne, prisli vsetci z celej, vtedy este spolocnej republiky, bavili sme sa az do uplneho rana, ci skor doobedia nasledujuceho dna - a odvtedy sme uz stretnutie nemali ani raz:-)), kedy domaci zaveli a my prideme. A budeme prvych par hodin hadat, who is who. Na prvy pohlad som v nevyhode, ze budem odhaleny ako prvy, ale...:-))).
Po 50 létech po maturitě jsme ukončili pravidelná setkávání maturantů, organizátorům se už nechtělo. Přišlo mi to líto, tak jsem sehnal bývalé spolužáky a ve spolupráci s mou první dětskou láskou zorganizoval první setkání po 50 létech. A scházíme se každoročně, dokonce i vloni covidu na truc. Začátkem května pojedu na Moravu přes Vysoké Mýto, vyfotím Brandla, navštívím hřbitov a vrátím se oklikou zpět, možná přes Znojmo.
Já bych to nechala, jak to je. Ve virtuální rovině. Každý má o každém nějakou představu, a je s ní srovnaný. Realita by tím mohla natolik otřást (pozitivně nebo negativně), že nevím nevím co by bylo výsledkem.
Vám věřím. Nezapomněl jsem na plné hlasy ukrajinských Občas se však najde taková výjimka ze slušného chování, že na ni nelze zapomenout. https://www.karaoketexty.cz/texty-pisni/lidove-pisne/nese-halja-vodu-596521
Ono bavit se o politice jinde nez na netu,je docela ošidné. Lidi se rozhádají nebo spolu pak nemluví nebo se dokonce i poperou,ve slušné společnosti řešit politiku bývá tabu. A taky na netu diskutuje určitá sorta lidí,málokdo má čas nebo radši má živé. Ja začala diskutovat,když jsem zůstala sama doma ,abych se po ránu zabavila. To nejdřív člověk nevěděl co dřív a pak najednou se ráno probudil a co teď. Nákup a vařit tak od 10. Tak jsem si uvařila snídani a kafíčko a jdu k netu a tam se pobavila,bývala i sranda,něco jsem si začala i googlovat,takže zaměstnat hlavu ,no ale postupně jsem si přiznala,že mám závislost,nakonec jsem byla ráda,když mě zabanovali. Tady mi to vyhovuje,pár ženských s podobnými problémy plus básník Ládik,tak si dělám svoje věci a říkám si,co dělali oni a co mi zase napíší.a tak 2x nebo 3x za den,když se unavím,tak si na chvíli lehnu,stavím se tady,hraju pasiáns přečtu si zprávy a pak dodelam ty své věci a takhle mi to ubíhá.
Já jsem začala diskutovat na Aktuálně asi v r. 2009 (to už jsem asi 6 let trpěla bipolaritou a z velmi společenského tvora se ze mě stal bláznivý "samotář"), přišlo mi to tam jako hospoda s inteligentními štamgasty, tak jsem tam začla chodit "na jedno". Když tam vznikla Nora, tak mě do ní tam pozval Zdenekb (moc děkuju), tady to mám celou dobu za "druhý domov" (moc děkuju). Vždy jsem byla rebelka, hrozně mě štval genderismus a protimužské tažení. V prosinci 2017 pod blogem Vendlové "Kam se vytratila poctivá mužská síla" jsem založila rebélii "Ve dvou se to lépe táhne" a na mou prosbu mi v ní pomáhal rebel Petr Klán, mám pocit, že se vydařila. Včera jsem na oslavu úspěšného konce snědla dvě margotky a z přeslazení mi bylo blbě. :-)
Za tu dobu jsem si sice nevypěstovala závislost, ale za poslední dva roky téměř žaludeční vředy - dnes poprvé po té dlouhé době jsem pustila počítač bez odporu, někdy mi bylo až fyzicky zle, vadilo mi stálé sledování a tak jsem stále bojovala, aby mě nepřemohla paranoia (paranoidní stavy jsou pro mě nejhorší, to bych byla schopná spáchat sebevraždu - každý druhý bipolarik se o ni aspoň jednou pokusil). Blázni to nemají lehké, horší to však mají jejich blízcí. Mám štěstí, mám skvělou rodinu, muž o mě vzorně pečuje. Apocalyptica - 'Nothing Else Matters' https://www.youtube.com/watch?v=mjvGjUovxPU
Krásné klidné Velikonoce všem, bez bolestí i jarní únavy (tu já mívám celý rok): https://www.zonerama.com/Bj10/Photo/6124144/260502118?secret=LB0aNUD2OO8Je6Y3LR5quhj5k V naší dvorní džungli dnes na nejslunnějším místě slavně rozkvetl první narcis, - "panu Chopinovi" se tu jarní rozmanitěji: https://www.youtube.com/watch?v=a0hFZPvanMs
Zdravím. V tom případě, pokud byste se chtěli setkat, tak pod vymyšlenými jmény a kdo by chtěl říci svůj nick, či skutečné jméno, by záleželo jen a jen na něm. Pokud by se na setkání necítil dobře, mohl by klidně odejít a zůstat inkognito. Jednou jsem takto potkala člověka z virtuality (jiných webů) a mohu říci, že jsem to neunesla, nebyla jsem na to připravena, bylo to nečekané, tedy šok (nejen¨).
ad. zdenekb01 dubna, 2021 20:53 Pokud byste byli na setkání připraveni, nejspíš by to bylo fajn. Já připravena nebyla, ani jsem setkání nedomlouvala, ale stalo se. Ale bylo to tak nečekané, že jsem to unést nemohla, i když to bylo v dobrém. Ale čas hojí, možná i ta samota je někdy hojivá.
Nikdy bych se nezúčastnil reálného setkání se skupinou, ve které by byla autorka největší podlosti, kterou jsem byl kdy na netu počastován. Na druhé straně nemohu zcela uvolnit virtuální prostor jenom proto, že se v něm pohybuje. Proto jsem zde.
To jste mi připomněl sousedku - z-gruntu hodná ženská, ale do očí se mi podívat nemůže a pokud jsem na poli, vrátí se na dvůr, aby mne nemusela náhodou zdravit...Pole, o které připravili horního souseda, nestíhá obdělávat, vše je zatravněno, plno stromů poraženo,... No, vrátí se sem postupně to, co zde bývalo dřív - zatravněný kopec. A sraz? Myslím, že v dnešní době pouhá utopie. Sama jsem jezdila na třídní srazy, které jsme mívali 2 x do roka, zatím čekáme na vhodnější dobu, až se budeme moci sejít i s třídním, který je ještě ve slušné kondici,...
Rozhodl jsem dát sem podrobnější informace o mé péči, abych zřetelněji prokázal primitivitu zdejších pomlouvaček. Nám se každoroční setkání zbytku třídy ze základky líbí, bohužel nás ubývá. Přestože naše první setkání bylo po 50 létech od absolvování tehdejší základní osmiletky, sešli jsme už 14x. Organizuje to moje dětská láska, ke které se rád vracím.
Já tady někdy hubuji :-) Ládika, že to přehání, aby pamatoval na ... atd., ale sama nejsem lepší. Resp. někdy v depresi nedělám nic a jindy to přeženu, jako třeba dnes. Naplánovala jsem si cestu do Prahy, dovezla jsem věci synovi a dceři ( byli rádi, normálně by si pro to zajeli sami), stavila jsem se vybrat schránku a zalít kytky v bytě..., a pak jsem vyrazila na parcelu. Cestou do Prahy i zpět byly kontroly, mne ale nevyhmátly. Cestou na parcelu a zpět jsem policii neviděla. Na parcele jsem ostříhala stromy, postříkala jádroviny i peckoviny zimním postřikem, obryla jsem kolem stromů kola. Postříkala jsem rybízy Pirimorem. Všechny stromy jsem pohnojila. Byla bych to pochopitelně udělala dřív, ale bála jsem se tam jet, teď vidím, že asi zbytečně. Odjížděla jsem kolem sedmě, na chatu dorazila v osm. Měla jsem hlad, ale řekla jsem si, že v noci má pršet, zítra taky, a to se mi pak bude mech z trávníku špatně vyhrabávat. A nepůjde spálit, bude mokrý a těžký... Tak jsem si jen vzala tepláky, skočila do kolny pro hrábě, rozsvítila jsem si na verandě a v přístěnku, abych na práci lépe viděla, a začala jsem hrabat. Udělala jsem to jen nahrubo, ale mech byl proschlý, naplnila jsem jím čtyři zahradní vaky, a odpotácela jsem se do postele. Teď si "lížu rány", myslím, že zítra si asi udělám postelový den.:-) A dívám se na Roberta Devereux, Marie, jsem nenapravitelná.
Srdečně zdravím, jsem moc ráda tady zpátky, jdu si to tu pročíst, abych se dostala do obrazu. Jaroslav Jezek, Jiri Voskovec & Jan Werich - Svita https://www.youtube.com/watch?v=e38nThw0_3I
Parazit je tady zase, už jsem myslel, že jsi to vzdal. Čekal jsem, že moje zmínka o zdejších pomlouvačkách tě vyvolá. Kterou z nich zastupuješ, Gaiu? Dobrý výběr, ta je nejdrzejší.
Tužka napíše, hezké ráno, Noro. Včera v noci jsem hledala, kde jsme s nickem Honolulu podrobně probírali Pašijový týden. On má,...doufám, že žije, tak má veliké znalosti z dějin Starého Říma a mnoho knih o tomto období. Podrobně jsme vedli rozhovor, jak asi probíhala Poslední večeře a co bylo dál na Velký pátek.
Bohužel, nenašla jsem to,...budu li mít čas, budu pokračovat v hledání. Zato jsem našla onačejší diskuse,...jo, taky poučné připomenutí.
Bylo by zajímavé se optat, co ví, dnešní jedinci mladé generace v ateistické atmosféře o Velkém pátku,...dokonce ho dostali jako státní svátek.
No nic,...to jen tak v myšlenkách na Křížovou cestu,...a zelené ratolesti míru poněkud zavadlé.
Na seznamu je recept na velikonoční hlavičku s majoránkou a česnekem. To bych tam tedy nedala.Dnes ji budu dělat k obědu a ještě se rozhoduji,zda péci s kurecim prsem či nikoli
I Vám. Jestli si dobře vzpomínám, tak máte taky ráda Hradišťan, tak přidávám (text se podle mě k velikonočnímu dnešku docela hodí) Jiří Pavlica & Hradišťan - Až bude moje duše https://www.youtube.com/watch?v=RqHDv1G_-4w
Nevíte prosím někdo, k čemu je dobrý jablečný ocet? Omylem jsem ho koupila místo běžného kvasného, viděla jsem značku Bzenecký a dál jsem nečetla... Přinejmenším na čištění klik, dlaždic, apod.? to by se i hodilo, s úklidem pořád nejsem hotova a v neděli přijde návštěva.
Můj otec dělal léta jablečný ocet a používal ho do salátu. Asi to rodičům přispělo k dlouhověkosti, ale mně se úplně zdvíhal žaludek, stačilo jen cítit ten puch (pro mne má jablečný ocet nelibou vůni i chuť). Já bych to vylila do záchodu... :-)
Nu, byla jsem zvědavá, jestli má někdo zkušenosti, a jistě že - krtci znají všechno. :-) Díky. Opravdu s ním asi pročistím odpad, a ještě před tím přečistím po bytě, co se dá, došlo mi totiž Savo. Já tu "vůni" a chuť tohohle octa opravdu taky nesnáším, zvedá mi žaludek, a v tom se shodnu i s mužem. Ten než svoji tlačenku s cibulí a tímto, tak raději nic. Ani to hubnutí mi za to nestojí. Teď jsem nemocí pár kilo shodila a raději vsadím na chůzi. Přesto všem dík.
Proč tomu Ježíšovi dělali takové utrpení? Aby potom byly pořádné pašije? Mám s tím problém. Proč je tolik náboženství a proč tolik lidí se tím živí a tolik lidí tomu věří? A ještě mají vůli se proto vraždit.
Nesmysl, amfetamin je uměle vyráběná droga. Námel produkuje deriváty kyseliny lysergové (jednoduché amidy a peptidové alkaloidy především ergotaminové, ergotoxinové a ergostinové řady) a klavinové alkaloidy.
