16 dubna, 2024

KRTINEC č.612

137 komentářů:

  1. I já panu domácímu děkuji. Jsem přesvědčená, že ve světě techniky zvládá všechno, co k životu potřebuje. Já na lontu i občasné internetové platby kartou.
    To: Ládik!!!
    Kampak byste do Ruska právě potřeboval, že Vám způsob cestování radili na Ozvěnách? Možná raději vyrazte do Levoče či jinam na východ Slovenska. Já se znovu podívala, že my byli nejvýchodněji na Dukle. A až dnes si všimla, že město Dukla je v Polsku.
    Včera nám na minulý týden konečně zasazené a zaseté plodiny napršelo mm 8.

    OdpovědětVymazat
  2. Není zač.

    BJ:

    Zvládám vše, co k životu potřebuji. Zvládal bych asi i to, o čem jsem přesvědčený, že nepotřebuji - a že to vyloženě škodí... Ať už jde o "chytré" technologie nebo bezhotovostní platby.

    Viz:
    https://www.parlamentnilisty.cz/zpravy/ekonomika/Kadrovaci-banka-Maso-nejezte-veli-KB-A-dalsi-dalsi-pokyny-753881

    Zatím "inspirace" a doporučení.
    Jakmile zmizí hotovost (a tím i svoboda), začne tvrdé nařizování a převýchova...

    OdpovědětVymazat
  3. “Manželka prezidenta Petra Pavla, Eva Pavlová, před několika dny na instagramu informovala o tom, že se kočce Micce přitížilo.”
    Dnes Micka zemřela. Bude státní pohřeb?

    OdpovědětVymazat
  4. Fiallah je hodně akční
    dneska prolez celý tračník
    od ústí po celé délce;
    jakoby vlez do krmelce.

    Připadá si jako v ráji
    až se mu dech z toho tají:
    sraček je tu plná prdel!
    Říhání se line z hrdel.

    OdpovědětVymazat
  5. Co bereš do velké polní?
    Nějaké to víno stolní,
    otvírák, fáč, mobil, nůž.
    Přece jen jsem starší muž.

    Beru tam i flašku vodky,
    rukavice, teplé spodky -
    kdybych třeba zabloudil,
    abych to pak neloudil.

    Nevím nevím, už jsem tele
    těžko poznám nepřítele;
    tak beru i bílou vlajku,
    stakan z plechu a čabajku.

    OdpovědětVymazat
  6. Právě jsem se vrátil z Bialsko-Biele, kde Bílsko byla 600 let Koruna Česká a Biela byla Galicia (Halič). 170 tisíc lidí, městečko.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Cestujete brzy. Dnes i já - ale jen nevirtuálně na nutné pochůzky po okresním a krajském městečku.
      Poznámka k domácím zvířátkům, co si nás ochočily. Náš dorvaný svobodomyslný Macek právě pajdá na pravou přední, v noci spal a ještě je doma, po snídani mi povrněl na klíně. Podle jeho kožichu je u nás klíšťat jako jindy, o hodně více samečků.
      Lidé, co mají rádi zvířata, mívají rádi i lidi. A paní prezidentová k nim patří, její smutek dle mého není jen póza.

      Vymazat
    2. V noci jedu do Varšavy. Teď jsme byli brousit nože, u nás to nikdo neumí a v Říši to zprasili.

      Vymazat
    3. Není to úplně za rohem.

      Vymazat
    4. Jo, jo - obětavý jako vždy.
      Vlaky právě jezdí včas, počasí aprílové.
      BJ 🌦️

      Vymazat
    5. Jsou to cca 4 hoďky po A1, z Lodže odbočka..

      Vymazat
  7. Duben za kamna vlezem

    OdpovědětVymazat
  8. Dělám přístavbu domku... manželce fotbalového reprezentanta. Domky mají na pozemku celkem 4, oplocené v oboře, za závorou. Sousedé jsou: andělský investor, uhelný baron, golfové hřiště, jízdárna, hory. Škoda, že všichni lidé nejsou, jako v této lokalitě! To by bylo na světě místa... bazénů, jezírek a můstků pod horami.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ve všech domcích někdo stále žije? Jaké mají mimo kamer živé hlídače?

      Vymazat
    2. Proto přistavují, celou BJ. (bytovou jednotku.. s vlastním čerpadlem).
      Pejsky jsem neviděl, ale v jezírkách mají ryby.

      Vymazat
  9. Připraveno k odjezdu.

    OdpovědětVymazat
  10. Tužka napíše,....skoukla jsem zpět pár Nor,....a musím konstatovat, že v některých chybí ode mne poděkování panu zdenkovib za jejich otevření. To se musím polepšit,....děkuji, děkuji za otevření 612.

    Tak mohu napsat, že navzdory nočnímu chladu, teploměr klesl k nule,....tak navzdory rozkvetly dřevité pivoně. Zazářily barvami hned poránu. A to večer byla ještě poupata zavřená v kouličkách.
    Příroda opravdu udivuje,....kvetou šeříky, při zemi poléhavé hvězdnice, rododendron, planý bílý rovněž přes noc rozkvetl. Konvalinky, kokoříky.
    Ukrývala jsem kvetoucí keříky jahod. Mám různé druhy, některé mají ještě uzavřená poupata.
    Kvetoucí rostliny jsem letos ukryla tak, že,....Zlikvidovala jsem jeden velký keř mahonu,....jeho tuhé větvičky postavila jako stříšky k rostlinkám. Až mrazy odejdou, usuším to a spálím,....stopové prvky obohatí kompost.

    Je jasná obloha, dva nad nulou,....ráno bude s mínusem. Vůbec mě to netěší,....myslím na jabloně. Snad u těch starých, s kompaktní korunou, kde jsou už i lístky, tak snad něco plodů přežije.
    Zeleninu naseju znovu, meruňky a broskve oželím,....ale milovaná jablka,...pokud nebudou, bude smutek. Hlavně staré odrůdy, které na trhu nekoupím.
    Konec hořekování,....když pomyslím na válku, tak tohle jsou pouhé prkotiny.
    Zítra slunce výjde,....nechám hvězdě ranní náskok.
    Tužka.

    OdpovědětVymazat
  11. A je po ovoci. A tak krásně to kvetlo. A za noc jen rezavé cucky.

    OdpovědětVymazat
  12. To: Ládik!!!
    Rysí skálu Vy asi znáte. Jsem včera na výstavě fotek Jeseníků z dronu opět netušeně zchytrala:
    https://mapy.cz/turisticka?source=base&id=1914967&ds=1&x=17.1411106&y=50.0895428&z=15

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V mém dětství ta skála neměla jméno a nešla tam značka. Byl to nejzazší bod, kam jsem došel z domu v gumákách.

      Vymazat
    2. Lanovku na Medvědí horu bych zrušil a uvedl tam přírodu do původního stavu. Koho to tam zajímá, ať jde pěšky nebo ho tam někdo vyveze/vynese.

      Vymazat
  13. Tužka napíše,....nedalo mi to,....po druhé hodině v noci jsem chodila po zahradě a kontrolovala max-min teploměry zavěšené ve stromech. Obloha se zatáhla, teplota přestala klesat. Nedošlo to k nule,....zatím to vypadá nadějně,....dnešní noc to nepodělala. Tak ještě další dny. Nebezpečí ještě nejsou u konce,....ale, .... ale,.....myšlenky se zklidnily, už se soustředím na něco jiného,....nejen na počasí.
    Mějte se jak nejlépe umíte,....čas pádí,.....Tužka.

    OdpovědětVymazat
  14. Zdravím v nové Noře a dávám pomyslný ubrus a kytku na stolek, aby to v ní vonělo.
    Venku je chladno, dnes ráno kolem nuly. Háklivější květiny, které jsem dala z domu ven jsem pro jistotu přenesla do skleníku, kde by měly přežít, bývá tam až o 4 stupně více, než venku. Při nejhorším bych tam zapálila svíčku, rozsvítila žárovku, do sudu nalila horkou vodu, aby to udrželo rostlinky, než se oteplí.
    Před domem pomalu dávám do pořádku záhon po borovici. Dala jsem do hlíny pod sklenici jednu větvičku, kterou jsem si uzmula, tak uvidím, jestli pustí kořeny. Čestné místo bych jí našla.
    Na poli vylézají brambory, ale i oset, který postupně vyrývám (ve skutečnosti se jen namnoží). Čekám, až budu moci nasázet okurky, dát ven z pařenišť a skleníku další zeleninu - kedlubny, giganty, cukety, ačokču (ze 6 semen ačokči - gigant mi zatím jde jen 1 ks. Tak su zvědavá, jestli mi dozraje, abych měla vlastní semena.
    Letos jsem zkoušela zaset diviznu brunátnou, něco v kelímcích je, snad to není tráva, to stejné u různých papriček.
    Co se týká nožů - dobrý nástroj i ruce na to má Vidlák. Manžel si nože na zabijačku brousí sám, také se mu to daří. Ale nevím, jestli používá el. brusku, nebo kámen, který stále má. Při zabijačce se ostří jen trochu spraví - nóó, jak se to jmenuje, ten brousek,...
    Můj tata brousil nože na žulovém schodu před bytem. :-)
    Eh, i kosu uměli vyklepávat a pak jen doladit brouskem.