O alkaloidech jsi asi nikdy nic neslyšel blbečku. Já psala Ládikovi a ne nějakému chemikovi,takže nikoli kopírovat wiki,ale po lopatě,aby tomu rozuměl, amfetamin je alkaloid ,docela známý a námel je alkaloidú plný a ty mají vliv na psychiku. Mam to od Součka,to byl sice zubař,ale celkem racionálně mohl odhalit příčinu Ježíšova blouznění
Nejen drzá, ale i blbá, pro kterou je chroust totéž co hovnivál, protože obojí je brouk. Námelové alkaloidy, např. LSD, vytváří Paličkovice nachová, kdežto alkaloid amfetamin vyrábí člověk. Noha a ruka je totéž, obě jsou končetiny, snad psal Souček? Prostě žádní strávníci obilí nemohli jet na amfetamin, protože nikdo v Římské říši ho nevyráběl. Tak příště se nesnaž oblbovat ani Ládika, to se tobě nemůže podařit. Tu wiki jsem kopíroval pro ostatní odborníky v jiných disciplínách, na tebe by to bylo příliš náročné. Pro přesnost, nejsem chemik.
Liško, jste na přijmu? Mně začala kvést meruňka, asi už se z toho zblázním. Ona kvete jednou za dva roky a jako na potvoru, vždy, když kvete, přijdou mrazíky, a když nekvete, celé jaro nemrzne. Loni, kdy měl každý kolem úrodu meruněk, nekvetla a teď, potvora, rozkvetla už na apríla! Ze soboty na neděli má mrznout v noci, co s tím mám udělat? Někde píší, že pomůže postřik Championem, ale to asi spíš, aby nezmrzly pupeny. Přemýšlím, že koupím deset hřbitovních svíček a dám je pod korunu stromu , mohla bych tam dát taky olejový radiátor...
Nevím, jak by mohl postřik určený proti plísňovým chorobám uchránit před mrazem. Je tu spíš možnost zapálit oheň, aby kouř mráz nepustil k zemi, ale to se dělá v květnu a nad ránem. Mně naštěstí nekvetou, byť k tomu nemají daleko. Musíme doufat, že se meteorologové netrefí. Což zase není tak nepravděpodobné ;)
Liško, koukala jsem se do návodu Championu a tam píšou - proti houbovým chorobám 10g na 10 litrů vody, ochrana proti mrazu 10g na 5 litrů vody - postříkat den dva před očekávaným mrazem.
meruňka korové nekrózy 0,2-0,4 % ; (20-40 g/10 l vody) při opadu listů, na počátku rašení; 2x/rok, interval 14 dnů meruňka ochrana květů proti mrazu 0,2 % ; (20 g/10 l vody) 1-2 dny před předpokládanými mrazíky;2x/rok
A můžete mi, prosím, bez použití google říct, jak se ochrání květ před mrazem? Jistě je míněno, že postřik ochrání pupen tím, že jej vlastně slepí a proto nevykvete, ale květ??? Jako že blizny neomrznou??? A jak je potom mohou včely opylovat?
Film z aerosolu roztoku o sníženém bodu mrznutí na květech nejen meruněk může ochránit květy před krátkodobém mrazem. Google používám pouze kvůli věrohodnosti, nemám zájem vést dlouhé řeči.
V současnosti existují i speciální přípravky pro tento účel, například postřik Champion 50 WP, který se prodává ve formě prášku. Nejprve jej smícháme s vodou v doporučené koncentraci a poté roztok stříkáme přímo na květy. Pokud teplota klesne k bodu mrazu, postřik vytvoří tzv. „ledové jádro“ na květech a na ošetřených částech stromu vznikne ochranný film, který brání mrazu, aby poškodil či dokonce zcela zničil květy.
No, Liško, prostě jsem to vyzkoušela a uvidíme. Syna meruňka pálí a chtěl by ji porazit, argumentuje tím, že nerodí (a má pravdu). Ale já zase vím, jak dobré plody ten strom má, tak chci, aby se jednou předvedl. :-) Jinak, liško, máte pravdu: http://jdem.cz/fgvnw6 A teď předpověď mrazy přesunula až na příští týden, od úterka, takže má dnešní opatření byla stejně na nic.
Našla jsem k této problematice šikovný obrázek, možná vás bude zajímat: https://i.postimg.cc/t4Lrqgcr/merunka.jpg
Njn, když Pytlík zná víc než prohnaná liška, tak je nutno aspoň ňafnout. :) Včely meruňky opylovaly i po mrazech, a pokud mráz květy spálil, vykvetly další z pupenů druhého sledu. Vyrůstal jsem s meruňkami od dětství, rostly na jižní straně domu a plody jsme trhali z balkónu.
Aha. Mně to bylo divné... :-) Jinak, alespoň jsem se donutila k nějaké aktivitě, pohnojila jsem ovocné stromy a vyhrabala jsem ze sudu na pálení popel (3 kýble, z papíru je takový protivný popel a když na to do sudu zaprší, tak pak musím vyndavat hnusnou popelovou kaši, tak jsem si ušetřila nepříjemnou práci). Sud odpočívá, čeká na mech :-), ale to až bude lepší počasí. Kvetou fialky!
Jsem nevěděla, že jsou i remontantní meruňky, tedy podruhé kvetoucí. Těch blbejch ovocnářů, co si dělají starost s mrazem u kvetoucích stromů! A sklizeň z balkónu je přímo geniální, já abych měla šestimetrový žebřík. ☺
Nevíte toho hodně, ale to už je mi dávno známo. Meruňky nejsou remontatní, jenom ne všechny květní pupeny vypučí v prvním sledu koncem dubna. Protože meruňky z ovocných stromů kvetou nejdříve, vyvinul se u nich mechanizmus, že ne všechny květy vykvetou v prvním sledu, ty přijdou na řadu v případě zmrznutí vykvetlých, jinak zůstanou pupeny do konce vegetačního období. Remontantní znamená současné kvetení s dozrávajícími i zralými plody na jednom stromku, např. citrusu. Ty jsme btw pěstovali také ve skleníku z okurkových pohárů. Při sklizni jablek v Jižních Tyrolích jsem viděl i remontantní jabloň, která měla kvetoucí větev spolu s ostatními větvemi s plody. "Nur Ausnahme", vysvětlil nám pan sadař. Když nám narostla větev s meruňkami až na balkón, bylo by nesmyslné ji obírat ze stromu. Pokud akceptujete tyto informace, budete mou nezištnou zásluhou o něco informovanější. Obávám se však, že to ve své zavilosti nepoberete.
Ládiku, víte něco o Jáchymovi? Psal jste tu, jestli nemáte přijet... on bude na Velikonoce sám doma? Nemocný? Kdyby to nějak šlo, taky bych pomohla, ale nevím, jak....
Ládiku, jestli jste s Jáchymem ve spojení, prosím, pozdravujte ho ode mě a že mu moc děkuju, že mi hodně prodloužil život - před časem mi tu doporučil Jak cestovat s lososem a jiné eseje (od Umberta Eco), z toho už znám téměř zpaměti Jak uvést umělecký katalog, často si to znovu čtu a vždy u toho slzím smíchy.
Zdravím všechny! Anno, jsem rád, že jsem se trefil s Umbertovým lososem. :-) Aleno, není to zatím tak hrozné, doma je čtvrtka a králik, na telefonu sestra se švagrem (pár minut chůze od baráku)
Naskákaly mi bolestivé puchýře po celé noze - nevylučuji pásový opar nebo nějakou podivnou alergii.Možná tzv. "kovidová noha" nebo opožděná reakce na očkování...nevím. bohužel do toho vlítly velikonoce, takže dostat se k doktoroi jde těžko.
Ale kromě bolestivosti, kvůli které nemůžu v noci spát (a toho, že si v pravidelných intervalech osvěžuji slovník těžkokaliberních sprostých slov) to zatím nevypadá vážně. Mám i vyrážku i na chodidle, takže to není ani na kratší vycházky na stepleru.
Díky všem, kdo na mě myslíte, potěší to a zahřeje!:-) --- Králik Bubák nějak pochopil, že se mnou není sranda, podezřele málo provokuje a přestal dokonce ohryzávat nábytek a pantofle. Snad taky něco nechyt.
Já mám na obou chodidlech otoky a pravý kotník + lýtko mi zvyšují BMI. Teď jsem na nich udělal 11t kroků po lese a už mě to nebaví. Na žílologii jdu 7.4.. Ještě horší je držka, kam se přesouvají hmoty z pr...... nevím, kam si mám oblíkat prádlo.
Jáchyme, ať je to, co je to, je paradoxně dobře, že se vám vysely puchýřky. To bude asi hlavní projev nemoci, zatímco předtím to byla jen příprava - hnusná, bolestivá, ale teď by se to snad mohlo zlepšovat. Já bych to léčila jako pásový opar, i když je na prazvláštním místě. s doktory je teď potíž, je obtížné se k nim dostat. Kór o Velikonocích. Myslím na vás a přeji vám, ať už je to jen lepší a lepší...
Ládiku, já vám radím už podruhé, noste punčochy! Stačí podkolenky, ty stahovací lze koupit ve zdravotnických potřebách i v některých lékárnách. Natáhnou se na nohy ještě v leže v posteli, zabraňují otokům a podpírají žilní stěnu. Zeptejte se doktora, až půjdete na žilní. Taky asi není dobré honit rekordy v počtu kroků, ale to je vám marné říkat....
Celé odpoledne střídavě uklízím a polehávám, mám toho docela dost. Ale bylo to nutné - v neděli přijede i malinká, tak musí být aspoň relativně čisto. Moc se na ni těším. Ještě v nemocnici jsem si plánovala setkání s dcerami a zeti, abychom jim mohli poděkovat za pomoc. A k jídlu jsem nejvíc snila o dobré pizze (už jsem ji nejedla snad rok), a pak mám chuť na nanuka s čokoládou a oříšky. A abych nemusela vařit, tak že objednáme pizzu a hovězí vývar (polévku) s dovozem. Udělám jen salát, nápoje, nanuky jsou v mrazáku.
Marie, to je fajn, že pobudete i s malinkou. Taky se těším na vnoučata, pobyt s nimi na mě působí blahodárně. Asi měsíc beru antidepresiva, musela jsem je začít brát, protože několik dní mě bezdůvodně napadalo, že by bylo fajn, kdybych umřela. 17 dní beru antibiotika, špatně je snáším a ještě 7 dní je musím brát. Moje máma (bydlí s námi) minulý týden na tom byla hrozně špatně a aby toho nebylo málo, tak jsem s jejími zvratky spláchla do záchodu i její horní zuby. Tento týden už je jí líp, ale bez horní protézy nemůže pořádně kousat (k zubaři je objednaná za 3 týdny), tak jí vařím jídla, při kterých není třeba moc kousat - litovala, že si s námi nemůže dát pizzu, dělám ji z listového těsta.
To: Ládik!!! Vaše téměř nejnovější hračka, sledující tělo, je pravděpodobně něčím užitečná, mně ta čísílka neříkají nic. (Stejnou má podle zveřejněného obrázku i pan Brabenec?).. Hm, O2.cz vlevo nahoře znamená, že jste oba u Kyslíků? Nápis „Skrýt stres“ mě docela pobavil – příští verze ho možná bude umět pro mě neuvěřitelně stres nejen měřit, leč i odstraňovat či alespoň dávat v tomto směru na výběr různé rady.
Vy znáte plno krásných stromů, v lese i jinde - tak máte možnost: Do 22.4.2021 https://www.stromroku.cz/Nominace Či jejich snímky i bez příběhů přidávejte dál sem, prosím.
To: Gaia 02 dubna, 2021 14:15 Ježíš – „ první komunista“? Nebyl on spíše jedním z prvních vůdců neziskovek? Pokud se tedy se svými apoštolskými učedníky neživili tím, co se v mládí naučili – on byl po svém otci (pěstounovi?) tesařem, nemýlím-li se. S Velikonocemi tato moje myšlenka nikterak nesouvisí a neuvádím jistě poprvé, že ve znalosti bible nemám jen díry, ale přímo propasti, dohnat se mi už asi nepodaří.
Reálné setkání „krtků“… Distančně by to šlo. I když má skypová zkušenost je, že už 4 najednou je moc, někdy i 3, znám i takové, co raději píší než z monitoru mluví. Má někdo spočítané, kolik míst má právě zdejší virtuální stůl?