    OdpovědětVymazat
  15. Dívám se na Stezku Českem, provází Miroslav Vladyka. Včera byly moje zamilované Rychlebky a dost mě to "překvapilo".
    Nejhezčí místa tam nebyla. Kovadlina (polsky Kowadlo), Špičák, dokonce ani Černý Kout tam nebyl. A to tam visí obrázky Havla, Michnika, Vondry zamlada - takové kultovní místo pravdylásky - a nic. Informace o předávání si samizdatů mezi čs.-polskými dyzydenty byla přesunuta do Borůvkové hory, která je o kus jinde. Z nádherné hřebenovky tam nebylo nic.
    Nabyl jsem dojmu, že tam Vladyka vůbec nešel. Povozili ho tam, kam se dalo dojet autem s kameramanem. Pořad tím u mě klesl na podřadnou úroveň a už nemohu věřit ani tomu, co bylo odjinud. Účelový výběr, příroda je vedlejší. A to jsem si myslel, že Stezku Českem chodí lidi, kteří mají přírodu rádi. Pořad jsou televizní kecy.

    OdpovědětVymazat
  16. Tužka napíše,...nevlídno, chladno vlhko, půda mokrá.
    Na Stezku Českem se taky dívám.
    Když byly Lužické hory, Jizerky, Krkonoše,....taky jsem si pomyslela, že nejkrásnější místa vynechaii....protože jsem tam chodila v každém ročním období bezpočtukrát a dobře to znám.

    Ale,....ono je to věnované na podporu vozíčkářů a tělesně postižených, proto asi ty méněschůdné, ale zato nejkrásnější cesty neprochází.
    A v Jeseníkách byla mlha,....těšila jsem se, jak si to zopakuji,...nojo,....když ono je tolik krásných míst, kam bych chtěla znovu jít,....a ještě mnohem víc těch, co jsem neviděla,....a taky by mne okouzlila.
    Netoužím po pouštích, velehorách, smutné krajině bez stromů a trav,....
    Pár takových míst jsem taky navštívila,....nedostavil se pocit spokojenosti,....jednou stačilo, abych viděla na vlastní oči.
    Vyhledávám místa, co rozmlouvají s mým vědomím a podvědomím.....a přináší vzpomínky.
    Tužka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jeseníky budou příště. Tohle byl Králičák a Rychleby. Příště půjde od Ramzové přes ČH sedlo asi na Skřítek, tam znám každý kámen. Aplikaci EPP jsem smazal, byla moc motivující, až agresivní.

      Vymazat
  17. Královnu máme nad Atlantikem, v Mexico City dosedne ve 23:35 a potom letí do Potosí.

    OdpovědětVymazat
  18. Tužka napíše, pane Ládíku,....budu muset znovu do školy, nebo otevřít atlas. Králický Sněžník jsem přivařila k Jeseníkům,...dík za upřesnění.
    A to zeměpis patřil mezi mé oblíbence včetně s učitelem. Musím si dávat majzla než něco napíšu.

    A královna,...cestuje ráda,....letadla zrovna nejsou můj nejoblíbenější dopravní prostředek,....lodě taky ne.
    Důvěřuji jen svým nohám a tomu, co si vlastnoručně řídím....Jinak jsem furtaimrvére ve střehu.
    Přeji šťastné cestování Královně i Vám.
    Tužka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Letí do práce. Holiday on Ice má v Evropě po sezóně, další show je na podzim. Tak letí do Illusion on Ice, dělá tam Prima Lady, jezdí sóla. Kontrakt je na měsíc, ale v létě tam poletí ještě 2x. Lepší, než v kaufu za pokladnu.

      Vymazat
    2. Nech jej to vydrzi co najdlhsie.

      Vymazat
    3. Děkuji.

      Vymazat
  19. Sedím v kaufu u pokladny
    zbývají mi už jen dva dny.
    Pozítří mám padáka,
    tak tam kopnu panáka.

    Pipi pipi pipi píp
    tady pes už taky chcíp.

    Sedíme tu štyry roky
    mají nás tu za otroky
    kápo nám furt krátí prachy
    čucháme tu hrozné pachy.

    Pipi pipi pipi píp
    tady pes už taky chcíp.

    Dneska je to, jako kdysi
    pod regálem rejdí krysy
    z čočky letí hejna molů
    cigán rozlil koka kolu.

    OdpovědětVymazat
  20. Pávek chytil zpětný ráz
    vypadá to na úraz.
    Ten neumí držet pušku,
    učit ho to dalo fušku,
    rozrazil si pysk
    jen kohoutek stisk.

    OdpovědětVymazat
  21. Cestička k domovu.
    https://postimg.cc/XZr5kNHp

    OdpovědětVymazat
  22. od Bj1 | 21 z 39 fotek | 18.4.2024 oprava památky Unesco začíná | - má trvat až 990 dní https://eu.zonerama.com/Link/Photo/449646023/11284695?secret=4Irmtd80vK9uG02J3lP1T4ca9
    A 🌧️, tak trochu modra z aprílového čtvrtka, kterým jsem prošla bez parazolu.
    Klidný víkend všem. 🙋‍♀️

    OdpovědětVymazat
  23. Kolo v autě jsem vezl jenom z obchodu.

    OdpovědětVymazat
  24. A už nikdy jinak?
    Ten rozhovor za účasti pana Vladyky (necelá hodina) si alespoň projeďte, jsou tam zajímavé postřehy k turistice i lidičkám obecně., k lanovkám asi nic.
    U nás právě sluní do šedá, vody spadlo mm 8.
    BJ 🪪

    OdpovědětVymazat
  25. Jen o tom přemýšlím. Nemám nosič, šlo by dovnitř. Ale jen bez bahna.

    OdpovědětVymazat
  26. Odpovědi
    1. Vikštejn.
      https://postimg.cc/9rgCz7wp

      Vymazat
    2. Dneska by psa nevyhnal

      Vymazat
    3. Obědový piknik byl v hladomorně či na vyhlídkové věži?
      Tam už se také osobně nepodíváme.
      Tady i kroupy padaly.

      Vymazat
    4. U ségry sněžilo.

      Vymazat
    5. Piknik byl na Farmě v Kočově

      Vymazat
    6. Stavba v ohrožení:
      https://postimg.cc/9DGRjxkm

      Vymazat
  27. Leje jak z konve a je zima, ještě že jsem nevypnula kotel

    OdpovědětVymazat
  28. Odpovědi
    1. Neviem, ci niekto registroval, ze jeho cele meno bolo Don José Pedro Rodriguez de Montagnes Laufer.

      Vymazat
    2. Posílám mu kytici.
      https://postimg.cc/CzH7Fd0y

      Vymazat
    3. Díky Vám, chlapíku statečný, za vaši odvahu, rozum a sílu! Vy jste náš kapitán – oni jsou zbyteční! Přidal jste blankytu do křídel míru.

      Vostrý, evidenční číslo 14 075.

      Vymazat
  29. Zítra musím postrikat buxus, mráz zavíječi neškodí . A už žere .

    OdpovědětVymazat
  30. Dnešní ráno.
    https://postimg.cc/NLjzFPdP

    OdpovědětVymazat
  31. Odpoledne se podíváme do Ligotky. Tentokrát pracovně, ale bude to výlet.

    OdpovědětVymazat
  32. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  33. Spevak Dušan Grúň...R.I.P.

    https://www.teraz.sk/kultura/vo-veku-81-rokov-zomrel-spevak-dusan-g/789779-clanok.html?utm_source=teraz&utm_medium=organic&utm_campaign=click&utm_content=.%253BArticle%253BNeprehliadnite

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pamatuji si na něj. Ale v první chvíli jsem uviděl Karola Duchoně, protože mám v hlavě “zažranou” píseň V dolinách.
      R. I. P.

      Vymazat
  34. To: JAHA
    Informace o úmrtí pan Grúně prošla i našimi sdělovadly. Asi většinou zpíval jako mnozí jiní převzaté melodie, našla jsem ale i slovenskou - Dnes ráno nevstávam (1976). Vám se nejvíc od něho líbilo co?

    Kousek dosud asi nezveřejněného Přerova - cestou na posledním koncert sezóny:
    https://eu.zonerama.com/Bj10/Photo/10912135/450538299?secret=NjsllUXxI3u0K922GhFnE4s58
    Moravské trio - začínalo Dvořákem: Slovanský tanec č.15
    Paní Mátlová zpívala i Memory z Koček - tak jsme si zavzpomínali, jak jsme si na ně v srpnu 1990 i s dcerenkou vystáli frontu ve Vídni - na stání za 60 šilinků celkem. (Byli jsme tam na pozvání s minimálním kapesným.)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ad: BJ
      Tento spevak nebol moja salka kavy. Ale slovenskych piesni spieval viac, nez tu Vami objavenu. J vsake pravda, ze tak ako takmer vsetci spevaci za "socializmu" spieval prevzate. Nakoniec - v clanku, na ktory davam link, sa pise o tom viac (s ktorymi spevakmi, i ceskymi, spieval a vystupoval v zahranici).

      https://kultura.sme.sk/c/23319844/zomrel-spevak-dusan-grun-preslavili-ho-hity-plavovlaska-ci-malvina.html

      Vymazat
  35. Tužka napíše,....se zahradou do dopadlo neslavně. Teplota klesla k mínus čtyřem. Co nebylo dobře ukryté to pomrzlo. Jak moc, ukáže čas.
    Něco podobného jsem ještě nikdy na své zahradě nezažila.
    Rostliny podlehly kouzlu slunce a tepla,....rostly, kvetly a stačila jedna noc, aby pomrzly.