Držme se, milí spolu-psavci. U nás dny běží jako obvykle. Prý léčí i spánek (hlavně noční), tak ho přeju co nejdelší včetně pěkných snů všem. Dobrou noc.
Omylem jsem uveřejnil Ládikův obrázek, omlouvám. Správně mělo být https://imgway.cz/s/Mbz, hydraulický nosič, který jsem používal při transportu manželky, abych si nezničil páteř.
Tužka napíše,...Taky jsem párkrát řešila záchranu nakvetlé meruňky před mrazy. Tedy mám vždy dvě meruňky. Bylo štěstí, že jsem si ze sběrného dvora pár let před tím přivezla vyřazené drátěné koše na pálení dřeva, už dost poničené. Chtěla jsem původně s jejich použitím chránit mladé stromky u chalupy před okusem od zajíců, ale zajíci se vytratili.
Tak jsem pod stromy dala ty koše, narovnala velké kusy tvrdého dřeva a kolem půlnoci, když začal teploměr klesat, tak roztopila. Spaní, jak noty nabuben, ale spodní větve jsem ochránila, daly úrodu, vršky zčernaly,....květ vydrží i několik hodin mínus 4°C, nesmí ale na něj ráno zasvítit brzy slunce, je to živý organismus, brání se mrazu, proudí v něm tekutina, šok je ten náraz teplých paprsků. V chytrých knihách se píše, že má rozmrzání probíhat pomalu, asi čtyři hodiny.
U malých stromů to lze řešit netkanou textilií, přehodit, upevnit k větvím, něco uvnitř stromu se ochrání, pod strom navést kupku hnoje, nebo zrajícího kompostu, stoupá biologické teplo. Část květů se poláme, trochu úrody ale je.
Já to příští týden ještě zkusím s hřbitovními svíčkami (s tím krytem), dám pod strom stůl a k půlnoci tam svíčky rozsvítím... když už jsem tady uvízla a mám na to čas. Snad si sousedi nebudou myslet, že tu čaruji. :-)
To mě baví, když si lidi zkoušejí pomoci svépomocí a mají různé nápady. To, co tu popisuje Tužka a Alena, nevypadá vůbec špatně. Škoda že nemáme meruňku. Když jednou zmrzne švestka a neplodí, ani to nepoznám - džemů a klevery mám pořád dost. A myslím, že naše plodí taky ob rok. Já to beru úplně jinak než vy - budou švestky, bude práce (spadané se musí chytat do sítí, uklízet...) ☺
Já, Marie, to taky tak beru. jenže meruňka je vysazená u chaty (otec ji tam dal kvůli tomu, aby byla chráněná domem) asynovi stíní okno v pokoji, tak má zájem na to, strom porazit. Přála bych si, aby se meruňka "převedla", letos tak pěkně kvete..., no nic. Ty hřbitovní svíčky mě napadly poté, když jsem si uvědomila, že ohěň v sudu či otevřené svíce by uhasil déšť -sníh. Ale tady už padají sněhové krupky, tak z toho nebude nic, zbytečná snaha.
Ono taky meruňky jsou cennější než švestky, já vím, že to nelze srovnávat. Ale nešlo by ten Váš strom trochu zformovat? Buď přiříznout větve, které stíní - syn stejně asi nemá o úrodu zájem, tak stačí méně, pro Vás samotnou. Nebo - vzpomínám si, že u našich je už letitá meruňka, také na jižní straně těsně u domu (je tam jen úzká předzahrádka), a táta větve přivazoval a podpíral - tak, aby nešly nad obecný chodník, a aby nestínily příliš okna. Někdy použil podpěru, někdy přivázal slabší větev k silnější... mají ji dodnes. Stejně jako asi 60tiletou broskvoň, do té už udeřil blesk, a oklepala se... Mně ale ani meruňky, ani broskve z těchto stromů nechutnají, přiznám se, že si je raději koupím. I na džem, v sezóně to vyjde levně.
Metoděj či Cyril cos do kosti vyryl. Vole, to jsou runy! Ty seš synem Brůny. Brunhilda je tvoje mutti dějepis nás balamutí prý že to je hlaholice tloukli nám to do palice. Na vědecké bázi nový směr se razí. Kdo je jednou Slave navždy v sračkách plave.
Sněží - vybavilo se mi, že jste měl rád norskou skupinu, ale nepamatovala jsem si přesně jméno, měla jsem za to, že to je Waldruna - není, musela jsem vyhledat na wiki a našla - Wardruna Wardruna - Ragnarok (Full New Album) https://www.youtube.com/watch?v=zyzGRbbha3E
Tužka napíše,...slovo remontantní se používá pro OPAKOVANÉ kvetení. Hodně se to používá u květin všeho druhu, u ozdobných kvetoucích keřů i stromů....platí to zejména pro rostliny mírného pásu.
Remontantní jsou některé odrůdy jahod,...vykvetou ještě jednou a dají úrodu.
Tropické a subtropické rostliny, některé, patří do skupiny stále kvetoucích a plodících,...tady se to řídí množstvím vláhy v přírodě,...při šlechtěném způsobu pěstování to lze ovlivnit.
Jabloně nepatří do remnontantních druhů, protože dají jen jednu úrodu do roka /12 měsíců/.
Sadař správně podotknul,...JEN VÝJÍMKA.
Ani v subtropech nedají jabloně dvě úrody do roka,...viz Jižní Afrika, Jižní Amerika, Kalifornie,...
Doufám, že teta wiki má na to taky nějaký přípodotek,...najít teorii a slova ještě neznamená je pochopit a umět použít v praktickém životě.
Neměli, ještě to souvisí s obdobím dormance. Pokud jím jabloně a další ovocné stromy mírného pásma neprojdou, v dalším vegetačním období nevykvetou. Nelze tedy pěstovat jabloně na ovoce v subtropech. Tetu wiki používám pro odborníky jiných disciplín. Vidím, že pro někoho vskutku opakování matka moudrosti, ale musí ho být více. Ale toto by snad mohla zvládnout i Tužka.
A ještě upřesnění: Remontantní Opakovaně kvetoucí a plodící odrůda – růže (remontantky), jahodník, maliník. U květin jsou takto charakterizovány odrůdy kvetoucí s malými přestávkami po celý rok. https://izahradkar.cz/slovnik/remontantni/ Snad i Tužka pochopí, že to není totéž, jako opakované kvetení.
Ano, Tužko, já mám remontantní jahodník a maliník. Odrůda jahod plodí na jaře, a pak znovu na podzim, ale upřímně, ty podzimní plody už nemají tu chuť, nejsou zcela dozrálé. Spíš je to pro děti, taková zvláštnost. Maliník Heritage plodil na podzim a na stejných prutech má plodit ještě na jaře, pak se má prut vyříznout. Sama jsem zvědavá, jak to bude, ale odplozené pruty jsem na podzim nechala být, uvidím.
Holky moje, já se bavím. Vidíte, stačí si udělat legraci z názoru Pytlíka a už vyskakuje jak papírový čert. Ten, co chce rozebirat světové názory a ne nějaké zahrádkářské pindy... ☺ Hezkou bílou sobotu, jedu za lišákem a pak zkusím udělat medovníkové řezy, ale chci je vypíchnout ve tvaru vajíčka. Udělám je jen z poloviční dávky, mám ne odpoledne program. Barvit vejcew budu až zítra
Liško, tak se bavíme oba. Trochu mně Vás bylo líto, svou omezenost nezamaskujete. Jinak upřímně: osobně jste mi fuk. Chystám se na Moravu, možná u vás nějakou lahvinku koupím. :)
Jablcný ocot je jedna z NAJLEPSICH potravin. Ostatne octy sa mu nicim nevyrovnaju. Preto PRAVY jablcny ocot ja aj najdrahsi.
Ma stovky ucinkov - od cholesterolu, na chudnutie, cukrovka, tlak....Ja ho pijem roky, spravne rano na lacno (samozrejme trochu zriedeny, kolko sily znesiele, tak pol deci az dcl cisteho.)
Ad marie: Nebaví, ale když to baví je? Opravdu jste si nevšimla, že neustále s urážkami začínají? Jste nespravedlivá, čekal bych od Vás více objektivity. Díky za poskytnutí informace, že marně. Btw. Ládik jako jediný zde se ozval proti urážkám, kterými jsem byl počastován a na které nikdy nezapomenu. No nic, považoval jsem Vás za lepší.
Copak tady jde o válku?? Chodíme si sem přátelsky pokecat, ne válčit. To jen ten jeden. A od Vás bych chtěla zastat se slabších, ne válčit. Když už jste dotyčného oblíbenec, snad by na Vás dal. Kdo tu má ty arogance furt číst?
Čím jsme starší, tím více máme vyhraněné osobnostní rysy a tím menší je šance (nebo vůle) je měnit. Zastávat se slabších je přirozený reflex, ale podle mě jen v reálném životě, kde mám pro posuzování situace více vjemů. Tady se mohu zastat jen virtuálně, což může být jenom póza. A ta je k ničemu, nebo k třeba smíchu. Člověk se učí z chyb; nejlépe i z cizích.
Já už se k tématu nebudu vracet a budu si tedy hledět svého, když zastat se ostatních krtků je nežádoucí. Ale ještě napíšu svůj názor na tu Gainu "těžkou urážku". Kdo žije v lidovém prostředí mezi obyčejnými lidmi, kteří se s nějakým akademickým vyjadřováním nemažou, ten slyší podobné věci dost často: Ta radši umřela, než by se nechala týrat. Ten věděl, kdy umřít, stejně by měl hrozný život s těmi krkavci. - apod. Podotýkám, že tyto řeči jsou vedeny často i bez nenávisti, jen jako konstatování. Na základně pozorování vztahů mezi lidmi a jejich následků. Nikdo se pro to neuráží, každý rozumí, co chtěl mluvčí naznačit. Pan Brabenec by si méně komplikoval život, kdyby zkusil Gaiu a její průpovídky vzít jako neformální výrok ženy z lidu. Možná by se i naštval, ale měl by se z toho brzy oklepat - je to výrok oplácející zlé zlým, ale nikterak neobvyklý. Gainu naštvání a uraženosti se také nedivím. Jinak řečeno - jeden za 18, druhý bez 2 za 20. Omlouvám se za formulaci svého názoru, překročila jsem mez slušnosti nemíchat se, ale v tomto případě je mi to jedno.
A ještě, pane Brabenče: lidí si snad vážíme pro jejich lidskost, ne pro to, co si pamatují ze školy nebo z profese a co dovedou vygooglit. Pro mě zůstáváte jedním příšerně nafouklým egem, a lituji toho, občas by se zdálo, že s Vámi může být i dobrá řeč. Ten balón ve Vás ale vždy zvítězí.
Jedna, co zase ponocuje, i když by neměla, zdraví ostatní Krtky v Noře.
OdpovědětVymazatDíky, Zdeňku!
Nepřijde vám poslední dobou všechno, co tu na světě odžíváme, jako jeden veliký apríl?
OdpovědětVymazatMně docela jo...
Vzápětí po plyšáku jsem vyslovil hypotézu, že nastává reindexace ekonomických, morálních, náboženských a vlastně všech společenských hodnot, jež začíná deindexací, tj. všechno má stejný význam. Dosud necítím potřebu na tomto názoru něco měnit.
VymazatTo máte pravdu, člověk si myslel, že co prožil v době vlády jedné strany, nemůže být překonáno, a ejhle může! Každý každičký den! Tady jeden malý příklad:
Vymazat"Bidenovy kiksy zneklidňují demokraty" zmizelo z titulky hned, ale článek na Novinkách zůstal. Oni jsou zneklidněni? Oni netušili?
Asi dokouřil tu pohanku.
VymazatPtáci blázní.
OdpovědětVymazatHormony jsou sviňa
VymazatSrdečný pozdrav všem :-)
OdpovědětVymazatJe sice 1.4., ale nehodlám psát aprílově. Nejsem normální, tak některé věci považuji za "zvláštní znamení" - např. blog Petra Klána "Na konci reliéfu" jsem si vyložila, že jsme na konci naší rebélie, dnes na YT se mi po mém "DĚKUJI, PŘÁTELÉ" objevilo "KONEC", takže mám radost, budu slavit a nebudu už psát úvahy (nerada píšu), do Nory občas zajdu poklábosit jako Anna.