    I když,...dnes bylo jedenáct plus,....jde to dolů, jsou jen dva nad nulou,....jasno, svítí měsíc,....všechno, co přežilo jsem zas ukryla,....uvidím.

    Šla jsem městem,....nejsem sama na tom neslavně,....dopadlo to v zahradách a zahrádkách podobně. Někde ještě hůř,....asi to nechali napospas.
    To není můj způsob,....vždycky hledám řešení, abych předeběhla nepříznivé události na obzoru a vyhnula se jim. Nebo jim čelit,....to ale bere síly, jak tělu, tak psyché.
    Ještě pořád mám tu skázu před očima,....ale to přejde.

    Jedině trvalky ráno byly ve formě, jakoby žádný přímrazek nebyl. Alespoň trochu radosti.
    To přejde,....mějte se fajn, ..... jsou na tom milióny lidí podstatně hůř, ...
    Tužka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás ráno jinovatka.

      Vymazat
    2. Ovoce v Čechách pomrzlo prý na 100% a na Moravě ze 60.

      Vymazat
    3. V Čechách je vždy všeho víc a lepší.

      Vymazat
  36. Jsem nepřítel státu
    penze jsem se dožil
    pochoval jsem tátu
    bordel vykynožil.

    Našetřil si prachy
    na důstojné žití,
    teď se klepu strachy,
    že jsou všechny v řiti.

    Vláda vede válku
    proti vlastním lidem
    střílí na Rusalku
    za mé prachy, s klidem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Copak, budou se tu zabavovat úspory, aby nebylo třeba měny? A jen nepřátelům státu? Opravdu Vás z duše lituji. Takové myšlenky už asi po snídani...
      BJ 🌞

      Vymazat
    2. Nevím, asi to nechápete. Za 2 roky ukradl Fiala lidem 30% úspor. Někdo třeba spořil 40 let a za 2 roky mu vláda vzala 13 let práce. Mi to nevadí, já nešetřím a důchod mám jako bonus.

      Vymazat
    3. Jistě, inflace tu byla, je a asi vždy bude. Zda k tomu rostou mzdy a důchody dostatečně přiměřeně posoudit nedokážu. A pochopit, proč si stěžujete a jen občas se na Ozvěnách či jinde (tady právě nyní) pochválíte, jak se máte dobře, také ne. 😮

      Vymazat
    4. Čím se skokově zvedla cena naší elektřiny?

      Vymazat
    5. Pochválím se proto, že mě ozvěnáři považují za plebs, pobírače dávek, nefachčenka a dezoláta. Já je nijak neshazuji, nejsem takové prase, jako oni.

      Vymazat
    6. Asi Vás těch pár slov vytočilo stejně, jako je. Divím se.

      Vymazat
    7. Vy mě opravdu vytočit nemůžete už nikdy ničím, Ládiku!!!, na to se virtuálně známe už hódně dlouho. A jistě nepopřete, že na Ozvěnách rád provokujete, odezvy jsou pak podle toho. Prostředí je tam hodně tolerantní.
      Tím, co nemohu ovlivnit, se na rozdíl od Vás netrápím. Třeba cenami elektřiny, když už jste se zeptal. Prostě stará BJ. 🧙‍♀️ - tohle má být čarodějka, na BJ jsem zatím nenarazila.

      Vymazat
    8. Na ozvěnách je cokoli, jen ne tolerantní parta. Jejich jednostranné vidění je třeba občas rozvířit. Sranda musí být.

      Vymazat
    9. Hlavně, že BJ chutná.

      Vymazat
    10. Na ozvěnách je nenávistné komando, potřebují škádlení, jak koza drbání.

      Vymazat
    11. To: Ládik!!!
      Asi si tam už tohle Vaše sdělení pro mne nepřečtou a jako dosud na Vás občas zareagují.
      Já tam žádnou nenávist nepotkávám.
      A že Vám nestačí obě "návistná" Lit? Tam neškádlíte nikoho?
      BJ 😲

      Vymazat
    12. Nepotkáváte, protože jste součástí jejich smečky.

      Vymazat
    13. Proč bych se měl omezovat na úzký okruh? Život je rozmanitost. Monokultura mě nebaví. Ani v lese, ani v jídle, ani v názorech. Škoda jen, že v té “demokratické” bublině je tolik podvraťáků, ba i kreatur. Najdou se všude, ale tam je jich koncentrováno nejvíc.