Přeju všem pevné zdraví a příjemné prožití Velikonoc
Renata
Přijďte, jste tu vždy vítána ☺
VymazatI Vám a celé rodině krásné velikonočn í svátky a hlavně Vám přeji tu radost, je solí života. Mně dnes moje radost přijde navštívit, těším se, už je venku hezky a může se tu vyřádit. Jdu vařit, bude špenát a moravský vrabec.
Ad: Monika
VymazatVzdy ked sa ozvete som rad. Lebo to znamena, ze este ste (a dnes je to uz pomaly vzacnost, pri tom kovide) a ze napriek tomu, ze sa hodnotite tvrdo, ale asi sama viete preco (...Nejsem normální, tak některé věci považuji za "zvláštní znamení" ), casto su Vase prispevky, podla mna, celkom normalne. Ako napr. dnesny.
Peknu Velku noc.
Když tak 14 dní ležíte a střídavě jen jíte, chodíte pár kroků a spíte, tak se Vám honí hlavou spousta myšlenek. I na tu politiku si vzpomenete, narazíte na různé příhody.
OdpovědětVymazatJak v nemocnici, tak i na lůžkovém měli ukrajinské uklízečky. Ta první vůbec nemluvila, ta druhá pusu nezavřela. Sotva přišla do práce, už jí bylo všude plno, člověk by řekl, že tam všechny sestry a často i pacienty komanduje. Uklízela nádobí po jídle, a kdo snědl vše, byl chválen, kdo málo jedl, byl hlasitě napomínán k polepšení se. Mluvila s dost silným přízvukem, ale rozumět jí bylo. Hlas více než průrazný, takže se nedala přeslechnout.
Jednou jsem šla po chodbě a Máša si zrovna dvěma sestrám stýskala, že by si tak moc přála podívat se někdy k moři, ale že z mizerného platu na to asi nenašetří. Nedalo mi to a přimíchala jsem se do hovoru. A odkud jste? ptám se. Z Ukrajiny, povídá Máša. Ale tam přece máte moře, a jaké! Byla jsem u něho, pobývali jsme v Oděse, na Jaltě, v Soči, je tam nádherně, nejméně jako v Řecku! - Hm, kroutila se, jako že neví nebo nechce. Dál jsem se trochu nechala strhnout vzpomínkami a říkám, jak jsme byli nadšeni lány černozemě s dvěma úrodami za rok, krásami země a její štědrostí, atd. Máša se mračila, jako by to nechtěla slyšet.
Tak mi to tak přišlo, že mnozí, kteří tamodtud odejdou, podlehnou vábení zlatého telete, a kdoví, jestli jim pak za to stojí. Lidé jsou to velmi šikovní, manuálně zruční, pracovití - berou každou práci, ale není škoda vyplácat jejich potenciál v pomocných profesích, jako uklízečky apod.? Místo aby si tu Máša udělala odbornou školu a umožnila si nějaké hodnotnější uplatnění, když už jde "za lepším"? Jde na západ, aby tu 50 let šmidlala hadrem podlahy? Neměli by Ukrajinci konečně vzít vládu ve své nádherné a bohaté zemi do zodpovědných rukou, vyhnat příživníky a rozkrádače, vykašlat se na západní "kamarády", kteří si chtějí také nahrabat, a více si věřit, vzchopit se?
Mám silný pocit, že ano.
Vzápětí po plyšáku jsme byli vůči západní Evropě na tom stejně jako dnes Ukrajina. Jezdil jsem do Jižních Tyrol česat jablka a za 3 týdny jsem tam vydělal víc než u nás za celý rok. Pracovaly tam mraky Čechů, teď už žádný. Třeba se tak časem vyvine i Ukrajina, když tam nebudou válčit.
OdpovědětVymazatPřála bych jim to.
VymazatPravda. Aj Slovaci chodili na rozne polnohospodarske prace do Talianska, Spanielska, Grecka, Anglicka, Irska, ... a nielen na polnohospodarske, ale studenti hotelovych skol aj ako casnici, chyzne...hlavne v Taliansku a Grecku pocas sezony. Teraz najviac do Rakuska sestricky vytierat rite v nemocniciach a ako sluzky do rodin, ako opatrovatelky...A chodi ich tam aj dnes dost vela (tzv. pendleri, dvojtyzdnove turnusy z vychodneho Slovenska).
VymazatV Praze je Slováků habaděj, jeden dělá premiéra.
VymazatTahle Máša tu není na brigádě, vdala se tu a má rodinu. A běduje, jak nevystačí s platem uklízečky, jak je tu vše drahé, že za výplatu celkem nic nenakoupí.
Vymazatmarie:
VymazatDost záleží, koho má doma - jestli může (a chce) ji podpořit.
Zdenek:
VymazatTo určitě, souhlas. Ale tahle je taková rázná, rozhodná a energická, všechny pomalu mentorovala, že bych se divila, kdyby měla doma drsňáka. Taky mě štvala dennodenním nadáváním na poměry v Česku. Tak proč sem šla? A proč se nesnaží o změnu? Zvláštní případ, mně nesrozumitelný.
K Máše: doma je všechno špatně, nejvíc nenávidí Putina a Rusko. U nás je taky všechno špatně, všechna opatření k pandemii by se měla zrušit, naše vláda je neschopná. - Tak nevím, snad aby se stěhovala dál na západ, tam jí bude líp :-)
VymazatV Albertu bylo boží dopuštění,všichni chtěli dělat nádivkou a neměli rohlíky,u uzenin fronta jak za války,tak jsem musela s plnou taškou ještě si zajít do jiného krámku navíc jsem podcenila vyketnění a jarní sako bylo moc,chtělo to krátké rukávy,ale jak jsem měla ty tašky,tak jsem to nemohla ani svléci,tak jsem přišla domů úplně hotova. Ted si zásadním macešky do zardiny před schody a udělám velikonoční dekoraci a pak padnu a budu už jen 4 dny relaxovat.
OdpovědětVymazatViroviště Penny.
OdpovědětVymazatV davu utopený,
plný vozík žrádla,
pro mě dneska padla.
Ruce umýt slivovicí
ve stříbrné krasavici
rychle domů, do lesa,
to je dobrá adresa.
Taky jsem nakupovala, s taškou na kolečkách. Manžel doma upadl, má na jednom oku dvojité vidění a za 3 týdny je objednán na oční. Nemůže jezdit, tak je zásobování na mně. Zvládám to, i když dnes v tom vedru jsem to s jarní bundou taky přehnala, stačilo triko.
OdpovědětVymazatVčera jsem šel na první vakcinaci v kraťasech a košili a v sandálech naboso. Koncem dubna budu mít pandemii pro sebe vyřešenou.
VymazatJen aby
VymazatUrčitě, začínají se mi tvořit protilátky, už covid nechytím a tedy nepřenesu. Jsem odborník, tak vím.
VymazatJen aby
VymazatInu nevzdělancovi zbývají pochyby. :)
VymazatMožná Vás potěší, že moje 90letá máma si na doporučení praktického lékaře dala píchnout vakcínu, toho Pfizera. Po 2. dávce jí bylo trochu blbě, okolí vpichu zarudlé a mírná horečka, ale po pár dnech to přešlo. Moc jí fandím, aby jí píchanec prospěl.
VymazatTa lokální reakce po 2. vpichu je důkazem účinnosti vakcíny. Máte šikovnou mámu a ona praktika.
VymazatSingapursky vnuk ma meniny:-).
OdpovědětVymazatZelený štvrtok?
VymazatHugo?
Nahodou Zeleny stvrtok, ale Hugo, ako pisete.
VymazatJáchyme? Nemám něco přivézt?
OdpovědětVymazatDíky moc, jseš hodnej, ale radši zatím ne! Jsem odpudivě protivnej.
VymazatMomentálně úpím, bolí mě moha jako pes, už jsem začal brát i prášky proti bolesti, v noci to stálo za hovno. Ani chlastat nemůžu, dokonce ani v množství menším než malém.
Nicméně se nedusím, dýchám bez problémů a občas si, což je důležité, projedu i Noru či Kydy.
(Kydy mě v posledních dnech spíše naplňují beznadějí. Napadá mě, jak by asi dopadlo Vidlákovo Šimpanzium, pokud by(chom) se tam sešli všichni diskutující, každý měl v kapse pistoli a popil půl lahve slivovice.
Nebo kdybychom si měli z tohoto malého okruhu relativní intelektuální elity zvolit česká vláda, jejíž členové by se vzájemně respektovali a měli za úkol se shodnout a o něčem společně rozhodnout...)
---
Přeju všem co nejhezčí Velikonoce a pěkné počasí!!
Jáchyme, k těm diskusím a diskutérům... Po dlouhé době jsem nahlédla na Kydy, a víte že mě napadlo to samé, co Vás? Že se mnozí těší na sešlost (moc jim ji přeju a doufám, že to vyjde), ale jak by to asi dopadlo, kdyby tam každý zubynehty hájil své přesvědčení? To by nemohlo skončit jinak než pořádnou rvačkou, téměř každého s každým... Nu, snad se dokážou ovládnout, ale s alkoholem bych to tam pro jistotu moc nepřeháněla... což asi nepůjde.
VymazatNoha určitě povolí, vydržte.
Ad: Jachym
VymazatJa by som preventivne, aspon na 10 dni, na kydy ani nepozrel. Tu, v krtkovisti, predsa len su, napriek vsetkym averziam, sem tam pozitivne spravy.
Pozrite sa, co stvara od radosti Ladik!!!, Marie sa ako tak zotavila z kovidu (aj keď este ma problem s cuchom i mozno chutou), Monika (a jej aliasy) sa dnes celkom zrozumitelne zapojila do diskusie a urcite by ste nasiel i dalsie dobre spravy. Takze, odporucam Noru, ako liek:-).
Já jsem covid neměla, jsem si jistá. Ale když myslíte, tak třeba měla.
VymazatAd: Marie
VymazatViem, ze ste pisali, ze nie, ale minimalne 2 zo 4-5 hlavnych priznakov ste mali. Saturaciu kyslika a strata cuchu. Tak len preto si myslim, ze ano. Ale ja to nepisem preto, aby som strasil, alebo vas (a Vasich lekarov) presvedcoval. Jednoducho neviem, pri akej doteraz znamej inej chorobe sa tieto dve dost podstatne veci vyskytuju naraz. Takze osobne si myslim, ze ste ho prekonali (nejaku jeho formu) a mozno v decembri (ako som pisal o svojich priznakoch) i ja. Aj ked testy mi vysli negativne. Takze ja to myslim v dobrom, aby ste boli opatrna, nic viac.
Ztráta čichu se mi doma ještě zhoršila, to ukazatel nebude. A necítím nic už od ledna, kdy začaly pyly. - Já vím, že nechcete provokovat ani strašit, ale občas se na někoho utrhnu, kdo mi tvrdošíjně opakuje, jak že jsem ten covid zvládla...
VymazatTakže alergie.
VymazatNetvrdím, zřejmě by to alergie, (s níž mám půlživotní zkušenosti a vím, že mi v krizi bylo tak zle, že mě napadala možnost se vším skoncovat, jasně že jen napadala - ale dušení bylo hrozné, celé noci jsem nespala a mohla jen sedět v křesle s hlavou vzhůru, ležet se nedalo) - samotná nebyla. I když ani to bych nevyloučila. Připouštím nějaký virus, v kombinaci. Ale to je jedno, to jen pro můj klid si to tak vysvětluji jako nejpravděpodobnější.
VymazatTakhle jsem do sebe ládovala různé léky proti covidu (např. Isoprinosine), místo abych si důkladně prokapala nos (dýchání) a užívala Bromhexin na odkašlání. Ten mi pak dávali v nemocnici každý den.
Také bych mnohé Nornice a Norníky rád po letech poznal osobně... ale na sraz to moc nevypadá. Jednak covid (a jsme s různých okresů), "druhak" bychom se asi těžko shodli na termínu a místě (jsme z velmi různých okresů!), treťjak - dost možná by to skončilo taky rvačkou - nebo aspoň zklamáním... :o)
OdpovědětVymazatAle vždycky mě to lákalo - málem jsem přišel i na sraz bloggerů a diskutérů ještě za Libora Ámose. Podívat se, jestli všichni ti sympaťáci jsou opravdu tak sympatičtí a virtuální pitomci mému dojmu dostojí i ve skutečnosti.
Vlastně mám jediný zážitek (pro mě dost bizarní), kdy jsem se potkal s virtuální identitou i skutečně. U Vlka (ještě za otevřené diskuse) psala paní s přezdívkou Hairyfish, a dost jsme si rozuměli. Hrála (hraje) na harfu a zvala pravidelně na koncerty. Tak jsem na jeden dorazil. A ocitnul se na srazu harfeníků, jediný bez harfy (i bez trianglu). Ale byl to moc hezký večer. S Hairyfish jsme se - po chvilce pátrání - já jsem přemýšlel, která to asi bude, a všichni se na mě zas zkoumavě dívali, odkud že mě to sakra znají, a jak drahou harfu asi mám, že se ji bojím vytáhnout :o) - krátce pozdravili a popovídali.
Co je s ní ale dnes, netuším...
Pánům Jáchymovi a Ládik!!!ovi každopádně přeji hezké setkání a držte se (zdravotně i jinak).
Ja som naopak optimista a verim, ze ani hranice (nielen okresov) nezabrania normalnym ludom (az sa k normalu, mozno po skusenosti s kovidom a zamysleni o com ten zivot je, raz vratia:-)) stretnut sa bez nevrazivosti, "rvačky" a sklamania. Podstatne, aby od toho nikto nic zvlastne neocakaval.
VymazatCakam na nejake okruhle vyrocie (alebo aj neokruhle - nasa trieda sa stretla po maturitach po 13 rokoch, stretnutie bolo superperfektne, prisli vsetci z celej, vtedy este spolocnej republiky, bavili sme sa az do uplneho rana, ci skor doobedia nasledujuceho dna - a odvtedy sme uz stretnutie nemali ani raz:-)), kedy domaci zaveli a my prideme. A budeme prvych par hodin hadat, who is who. Na prvy pohlad som v nevyhode, ze budem odhaleny ako prvy, ale...:-))).
Po 50 létech po maturitě jsme ukončili pravidelná setkávání maturantů, organizátorům se už nechtělo. Přišlo mi to líto, tak jsem sehnal bývalé spolužáky a ve spolupráci s mou první dětskou láskou zorganizoval první setkání po 50 létech. A scházíme se každoročně, dokonce i vloni covidu na truc.
VymazatZačátkem května pojedu na Moravu přes Vysoké Mýto, vyfotím Brandla, navštívím hřbitov a vrátím se oklikou zpět, možná přes Znojmo.
Já bych to nechala, jak to je. Ve virtuální rovině. Každý má o každém nějakou představu, a je s ní srovnaný. Realita by tím mohla natolik otřást (pozitivně nebo negativně), že nevím nevím co by bylo výsledkem.
VymazatDoplněk: Spolužáky se základky.
VymazatAd marie:
VymazatMožná i pár facek.
Brabenče, nepřehánějte. Já například se ve společnosti vždy chovám slušně! Fakt.
VymazatVám věřím. Nezapomněl jsem na plné hlasy ukrajinských Občas se však najde taková výjimka ze slušného chování, že na ni nelze zapomenout.
Vymazathttps://www.karaoketexty.cz/texty-pisni/lidove-pisne/nese-halja-vodu-596521
Ono bavit se o politice jinde nez na netu,je docela ošidné. Lidi se rozhádají nebo spolu pak nemluví nebo se dokonce i poperou,ve slušné společnosti řešit politiku bývá tabu. A taky na netu diskutuje určitá sorta lidí,málokdo má čas nebo radši má živé. Ja začala diskutovat,když jsem zůstala sama doma ,abych se po ránu zabavila. To nejdřív člověk nevěděl co dřív a pak najednou se ráno probudil a co teď. Nákup a vařit tak od 10. Tak jsem si uvařila snídani a kafíčko a jdu k netu a tam se pobavila,bývala i sranda,něco jsem si začala i googlovat,takže zaměstnat hlavu ,no ale postupně jsem si přiznala,že mám závislost,nakonec jsem byla ráda,když mě zabanovali. Tady mi to vyhovuje,pár ženských s podobnými problémy plus básník Ládik,tak si dělám svoje věci a říkám si,co dělali oni a co mi zase napíší.a tak 2x nebo 3x za den,když se unavím,tak si na chvíli lehnu,stavím se tady,hraju pasiáns přečtu si zprávy a pak dodelam ty své věci a takhle mi to ubíhá.
OdpovědětVymazatObčas někoho řádně naseru, že.
VymazatNejsem žádný básník, opisuju jednu technickou zprávu, báseň je mimo mé možnosti.
VymazatJá jsem začala diskutovat na Aktuálně asi v r. 2009 (to už jsem asi 6 let trpěla bipolaritou a z velmi společenského tvora se ze mě stal bláznivý "samotář"), přišlo mi to tam jako hospoda s inteligentními štamgasty, tak jsem tam začla chodit "na jedno". Když tam vznikla Nora, tak mě do ní tam pozval Zdenekb (moc děkuju), tady to mám celou dobu za "druhý domov" (moc děkuju). Vždy jsem byla rebelka, hrozně mě štval genderismus a protimužské tažení. V prosinci 2017 pod blogem Vendlové "Kam se vytratila poctivá mužská síla" jsem založila rebélii "Ve dvou se to lépe táhne" a na mou prosbu mi v ní pomáhal rebel Petr Klán, mám pocit, že se vydařila. Včera jsem na oslavu úspěšného konce snědla dvě margotky a z přeslazení mi bylo blbě. :-)
VymazatZa tu dobu jsem si sice nevypěstovala závislost, ale za poslední dva roky téměř žaludeční vředy - dnes poprvé po té dlouhé době jsem pustila počítač bez odporu, někdy mi bylo až fyzicky zle, vadilo mi stálé sledování a tak jsem stále bojovala, aby mě nepřemohla paranoia (paranoidní stavy jsou pro mě nejhorší, to bych byla schopná spáchat sebevraždu - každý druhý bipolarik se o ni aspoň jednou pokusil). Blázni to nemají lehké, horší to však mají jejich blízcí. Mám štěstí, mám skvělou rodinu, muž o mě vzorně pečuje.
VymazatApocalyptica - 'Nothing Else Matters'
https://www.youtube.com/watch?v=mjvGjUovxPU
Krásné klidné Velikonoce všem, bez bolestí i jarní únavy (tu já mívám celý rok):
OdpovědětVymazathttps://www.zonerama.com/Bj10/Photo/6124144/260502118?secret=LB0aNUD2OO8Je6Y3LR5quhj5k
V naší dvorní džungli dnes na nejslunnějším místě slavně rozkvetl první narcis,
- "panu Chopinovi" se tu jarní rozmanitěji:
https://www.youtube.com/watch?v=a0hFZPvanMs
Po kamenaci legraci: http://imgway.cz/s/M9o
OdpovědětVymazatZdravím.
OdpovědětVymazatV tom případě, pokud byste se chtěli setkat, tak pod vymyšlenými jmény a kdo by chtěl říci svůj nick, či skutečné jméno, by záleželo jen a jen na něm. Pokud by se na setkání necítil dobře, mohl by klidně odejít a zůstat inkognito.
Jednou jsem takto potkala člověka z virtuality (jiných webů) a mohu říci, že jsem to neunesla, nebyla jsem na to připravena, bylo to nečekané, tedy šok (nejen¨).
Byla to jen taková rychlá vzpomínka na něco, co už mi z hlavy málem vypadlo.
VymazatJe to tak sedm let, ten můj zážitek, možná víc.
Žádný konkrétní návrh na všekrtkovský slet nemám, nebojte...
A jak píše paní Marie, možná bude lepší zůstat u představ, než se srazit s realitou... :o).
Třeba někdo smrdí
Vymazatad. zdenekb01 dubna, 2021 20:53
VymazatPokud byste byli na setkání připraveni, nejspíš by to bylo fajn.
Já připravena nebyla, ani jsem setkání nedomlouvala, ale stalo se.
Ale bylo to tak nečekané, že jsem to unést nemohla, i když to bylo v dobrém. Ale čas hojí, možná i ta samota je někdy hojivá.
Nikdy bych se nezúčastnil reálného setkání se skupinou, ve které by byla autorka největší podlosti, kterou jsem byl kdy na netu počastován. Na druhé straně nemohu zcela uvolnit virtuální prostor jenom proto, že se v něm pohybuje. Proto jsem zde.
VymazatTo jste mi připomněl sousedku - z-gruntu hodná ženská, ale do očí se mi podívat nemůže a pokud jsem na poli, vrátí se na dvůr, aby mne nemusela náhodou zdravit...Pole, o které připravili horního souseda, nestíhá obdělávat, vše je zatravněno, plno stromů poraženo,... No, vrátí se sem postupně to, co zde bývalo dřív - zatravněný kopec.
VymazatA sraz? Myslím, že v dnešní době pouhá utopie. Sama jsem jezdila na třídní srazy, které jsme mívali 2 x do roka, zatím čekáme na vhodnější dobu, až se budeme moci sejít i s třídním, který je ještě ve slušné kondici,...
Rozhodl jsem dát sem podrobnější informace o mé péči, abych zřetelněji prokázal primitivitu zdejších pomlouvaček.
VymazatNám se každoroční setkání zbytku třídy ze základky líbí, bohužel nás ubývá. Přestože naše první setkání bylo po 50 létech od absolvování tehdejší základní osmiletky, sešli jsme už 14x. Organizuje to moje dětská láska, ke které se rád vracím.
Kousek kamenace http://imgway.cz/s/M9o
OdpovědětVymazatTo je špatný odkaz.
VymazatTužka napíše,...Velikonoce,....osobně se těším, až bude po Velikonocích,...tedy povelikonoční úterý,..
OdpovědětVymazatJinak,...koleda,...
Hody, hody doprovody,
běží zajíc podle vody.
Co to nese v košíčku?
Vajíčka pro svou samičku.
Ale je tu problém,...
Zajícova samička,
ta má ráda králíčka.
Klidné a bezproblémové velikonoční dny se sluncem a štěstím v duši a v srdci přeji do Nory všem, co s mírem a zelenou ratolestí přichází.
Jaro budiž pochvákeno,...krásné počasí, průběžně plním všechny plány a předsevzetí,...zatím neškrtám,....Tužka.
Nabití a vybití, stres: http://imgway.cz/s/M9v
OdpovědětVymazatJá tady někdy hubuji :-) Ládika, že to přehání, aby pamatoval na ... atd., ale sama nejsem lepší.
OdpovědětVymazatResp. někdy v depresi nedělám nic a jindy to přeženu, jako třeba dnes.
Naplánovala jsem si cestu do Prahy, dovezla jsem věci synovi a dceři ( byli rádi, normálně by si pro to zajeli sami), stavila jsem se vybrat schránku a zalít kytky v bytě..., a pak jsem vyrazila na parcelu.
Cestou do Prahy i zpět byly kontroly, mne ale nevyhmátly. Cestou na parcelu a zpět jsem policii neviděla.
Na parcele jsem ostříhala stromy, postříkala jádroviny i peckoviny zimním postřikem, obryla jsem kolem stromů kola. Postříkala jsem rybízy Pirimorem. Všechny stromy jsem pohnojila.
Byla bych to pochopitelně udělala dřív, ale bála jsem se tam jet, teď vidím, že asi zbytečně.
Odjížděla jsem kolem sedmě, na chatu dorazila v osm. Měla jsem hlad, ale řekla jsem si, že v noci má pršet, zítra taky, a to se mi pak bude mech z trávníku špatně vyhrabávat. A nepůjde spálit, bude mokrý a těžký... Tak jsem si jen vzala tepláky, skočila do kolny pro hrábě, rozsvítila jsem si na verandě a v přístěnku, abych na práci lépe viděla, a začala jsem hrabat.
Udělala jsem to jen nahrubo, ale mech byl proschlý, naplnila jsem jím čtyři zahradní vaky, a odpotácela jsem se do postele.
Teď si "lížu rány", myslím, že zítra si asi udělám postelový den.:-)
A dívám se na Roberta Devereux, Marie, jsem nenapravitelná.
Aspoň někdo zachraňuje kulturu! Já v teplácích zachraňovala saturaci kyslíku.
Vymazat:-)
Srdečně zdravím, jsem moc ráda tady zpátky, jdu si to tu pročíst, abych se dostala do obrazu.
OdpovědětVymazatJaroslav Jezek, Jiri Voskovec & Jan Werich - Svita
https://www.youtube.com/watch?v=e38nThw0_3I
Také zdravím, pozdravuje i Zorka.