      Vymazat
  37. Inflace tu vždycky nebyla. Nebo se blížila nule.

    OdpovědětVymazat
  38. Králova má úspěšně po premiéře v Mexiku.

    OdpovědětVymazat
  39. Poškádlím i BJ:

    Kam vítr, tam plášť
    k lidem despekt, zášť
    v ústech jazyk hadí
    rukou břicho hladí.
    Natáhnou ji dlaní vzhůru
    aby měli peněz fůru
    na svůj život sladký.
    Z ráje do pohádky,
    z prahy až na Maledivy
    prožít život jurodivý,
    žádný vetchý kabát,
    jen se v perlách hrabat.
    Hajzlerová, holubová
    staví vejce Kolumbova
    na sebe jak ajfelovku.
    Já bych jim dal teplákovku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. https://postimg.cc/0r6dhCBy

      Vymazat
    2. od Bj1 | 1 z 1 fotek | smart https://eu.zonerama.com/Link/Photo/450774196/11369106?secret=bwRLeG49j7Kk46Nsf68mA0sr4
      Až do Brna...
      Škádlit prosím jen 4 rýmy.
      BJ 👣

      Vymazat
    3. Při té umělé inteligenci člověk těžko pozná, jestli ta fotka je fejk, nebo ten Fiala s Černochovou opravdu takové dno.

      Vymazat
    4. Už je to i na Novinkách. Takže to vypadá spíš na to dno.

      Vymazat
  40. Zase jiná nemocnice.
    https://postimg.cc/kDvc6BNd

    OdpovědětVymazat
  41. Královna v Mexiku.
    https://postimg.cc/HJhXbBb7

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten vlevo je typický Rus

      Vymazat
    2. Je to Polák.

      Vymazat
    3. Aj podla mna vyzera ako Rus. No, ale, to Polsko bolo tolkokrat porcovane, ze...

      https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d0/Partitions_of_Poland.png

      A to nepocitam porcovanie po 2. svetovej vojne.

      Vymazat
  42. Ad: BJ
    Vyssie som Vam odpovedal na Vasu otazku ohladom Grúňa.

    OdpovědětVymazat
  43. Tjžka napíše,....pane Ládíku,....moc hezký snímek,....usměvaví, mladí lidé kolem stolu, kde nechybí pokrmy a nápoje, navodí pocit, že jsou stále místa dobrá pro život,....třeba jen na kratší dobu.

    Ať si Královna pevně drží žezlo vlády nad svým životem,...to je důležité,....moc důležité. Když začne kdokoliv, nebo cokoliv, jedince ovládat, svírat, sešněrovávat a očesávat osobnostní svobodu,....chce to bič a pryč.

    Přiznám,....zjišťovala jsem, co to tak mohlo být na těch talířích.
    Exotickými pokrmy mne nikdo neuctí,....to raději jen vařený brambor se solí.

    Jo,....se zahradou to nebude úplně nejhorší. Brambory jsem ukryla, zatím dobrý.
    Díky netkané textilii jsem zachránila všechnu zeleninu.
    Dnes jsem vylezla na všechny jabloně a zjišťovala poškození. Blízko kmenu jsou ještě nerozevřená poupata. Když se to nezvrtne ještě v budoucnosti, nějaká jablka by mohla být.
    Nikdy jsem se nestarala o opylování,....ale, mám někde k jednotlivým odrůdám vypsané opylovače. Musím to najít.
    Dostatek hmyzu, který létá ze stromu na strom, to vždy vyřešil. Úroda vždy byla.
    Letos....málo vhodných zachráněných květů, málo hmyzu k opylování,....takže,....štětečky, pyl z různých stromů, přenášet žebřík a budu si hrát na pilnou včeličku.
    Ovšem, ani pak to nemusí být zachráněno,....pyl musí mít určitou zralost, teplotu, vlhkost,...moc veličin, co to ovlivňují.
    Přistupuji k tomu jako k výzvě,....dá se s tím problémem něco udělat, nebo nedá,....ale nedělat nic a jen lamentovat není můj životní styl.
    Uvidim jak to letos dopadne, když se toho dožiju.
    VOTOMTOJE,.....Tužka.