VymazatDěkuji, to mě potěšilo :-) Vyřiďte, prosím, Zorce můj pozdrav a přání pevného zdraví a pohody všem.
VymazatDěkuji za ni, stane se.
Vymazathttp://imgway.cz/s/M9v
OdpovědětVymazatDnes mi to spalo jen 4 hodiny. Asi to bylo tím, že jsem noční uherák zajedl čokoládou.
VymazatTakové kombinace jsou mimo můj výběr, vyhýbám se cukrům. Moje paní se projedla k úmrtí.
VymazatAni se jí nedivím
VymazatParazit je tady zase, už jsem myslel, že jsi to vzdal. Čekal jsem, že moje zmínka o zdejších pomlouvačkách tě vyvolá. Kterou z nich zastupuješ, Gaiu? Dobrý výběr, ta je nejdrzejší.
VymazatTužka napíše, hezké ráno, Noro.
OdpovědětVymazatVčera v noci jsem hledala, kde jsme s nickem Honolulu podrobně probírali Pašijový týden. On má,...doufám, že žije, tak má veliké znalosti z dějin Starého Říma a mnoho knih o tomto období.
Podrobně jsme vedli rozhovor, jak asi probíhala Poslední večeře a co bylo dál na Velký pátek.
Bohužel, nenašla jsem to,...budu li mít čas, budu pokračovat v hledání. Zato jsem našla onačejší diskuse,...jo, taky poučné připomenutí.
Bylo by zajímavé se optat, co ví, dnešní jedinci mladé generace v ateistické atmosféře o Velkém pátku,...dokonce ho dostali jako státní svátek.
No nic,...to jen tak v myšlenkách na Křížovou cestu,...a zelené ratolesti míru poněkud zavadlé.
Tužka.
Podle mě stojí za přečtení Člověk, který se stal Bohem, kniha od: Gerald Messadié.
VymazatNa seznamu je recept na velikonoční hlavičku s majoránkou a česnekem. To bych tam tedy nedala.Dnes ji budu dělat k obědu a ještě se rozhoduji,zda péci s kurecim prsem či nikoli
OdpovědětVymazatjaxi
VymazatNení půst?
Dokonca dnes aj prisny. Zakaz masa od 14 rokov a iba raz do sytosti a na ranajky a veceru len malo, nie do sytosti.
VymazatNiekto vsak prave preto si ten den da "nosu" :-).
Tak bez prsa,přesvědčili jste mě
VymazatPrajem všetkým krásne prežité sviatky, veľa pokoja, Božieho požehnania a zdravia.
OdpovědětVymazatV odkaze pekne zhrnutý Veľký týždeň:
https://www.facebook.com/photo?fbid=10215982294375731&set=a.3863987203698
Židé oslavují Pesach letos od 27. března do 4. dubna.
VymazatPohodové Velikonoce všem.
OdpovědětVymazatI Vám. Jestli si dobře vzpomínám, tak máte taky ráda Hradišťan, tak přidávám (text se podle mě k velikonočnímu dnešku docela hodí)
VymazatJiří Pavlica & Hradišťan - Až bude moje duše
https://www.youtube.com/watch?v=RqHDv1G_-4w
Díky, Anno, Hradišťan mohu vždycky. I Čechomor.
VymazatCopak teď asi chlapci dělají, když nemůžou koncertovat. Mohli by něco nového natáčet.
Vnukovi jsem koupila k sedmým narozeninám (má je zítra) CD Čechomoru, aby nás mohl coby sbormistr vést ke zpěvu těch písniček.
VymazatNevíte prosím někdo, k čemu je dobrý jablečný ocet?
OdpovědětVymazatOmylem jsem ho koupila místo běžného kvasného, viděla jsem značku Bzenecký a dál jsem nečetla... Přinejmenším na čištění klik, dlaždic, apod.? to by se i hodilo, s úklidem pořád nejsem hotova a v neděli přijde návštěva.
Do všeho jako normální ocet. Kyselina octová je jedno a to samé a ten jablečný jinak voní
VymazatJá jen vím, že minule - už jsem si to takhle jednou spletla - jsem ho vylila, do jídel nešel, měl úplně jinou chuť.
VymazatVylít je škoda. Do salátů na okyselení na vlasy
VymazatMůj otec dělal léta jablečný ocet a používal ho do salátu. Asi to rodičům přispělo k dlouhověkosti, ale mně se úplně zdvíhal žaludek, stačilo jen cítit ten puch (pro mne má jablečný ocet nelibou vůni i chuť).
VymazatJá bych to vylila do záchodu... :-)
Já věděla, proč mě to včera ještě hnalo dodělat práci. Znám se a tušila jsem, že dnes bych se na to vykašlala - a měla jsem pravdu. :-)
VymazatNa Velký pátek se nemá dělat s půdou. A ani prát prádlo.
VymazatLžička jablečného octa ráno prý vede ke zhubnutí.
Nu, byla jsem zvědavá, jestli má někdo zkušenosti, a jistě že - krtci znají všechno. :-) Díky. Opravdu s ním asi pročistím odpad, a ještě před tím přečistím po bytě, co se dá, došlo mi totiž Savo. Já tu "vůni" a chuť tohohle octa opravdu taky nesnáším, zvedá mi žaludek, a v tom se shodnu i s mužem. Ten než svoji tlačenku s cibulí a tímto, tak raději nic.
VymazatAni to hubnutí mi za to nestojí. Teď jsem nemocí pár kilo shodila a raději vsadím na chůzi. Přesto všem dík.
Kdyby mi dal někdo tlačenku s cibulí a jablečným octem... tak to sním leda tak pod namířenou pistolí :-)
VymazatAle kliky a dřez čistí dobře :-)
Vymazat5 obrobených kamenů dopoledne http://imgway.cz/s/1CbG
OdpovědětVymazatNikdy nevím, jestli vánoční ježíšek a velikonoční Ježíš je ten samý člověk.
OdpovědětVymazatMimino a33 mletý chlap,to je rozdíl světelných let
Vymazathttps://youtu.be/yBrnn0ux-fU
Proč tomu Ježíšovi dělali takové utrpení? Aby potom byly pořádné pašije? Mám s tím problém. Proč je tolik náboženství a proč tolik lidí se tím živí a tolik lidí tomu věří? A ještě mají vůli se proto vraždit.
OdpovědětVymazatJá myslím, že Ježíš je vymyšlený. Někdo takový podobný žít mohl, ale tu legendu si někdo vytvořil, komu se to hodilo do krámu. Kdo asi.
VymazatFlavius Iosephus, "Židovské starožitnosti":
VymazatByl to první komunista,tak se ho mocní pochopitelně báli,než si uvědomili,že ho mohou zneužít.
VymazatA ty vigilie. Člověk se ani nevyspí.
OdpovědětVymazatDřív bylo obilí často napadeno paličkovicí nachovou a strávníci pak jeli na amfetamin
VymazatNesmysl, amfetamin je uměle vyráběná droga.
VymazatNámel produkuje deriváty kyseliny lysergové (jednoduché amidy a peptidové alkaloidy především ergotaminové, ergotoxinové a ergostinové řady) a klavinové alkaloidy.
O alkaloidech jsi asi nikdy nic neslyšel blbečku. Já psala Ládikovi a ne nějakému chemikovi,takže nikoli kopírovat wiki,ale po lopatě,aby tomu rozuměl, amfetamin je alkaloid ,docela známý a námel je alkaloidú plný a ty mají vliv na psychiku. Mam to od Součka,to byl sice zubař,ale celkem racionálně mohl odhalit příčinu Ježíšova blouznění
VymazatNejen drzá, ale i blbá, pro kterou je chroust totéž co hovnivál, protože obojí je brouk.
VymazatNámelové alkaloidy, např. LSD, vytváří Paličkovice nachová, kdežto alkaloid amfetamin vyrábí člověk. Noha a ruka je totéž, obě jsou končetiny, snad psal Souček? Prostě žádní strávníci obilí nemohli jet na amfetamin, protože nikdo v Římské říši ho nevyráběl.
Tak příště se nesnaž oblbovat ani Ládika, to se tobě nemůže podařit. Tu wiki jsem kopíroval pro ostatní odborníky v jiných disciplínách, na tebe by to bylo příliš náročné.
Pro přesnost, nejsem chemik.
Liško, jste na přijmu?
OdpovědětVymazatMně začala kvést meruňka, asi už se z toho zblázním. Ona kvete jednou za dva roky a jako na potvoru, vždy, když kvete, přijdou mrazíky, a když nekvete, celé jaro nemrzne. Loni, kdy měl každý kolem úrodu meruněk, nekvetla a teď, potvora, rozkvetla už na apríla!
Ze soboty na neděli má mrznout v noci, co s tím mám udělat?
Někde píší, že pomůže postřik Championem, ale to asi spíš, aby nezmrzly pupeny.
Přemýšlím, že koupím deset hřbitovních svíček a dám je pod korunu stromu , mohla bych tam dát taky olejový radiátor...
Vy byste pořád něčím stříkala. Kvůli pár padavkám zamoříte zahradu chemikáliemi
VymazatNevím, jak by mohl postřik určený proti plísňovým chorobám uchránit před mrazem. Je tu spíš možnost zapálit oheň, aby kouř mráz nepustil k zemi, ale to se dělá v květnu a nad ránem. Mně naštěstí nekvetou, byť k tomu nemají daleko. Musíme doufat, že se meteorologové netrefí. Což zase není tak nepravděpodobné ;)
VymazatLiško, koukala jsem se do návodu Championu a tam píšou - proti houbovým chorobám 10g na 10 litrů vody, ochrana proti mrazu 10g na 5 litrů vody - postříkat den dva před očekávaným mrazem.
Vymazatmeruňka korové nekrózy 0,2-0,4 % ; (20-40 g/10 l vody) při opadu listů, na počátku rašení; 2x/rok, interval 14 dnů
Vymazatmeruňka ochrana květů proti mrazu 0,2 % ; (20 g/10 l vody) 1-2 dny před předpokládanými mrazíky;2x/rok
https://agromanualshop.cz/champion-50-wg-4-50g/
A můžete mi, prosím, bez použití google říct, jak se ochrání květ před mrazem? Jistě je míněno, že postřik ochrání pupen tím, že jej vlastně slepí a proto nevykvete, ale květ??? Jako že blizny neomrznou??? A jak je potom mohou včely opylovat?
VymazatFilm z aerosolu roztoku o sníženém bodu mrznutí na květech nejen meruněk může ochránit květy před krátkodobém mrazem.
VymazatGoogle používám pouze kvůli věrohodnosti, nemám zájem vést dlouhé řeči.
V současnosti existují i speciální přípravky pro tento účel, například postřik Champion 50 WP, který se prodává ve formě prášku. Nejprve jej smícháme s vodou v doporučené koncentraci a poté roztok stříkáme přímo na květy. Pokud teplota klesne k bodu mrazu, postřik vytvoří tzv. „ledové jádro“ na květech a na ošetřených částech stromu vznikne ochranný film, který brání mrazu, aby poškodil či dokonce zcela zničil květy.
VymazatTakže totéž, co jsem napsal vlastními slovy já.
VymazatNo, Liško, prostě jsem to vyzkoušela a uvidíme. Syna meruňka pálí a chtěl by ji porazit, argumentuje tím, že nerodí (a má pravdu). Ale já zase vím, jak dobré plody ten strom má, tak chci, aby se jednou předvedl. :-)
VymazatJinak, liško, máte pravdu:
http://jdem.cz/fgvnw6
A teď předpověď mrazy přesunula až na příští týden, od úterka, takže má dnešní opatření byla stejně na nic.
Našla jsem k této problematice šikovný obrázek, možná vás bude zajímat:
https://i.postimg.cc/t4Lrqgcr/merunka.jpg
To je jedno, nezmrzne, ale včela jej stejně neopyluje.
VymazatJo, však píšu, že máte pravdu, no, už jsem se ukvapila...
VymazatAleno, to nebylo Vám, ale Pytlíkovi a jeho nohsledovi
VymazatNjn, když Pytlík zná víc než prohnaná liška, tak je nutno aspoň ňafnout. :)
VymazatVčely meruňky opylovaly i po mrazech, a pokud mráz květy spálil, vykvetly další z pupenů druhého sledu.
Vyrůstal jsem s meruňkami od dětství, rostly na jižní straně domu a plody jsme trhali z balkónu.
Aha. Mně to bylo divné... :-)
VymazatJinak, alespoň jsem se donutila k nějaké aktivitě, pohnojila jsem ovocné stromy a vyhrabala jsem ze sudu na pálení popel (3 kýble, z papíru je takový protivný popel a když na to do sudu zaprší, tak pak musím vyndavat hnusnou popelovou kaši, tak jsem si ušetřila nepříjemnou práci). Sud odpočívá, čeká na mech :-), ale to až bude lepší počasí.
Kvetou fialky!
Jsem nevěděla, že jsou i remontantní meruňky, tedy podruhé kvetoucí. Těch blbejch ovocnářů, co si dělají starost s mrazem u kvetoucích stromů! A sklizeň z balkónu je přímo geniální, já abych měla šestimetrový žebřík. ☺
VymazatNevíte toho hodně, ale to už je mi dávno známo. Meruňky nejsou remontatní, jenom ne všechny květní pupeny vypučí v prvním sledu koncem dubna. Protože meruňky z ovocných stromů kvetou nejdříve, vyvinul se u nich mechanizmus, že ne všechny květy vykvetou v prvním sledu, ty přijdou na řadu v případě zmrznutí vykvetlých, jinak zůstanou pupeny do konce vegetačního období.
VymazatRemontantní znamená současné kvetení s dozrávajícími i zralými plody na jednom stromku, např. citrusu. Ty jsme btw pěstovali také ve skleníku z okurkových pohárů. Při sklizni jablek v Jižních Tyrolích jsem viděl i remontantní jabloň, která měla kvetoucí větev spolu s ostatními větvemi s plody. "Nur Ausnahme", vysvětlil nám pan sadař.
Když nám narostla větev s meruňkami až na balkón, bylo by nesmyslné ji obírat ze stromu.
Pokud akceptujete tyto informace, budete mou nezištnou zásluhou o něco informovanější. Obávám se však, že to ve své zavilosti nepoberete.
Ládiku, víte něco o Jáchymovi? Psal jste tu, jestli nemáte přijet... on bude na Velikonoce sám doma? Nemocný?
OdpovědětVymazatKdyby to nějak šlo, taky bych pomohla, ale nevím, jak....
Sám se svou čtvrtkou.
VymazatLádiku, jestli jste s Jáchymem ve spojení, prosím, pozdravujte ho ode mě a že mu moc děkuju, že mi hodně prodloužil život - před časem mi tu doporučil Jak cestovat s lososem a jiné eseje (od Umberta Eco), z toho už znám téměř zpaměti Jak uvést umělecký katalog, často si to znovu čtu a vždy u toho slzím smíchy.
VymazatZdravím všechny!
VymazatAnno, jsem rád, že jsem se trefil s Umbertovým lososem. :-)
Aleno, není to zatím tak hrozné, doma je čtvrtka a králik, na telefonu sestra se švagrem (pár minut chůze od baráku)
Naskákaly mi bolestivé puchýře po celé noze - nevylučuji pásový opar nebo nějakou podivnou alergii.Možná tzv. "kovidová noha" nebo opožděná reakce na očkování...nevím. bohužel do toho vlítly velikonoce, takže dostat se k doktoroi jde těžko.
Ale kromě bolestivosti, kvůli které nemůžu v noci spát (a toho, že si v pravidelných intervalech osvěžuji slovník těžkokaliberních sprostých slov) to zatím nevypadá vážně.
Mám i vyrážku i na chodidle, takže to není ani na kratší vycházky na stepleru.
Díky všem, kdo na mě myslíte, potěší to a zahřeje!:-)
---
Králik Bubák nějak pochopil, že se mnou není sranda, podezřele málo provokuje a přestal dokonce ohryzávat nábytek a pantofle. Snad taky něco nechyt.
Já mám na obou chodidlech otoky a pravý kotník + lýtko mi zvyšují BMI. Teď jsem na nich udělal 11t kroků po lese a už mě to nebaví. Na žílologii jdu 7.4.. Ještě horší je držka, kam se přesouvají hmoty z pr...... nevím, kam si mám oblíkat prádlo.
VymazatHabrový les http://imgway.cz/s/Mbk
VymazatJáchyme, ať je to, co je to, je paradoxně dobře, že se vám vysely puchýřky. To bude asi hlavní projev nemoci, zatímco předtím to byla jen příprava - hnusná, bolestivá, ale teď by se to snad mohlo zlepšovat. Já bych to léčila jako pásový opar, i když je na prazvláštním místě.
Vymazats doktory je teď potíž, je obtížné se k nim dostat. Kór o Velikonocích.
Myslím na vás a přeji vám, ať už je to jen lepší a lepší...
Ládiku, já vám radím už podruhé, noste punčochy! Stačí podkolenky, ty stahovací lze koupit ve zdravotnických potřebách i v některých lékárnách.
VymazatNatáhnou se na nohy ještě v leže v posteli, zabraňují otokům a podpírají žilní stěnu. Zeptejte se doktora, až půjdete na žilní. Taky asi není dobré honit rekordy v počtu kroků, ale to je vám marné říkat....
Nosím kompresní podkolenky celý měsíc. Climatex.
VymazatJo, tak to pardon, to jsem nevěděla.
VymazatA i přesto máte otoky?
Přesto. Dělají to kortikoidy.
VymazatCelé odpoledne střídavě uklízím a polehávám, mám toho docela dost. Ale bylo to nutné - v neděli přijede i malinká, tak musí být aspoň relativně čisto. Moc se na ni těším.
OdpovědětVymazatJeště v nemocnici jsem si plánovala setkání s dcerami a zeti, abychom jim mohli poděkovat za pomoc. A k jídlu jsem nejvíc snila o dobré pizze (už jsem ji nejedla snad rok), a pak mám chuť na nanuka s čokoládou a oříšky. A abych nemusela vařit, tak že objednáme pizzu a hovězí vývar (polévku) s dovozem. Udělám jen salát, nápoje, nanuky jsou v mrazáku.
Tak to vám přeji, potěšíte se s rodinou a s malým miláčkem, co chtít víc!
VymazatMarie, to je fajn, že pobudete i s malinkou. Taky se těším na vnoučata, pobyt s nimi na mě působí blahodárně.
VymazatAsi měsíc beru antidepresiva, musela jsem je začít brát, protože několik dní mě bezdůvodně napadalo, že by bylo fajn, kdybych umřela. 17 dní beru antibiotika, špatně je snáším a ještě 7 dní je musím brát. Moje máma (bydlí s námi) minulý týden na tom byla hrozně špatně a aby toho nebylo málo, tak jsem s jejími zvratky spláchla do záchodu i její horní zuby. Tento týden už je jí líp, ale bez horní protézy nemůže pořádně kousat (k zubaři je objednaná za 3 týdny), tak jí vařím jídla, při kterých není třeba moc kousat - litovala, že si s námi nemůže dát pizzu, dělám ji z listového těsta.
A něco pro zlepšení nálady všech marodů a krtků vůbec:
OdpovědětVymazathttps://i.postimg.cc/3R9VxTmd/led.jpg
:-)
To: Ládik!!!
OdpovědětVymazatVaše téměř nejnovější hračka, sledující tělo, je pravděpodobně něčím užitečná, mně ta čísílka neříkají nic. (Stejnou má podle zveřejněného obrázku i pan Brabenec?).. Hm, O2.cz vlevo nahoře znamená, že jste oba u Kyslíků? Nápis „Skrýt stres“ mě docela pobavil – příští verze ho možná bude umět pro mě neuvěřitelně stres nejen měřit, leč i odstraňovat či alespoň dávat v tomto směru na výběr různé rady.
Vy znáte plno krásných stromů, v lese i jinde - tak máte možnost:
Do 22.4.2021 https://www.stromroku.cz/Nominace
Či jejich snímky i bez příběhů přidávejte dál sem, prosím.
To: Gaia 02 dubna, 2021 14:15
Ježíš – „ první komunista“? Nebyl on spíše jedním z prvních vůdců neziskovek? Pokud se tedy se svými apoštolskými učedníky neživili tím, co se v mládí naučili – on byl po svém otci (pěstounovi?) tesařem, nemýlím-li se.
S Velikonocemi tato moje myšlenka nikterak nesouvisí a neuvádím jistě poprvé, že ve znalosti bible nemám jen díry, ale přímo propasti, dohnat se mi už asi nepodaří.
Reálné setkání „krtků“… Distančně by to šlo. I když má skypová zkušenost je, že už 4 najednou je moc, někdy i 3, znám i takové, co raději píší než z monitoru mluví. Má někdo spočítané, kolik míst má právě zdejší virtuální stůl?
Držme se, milí spolu-psavci. U nás dny běží jako obvykle. Prý léčí i spánek (hlavně noční), tak ho přeju co nejdelší včetně pěkných snů všem. Dobrou noc.
Omylem jsem uveřejnil Ládikův obrázek, omlouvám.
VymazatSprávně mělo být https://imgway.cz/s/Mbz, hydraulický nosič, který jsem používal při transportu manželky, abych si nezničil páteř.
Stres tam má stupnici 0-100, odvozen je z rozboru tepu.
VymazatTužka napíše,...Taky jsem párkrát řešila záchranu nakvetlé meruňky před mrazy. Tedy mám vždy dvě meruňky. Bylo štěstí, že jsem si ze sběrného dvora pár let před tím přivezla vyřazené drátěné koše na pálení dřeva, už dost poničené. Chtěla jsem původně s jejich použitím chránit mladé stromky u chalupy před okusem od zajíců, ale zajíci se vytratili.
OdpovědětVymazatTak jsem pod stromy dala ty koše, narovnala velké kusy tvrdého dřeva a kolem půlnoci, když začal teploměr klesat, tak roztopila. Spaní, jak noty nabuben, ale spodní větve jsem ochránila, daly úrodu, vršky zčernaly,....květ vydrží i několik hodin mínus 4°C, nesmí ale na něj ráno zasvítit brzy slunce, je to živý organismus, brání se mrazu, proudí v něm tekutina, šok je ten náraz teplých paprsků. V chytrých knihách se píše, že má rozmrzání probíhat pomalu, asi čtyři hodiny.
U malých stromů to lze řešit netkanou textilií, přehodit, upevnit k větvím, něco uvnitř stromu se ochrání, pod strom navést kupku hnoje, nebo zrajícího kompostu, stoupá biologické teplo. Část květů se poláme, trochu úrody ale je.
To jsou mé zkušenosti.
Tužka.
Já to příští týden ještě zkusím s hřbitovními svíčkami (s tím krytem), dám pod strom stůl a k půlnoci tam svíčky rozsvítím...
Vymazatkdyž už jsem tady uvízla a mám na to čas.
Snad si sousedi nebudou myslet, že tu čaruji. :-)
:O)))))))))))
VymazatTo mě baví, když si lidi zkoušejí pomoci svépomocí a mají různé nápady. To, co tu popisuje Tužka a Alena, nevypadá vůbec špatně.
VymazatŠkoda že nemáme meruňku. Když jednou zmrzne švestka a neplodí, ani to nepoznám - džemů a klevery mám pořád dost. A myslím, že naše plodí taky ob rok. Já to beru úplně jinak než vy - budou švestky, bude práce (spadané se musí chytat do sítí, uklízet...) ☺
Ty hřbitovní svíčky na stole pod stromem budou kouzelné. A účinné.
VymazatDuch Přemysla Podlahy žije dál. :)
Já, Marie, to taky tak beru. jenže meruňka je vysazená u chaty (otec ji tam dal kvůli tomu, aby byla chráněná domem) asynovi stíní okno v pokoji, tak má zájem na to, strom porazit.
VymazatPřála bych si, aby se meruňka "převedla", letos tak pěkně kvete..., no nic.
Ty hřbitovní svíčky mě napadly poté, když jsem si uvědomila, že ohěň v sudu či otevřené svíce by uhasil déšť -sníh.
Ale tady už padají sněhové krupky, tak z toho nebude nic, zbytečná snaha.
Ono taky meruňky jsou cennější než švestky, já vím, že to nelze srovnávat.