    OdpovědětVymazat
  44. No, nasa vlada, na rozdiel od Vasej, Ukrajine odmietla prispievat. Komercne dodavky zbrani ale nezakazuje.
    Tak vznikla pred tyzdnom iniciativa. Zbieraju sa obcania Slovenska. Zatial sa vyzbieralo vyse 3,5 miliona €, co pri sucasnom kurze je skoro 89 milonov ceskych korun...
    https://www.aktuality.sk/clanok/9kyBXGP/na-municiu-pre-ukrajinu-sa-vyzbieralo-uz-viac-ako-35-miliona-eur/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak, tu mam cerstvejsie cisla:

      https://www.municiapreukrajinu.sk/

      Vymazat
  45. Paní Tužko, u opylování musíte bzučet. Vloni jsem to opominul a výsledek byl špatný.
    Na ledě jsou potíže s dýcháním, je to ve 2200m, sólo je 4:20min, kostýmy, paruka do očí…
    https://postimg.cc/bG0VGhbJ

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fakt niet co zavidiet. Sportovci sa napr. na nejake majstrovstva chodia vopred aklimatizovat, ale ona vystupuje raz v beznych vyskach, teraz vo vyse 2000 m...

      Vymazat
  46. Tužka napíše,....no nazdar,....to je náročné, .... aby taky všechno vydrželo při náročném pohybu na svém místě.
    Mně jednou při utkání s obecenstvem praskla guma u trenek,....jednou rukou odpálit míč, druhou držet trenky, a čekat, že rozhodčí pískne problém na hřišti.
    Ještě popřeji,....Ať se stále daří a bezchybně kraluje,.....
    Tužka.

    OdpovědětVymazat
  47. Sláva, konečně i u nás vlaštovky!
    BJ 😊

    OdpovědětVymazat
  48. Včerejší vymodrané Brno. Mobilovou fotečku jsem zmenšila a vyměnila.
    https://eu.zonerama.com/Bj10/Album/11369106?secret=bwRLeG49j7Kk46Nsf68mA0sr4

    OdpovědětVymazat
  49. Z dnešního pobíhání 90 minut.
    https://postimg.cc/9rmVrXdM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mapa: https://mapy.cz/s/netodulezu

      Vymazat
    2. Pochvala za mapu pro zvědavou BJ.
      Kolik km od domova obědváte dnes?
      Vlaštovkám se jejich ještě předloňské sídliště letos opět nezalíbilo.
      BJ 🙂

      Vymazat
    3. Dnes máme hosty, vytáhl jsem z bečky zelí a dal ji "do šusu", voní maso. Venku je nepříjemný vichr - chtěl jsem na kolo, ale místo toho dělám na pc.

      Vymazat
  50. Večerní procházka se stopařem.
    https://postimg.cc/G4g0FhZr

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. "Do auta Vás cos nutí, doma či v okolí nic Vám po chuti..." 😲
      Už máte vymyšleno, jak si budete podomácku vyrábět PHM?

      Vymazat
  51. Fialová balada.

    Proč se hadi plazí?
    Protože jsou nazí.
    Kdyby měli vlasy
    vzali by si asi
    na ramena sako.
    To jsem ale pako!
    Plazí se i v saku
    kolem Potomaku
    až do bílé chýše,
    kde spí děda tiše.

    Až se děda vzbudí
    (že ho cosi studí)
    a uvidí Fialu,
    zahraje na píšťalu.
    Ta hudba je dobrá!
    Fiala jak kobra
    pohoupe se v bocích
    a s Vítkem po nocích
    promyslí ty noty.
    Vždyť jsou Patrioty.

    OdpovědětVymazat
  52. Na Lysou vloni vylezlo 320 000 lidí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Včetně těch, co je tam vyvezla plechová přibližovadla či jen pravověrných chodců a běžců?
      Já si dnes po ránu po dlouhé době zabouchla dveře, navíc s klíči v zámku. Naštěstí se mi podařilo mého jedince vzbudit boucháním na okno, takže kroků navíc mi moc nepřibylo.

      Vymazat
    2. Auta turistů tam nesmí, jen pracovně, v létě.

      Vymazat
    3. https://lysa-hora.cz/autobusem-na-lysou-horu-2/
      Jak to mají ti, co se tam ubytují, hledat nebudu.

      Vymazat
  53. BJ mě inspirovala;
    https://postimg.cc/fVS3QJ2C

    OdpovědětVymazat
  54. p. Ládik!!!