VymazatAle nešlo by ten Váš strom trochu zformovat? Buď přiříznout větve, které stíní - syn stejně asi nemá o úrodu zájem, tak stačí méně, pro Vás samotnou. Nebo - vzpomínám si, že u našich je už letitá meruňka, také na jižní straně těsně u domu (je tam jen úzká předzahrádka), a táta větve přivazoval a podpíral - tak, aby nešly nad obecný chodník, a aby nestínily příliš okna. Někdy použil podpěru, někdy přivázal slabší větev k silnější... mají ji dodnes. Stejně jako asi 60tiletou broskvoň, do té už udeřil blesk, a oklepala se... Mně ale ani meruňky, ani broskve z těchto stromů nechutnají, přiznám se, že si je raději koupím. I na džem, v sezóně to vyjde levně.
Pata habru a solitérní dub;
OdpovědětVymazathttp://imgway.cz/s/1Cdz
http://imgway.cz/s/1CdA
http://imgway.cz/s/1CdB
Moc hezké!
VymazatStrom
Vymazathttps://www.youtube.com/watch?v=d9zMeHb2X1E
Takové kořeny mají stromy v lese v Hukvaldech, když se jde cestou nahoru kolem sochy Lišky Bystroušky.
VymazatTo je kmen. Na Hukvaldech jsou kořeny buků.
VymazatAha, tak to jsem se poučila.
VymazatMetoděj či Cyril
OdpovědětVymazatcos do kosti vyryl.
Vole, to jsou runy!
Ty seš synem Brůny.
Brunhilda je tvoje mutti
dějepis nás balamutí
prý že to je hlaholice
tloukli nám to do palice.
Na vědecké bázi
nový směr se razí.
Kdo je jednou Slave
navždy v sračkách plave.
Miki & Wabi Ryvola- Země tří sluncí
Vymazathttps://www.youtube.com/watch?v=Szq8o0tP2ms&list=PLnSYu-5Yu7JUk4p7ftts2BDSLLZnNSWrX
Dnes by měl narozeniny lišák...
OdpovědětVymazathttps://www.youtube.com/watch?v=3AUsZwck0_c
Možná, že by ho potěšila Vaše oblíbená
VymazatEagles - Hotel California
https://www.youtube.com/watch?v=EqPtz5qN7HM
Jo, včera by měl narozeniny můj manžel. Taky na to myslím...
VymazatMožná proto jsem tak včera vyváděla s meruňkou, ani jsem si to neuvědomila.
Aleno, možná by Vašeho manžela potěšil Váš oblíbený Schubert
VymazatSchubert - Serenade
https://www.youtube.com/watch?v=0bjB-IWEYI0
Anno, děkuji moc ♥
Vymazathttps://youtu.be/tmtQqY8PiSU
OdpovědětVymazatPřidávám Vaši oblíbenou (snad si to pamatuju správně)
VymazatZa mokrou horou
https://www.youtube.com/watch?v=qUoDVqhiKf8
Dnes má narozeniny syn čtvrtky. Sněží.
OdpovědětVymazatSněží - vybavilo se mi, že jste měl rád norskou skupinu, ale nepamatovala jsem si přesně jméno, měla jsem za to, že to je Waldruna - není, musela jsem vyhledat na wiki a našla - Wardruna
VymazatWardruna - Ragnarok (Full New Album)
https://www.youtube.com/watch?v=zyzGRbbha3E
Fousaté kočičky http://imgway.cz/s/1CdC
OdpovědětVymazatAž kočka zapřede
Vymazathttps://www.youtube.com/watch?v=VGt_2ZDruXs
Piano (Olomouc) - Já si ležim a spim
OdpovědětVymazathttps://www.youtube.com/watch?v=XuT9bRLXo-w
Tužka napíše,...slovo remontantní se používá pro OPAKOVANÉ kvetení.
OdpovědětVymazatHodně se to používá u květin všeho druhu, u ozdobných kvetoucích keřů i stromů....platí to zejména pro rostliny mírného pásu.
Remontantní jsou některé odrůdy jahod,...vykvetou ještě jednou a dají úrodu.
Tropické a subtropické rostliny, některé, patří do skupiny stále kvetoucích a plodících,...tady se to řídí množstvím vláhy v přírodě,...při šlechtěném způsobu pěstování to lze ovlivnit.
Jabloně nepatří do remnontantních druhů, protože dají jen jednu úrodu do roka /12 měsíců/.
Sadař správně podotknul,...JEN VÝJÍMKA.
Ani v subtropech nedají jabloně dvě úrody do roka,...viz Jižní Afrika, Jižní Amerika, Kalifornie,...
Doufám, že teta wiki má na to taky nějaký přípodotek,...najít teorii a slova ještě neznamená je pochopit a umět použít v praktickém životě.
Tak to bychom měli.
Tužka.
Neměli, ještě to souvisí s obdobím dormance. Pokud jím jabloně a další ovocné stromy mírného pásma neprojdou, v dalším vegetačním období nevykvetou. Nelze tedy pěstovat jabloně na ovoce v subtropech.
VymazatTetu wiki používám pro odborníky jiných disciplín. Vidím, že pro někoho vskutku opakování matka moudrosti, ale musí ho být více. Ale toto by snad mohla zvládnout i Tužka.
A ještě upřesnění:
VymazatRemontantní
Opakovaně kvetoucí a plodící odrůda – růže (remontantky), jahodník, maliník. U květin jsou takto charakterizovány odrůdy kvetoucí s malými přestávkami po celý rok.
https://izahradkar.cz/slovnik/remontantni/
Snad i Tužka pochopí, že to není totéž, jako opakované kvetení.
Ano, Tužko, já mám remontantní jahodník a maliník. Odrůda jahod plodí na jaře, a pak znovu na podzim, ale upřímně, ty podzimní plody už nemají tu chuť, nejsou zcela dozrálé. Spíš je to pro děti, taková zvláštnost.
VymazatMaliník Heritage plodil na podzim a na stejných prutech má plodit ještě na jaře, pak se má prut vyříznout. Sama jsem zvědavá, jak to bude, ale odplozené pruty jsem na podzim nechala být, uvidím.
Holky moje, já se bavím. Vidíte, stačí si udělat legraci z názoru Pytlíka a už vyskakuje jak papírový čert. Ten, co chce rozebirat světové názory a ne nějaké zahrádkářské pindy... ☺
VymazatHezkou bílou sobotu, jedu za lišákem a pak zkusím udělat medovníkové řezy, ale chci je vypíchnout ve tvaru vajíčka. Udělám je jen z poloviční dávky, mám ne odpoledne program. Barvit vejcew budu až zítra
Liško, zdravím! :-)
VymazatLiško, tak se bavíme oba. Trochu mně Vás bylo líto, svou omezenost nezamaskujete.
VymazatJinak upřímně: osobně jste mi fuk.
Chystám se na Moravu, možná u vás nějakou lahvinku koupím. :)
A já Vás mám tam kdesi u ...
VymazatKupte si, na co máte chuť, klidně lahvinku.
Ad: Marie
OdpovědětVymazatCital som si az teraz.
Jablcný ocot je jedna z NAJLEPSICH potravin. Ostatne octy sa mu nicim nevyrovnaju. Preto PRAVY jablcny ocot ja aj najdrahsi.
Ma stovky ucinkov - od cholesterolu, na chudnutie, cukrovka, tlak....Ja ho pijem roky, spravne rano na lacno (samozrejme trochu zriedeny, kolko sily znesiele, tak pol deci az dcl cisteho.)
https://www.naturevia.sk/jablcny-ocot-na-pokozku-akne-recept/
P.S. Ak by Ladik!!! vyrabal prirodny jablcny ocot miesto piria mustov, tak by bol davno v baliku...
Predava sa i s usadeninami, ten je najlepsi, najprirodnejsi.
Brabenec:
OdpovědětVymazatBaví Vás neustále urážet ženské - aniž by Vám něco psaly, jen tak, že prostě rád neustále urážíte? Silná potřeba?
Kéž by sek aspoň jednou jedinkrát Ládik !!! pochlapil a dal Vám za ty urážky a vysmívání, ponižování žen, aspoň virtuálně do držky.
Ale kdyby přece jen jste chtěla vidět mstu, tak mám oblíbený romantický film Valhalla Rising, kde jsem zosobněn v hrdinovi ... fragment zde:
Vymazathttps://www.youtube.com/watch?v=I8COiFW64t8
Nemusíte celé 4 minuty, stačí úsek mezi 1:58 a 2:35.
Ad marie:
VymazatNebaví, ale když to baví je? Opravdu jste si nevšimla, že neustále s urážkami začínají? Jste nespravedlivá, čekal bych od Vás více objektivity. Díky za poskytnutí informace, že marně.
Btw. Ládik jako jediný zde se ozval proti urážkám, kterými jsem byl počastován a na které nikdy nezapomenu.
No nic, považoval jsem Vás za lepší.
Válečnou sekyru jsem zakopal.
OdpovědětVymazatRaději sem dám kořeny buku na Hukvaldech z 10/2009:
http://imgway.cz/s/Mc4
Copak tady jde o válku??
VymazatChodíme si sem přátelsky pokecat, ne válčit. To jen ten jeden.
A od Vás bych chtěla zastat se slabších, ne válčit. Když už jste dotyčného oblíbenec, snad by na Vás dal. Kdo tu má ty arogance furt číst?
Každý jsme jiný a každý máme pro své samostatné jednání dobré důvody.
VymazatCopak to tam je za trpaslíčky?
VymazatČím jsme starší, tím více máme vyhraněné osobnostní rysy a tím menší je šance (nebo vůle) je měnit. Zastávat se slabších je přirozený reflex, ale podle mě jen v reálném životě, kde mám pro posuzování situace více vjemů. Tady se mohu zastat jen virtuálně, což může být jenom póza. A ta je k ničemu, nebo k třeba smíchu. Člověk se učí z chyb; nejlépe i z cizích.
VymazatGaia - to jsou slečny před 11,5 roky.
VymazatTen brablajz nás chce utvrdit,že s tou jeho ženou jsem měla pravdu. Tohle mít doma,tak dobrovolně spáchám sepuku.
OdpovědětVymazatTřeba jídlem.
VymazatAsi se opět stáhnu do úsraní.
VymazatTo on chce,všechny nás tu otrávit abychom sem nechodili.
VymazatLádiku, klídek, zůstaňte. My jsme zvyklé se o sebe postarat. Ale potřebujeme Vaše krásné fotky a hlavně básničky ;o)
VymazatBa ne, Ládika !!! tu chce, protože je odborník.
VymazatJá už se k tématu nebudu vracet a budu si tedy hledět svého, když zastat se ostatních krtků je nežádoucí.
Ale ještě napíšu svůj názor na tu Gainu "těžkou urážku".
Kdo žije v lidovém prostředí mezi obyčejnými lidmi, kteří se s nějakým akademickým vyjadřováním nemažou, ten slyší podobné věci dost často: Ta radši umřela, než by se nechala týrat. Ten věděl, kdy umřít, stejně by měl hrozný život s těmi krkavci. - apod. Podotýkám, že tyto řeči jsou vedeny často i bez nenávisti, jen jako konstatování. Na základně pozorování vztahů mezi lidmi a jejich následků. Nikdo se pro to neuráží, každý rozumí, co chtěl mluvčí naznačit.
Pan Brabenec by si méně komplikoval život, kdyby zkusil Gaiu a její průpovídky vzít jako neformální výrok ženy z lidu. Možná by se i naštval, ale měl by se z toho brzy oklepat - je to výrok oplácející zlé zlým, ale nikterak neobvyklý. Gainu naštvání a uraženosti se také nedivím. Jinak řečeno - jeden za 18, druhý bez 2 za 20. Omlouvám se za formulaci svého názoru, překročila jsem mez slušnosti nemíchat se, ale v tomto případě je mi to jedno.
A ještě, pane Brabenče: lidí si snad vážíme pro jejich lidskost, ne pro to, co si pamatují ze školy nebo z profese a co dovedou vygooglit. Pro mě zůstáváte jedním příšerně nafouklým egem, a lituji toho, občas by se zdálo, že s Vámi může být i dobrá řeč. Ten balón ve Vás ale vždy zvítězí.
Jo jo opakovaně kvetoucí a opakované kvetení to asi bude opravdu velký rozdíl,to nabodeníčko tedy opravdu mění smysl,hahaha.
OdpovědětVymazathttps://www.youtube.com/watch?v=XtRd6Bw83RM ☻☺☻
OdpovědětVymazat