    Opět gratulace Třinci!
    Chtěl jsem se dívat, ale ČT Sport nabízela kuličky na pískovišti, nebo co... :-(

    OdpovědětVymazat
  55. Lysá z Čuplu.
    https://postimg.cc/V5ks6w0t

    OdpovědětVymazat
  56. Pocit volnosti.
    https://postimg.cc/DSp39Sm2

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Copak, doma se volně necítíte?
      Změna potřebná, ne-li nutná.
      BJ 🙋

      Vymazat
    2. Mapa
      https://postimg.cc/qhSYmHgL

      Vymazat

    3. Pocit volnosti je tedy spíše stylizace, že.
      Na mapách.cz je i ikonka 🚲. Od Vás ukazuje do Komorní Lhotky asi hodinu, to jste dal taky?
      Koláře při turistování ráda nepotkávám. I když včera na Vaší trase asi ani pěších příliš nebylo.
      BJ

      Vymazat
    4. Vydávám se na cestu v čase, kdy zpravidla už nikdo nejde a zejména mimo turistická značení. Včera byly úseky i volným lesem - kolo má (bohužel?) moderní geometrii rámu, neprostrčím jím rameno a musím ho vést. Někde je to tak strmé, že zvedám řídítka a to slezu, vedle kola je to lepší. Zastavuju na focení, pití, nabrání vody - nehrotím čas. Ale dolů to nechám jet, brzdy a kola jsou fantastické, takové kolo jsem ještě neměl. Sedlo si spustím dolů z řídítek. Nejvyšší rychlost podle stopaře byla 53km/h, tachometr nemám. Kolo jsem přepravil na střeše - dopoledne jsem koupil nosič, to jsem nikdy neměl. Musel jsem ho vyzkoušet. Nechávám ho na autě, je OK.

      Vymazat
  57. Dnes byly Jeseníky
    https://postimg.cc/k2v2qWCz

    OdpovědětVymazat
  58. A dnes boj s jílem, zítra do něj vrazím brambory.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás střídavě oblačno, od rána citelně nízký tlak (745).
      Kolik metrů čtverečních jste zasadil, Ládiku!!!? Přece ne poprvé a pan Vidlák ve svém spise neradí, co s jílem?
      Myslíte, že má z toho, kolik lidiček si jeho blog čte, nějaký příjem? Že ho nikoliv poprvé propagujete na Ozvěnách. Hm, zase jsou tam nové nicky a někteří v noci nemohou spát. Na druhé "lit" asi nelákáte, možná je výběrové. Nepíšete o své cestě na Island poprvé. Jen mi nějako uniklo, že jste tam ten měsíc pobýval sám samotinký, nikoliv s tlupou.
      Devátá nikdy nezarmoutí...
      https://www.ceskatelevize.cz/porady/16263154174-slavnostni-koncert-k-20-vyroci-vstupu-cr-do-eu/22454215037/

      V Karavanu po Polsku mě překvapila informace, že si Poláci měli dárek od Stalina vybrat ze dvou možností a nebylo to metro, ale Palác kultury. S květnovým Magazínem ČD jsem se nejraději prošla Popradem, pak Litomyšlí i Mexikem.
      Dokonce je tam rada pro ty, co nemohou spát. Hit TikToku (Callie Galey): "Mikinu s kapucí přeložit napůl a omotat si ji kolem hlavy. Zakryté oči, nos a ústa volná a rukávy překřížit kolem hlavy a zavázat za hlavou." No, spaním problém nemám, však ani mikinu s kapucí... 🎵🎶

      Vymazat
  59. Právě zasazeno do jílu, 140 bramború.
    https://postimg.cc/Hc13rFG0
    https://postimg.cc/VdX78Y3f

    Slovo “sám” nikde není. Uhranulo mě to tam, samý hraun.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No není, ono "Spíše ten čas… já tam jel na měsíc,..." docela stačí. Necestoval jste Vy tehdy s písničkářem panem Burianem? - možná jinam, psáváte o více nezapomenutelných výletech.
      Vašich 140 kopců brambor neohrozí ani sucho, bohatou úrodu přeju.

      Vymazat
    2. S ním jsem jen v Klubu islandských fanatiků.

      Vymazat
    3. Tak to mne na Island nelákalo nikdy nic, natož na celý měsíc. Členi jednoho KČT tam byli autobusem možná ve stejné době jako Vy a fotek předvedli plno, později individuálně známá s dcerou. Každý máme jiné priority, mně už převážně stačí nejbližší okolí.
      Ani do Tater už se asi nevypravíme, když tu Mišpulku máme a jen tak na otočku jako Vám by se nám jet nechtělo. Hm, letos se o rok starší turista než já chystá na Východnou Vysokou. To bych si tedy netroufla, byť budou bydlet na Slezském domě. Tak alespoň u fotek povzpomínám, jak jsme si na ni "odskočili" při přechodu z Velké studené do Velické doliny, když mi bylo 50.

      Vymazat
  60. Stařešina Andy dnes vybral delší psí trasu. Už na ní rozkvétají i kozičky (bez černý).
    Kdo ví, jaké rostliny nejvíce obdivují islandští fanatici... Zvykneme si téměř na všechno, žít bych na dalekém severu ale nechtěla.

    OdpovědětVymazat