21 června, 2024

KRTINEC č.615

70 komentářů:

  1. Dobrou noc přejí naše vlaštovky:
    od Bj1 | 27 z 27 fotek | smart https://eu.zonerama.com/Link/Photo/465237565/11150139?secret=I3Der1uXr9o09bX7oA2GhBND6

    OdpovědětVymazat
  2. Neviem, ci uz mozem pisat tu (v predoslom krtinci je 207), ale aby to zostalo na dlhsie, tak to dam.

    K uvazovaniu - p. liske o Jachymovi, p. Duchovi (mne sa Vas stary nick pacil viac, nevratite sa k nemu?) o nevsimavosti ludi, p. matke...A nam vsetkym, na zamyslenie si dovolim dat toto:

    VNÍMAŤ JEDINEČNOSŤ PRÍTOMNEHO OKAMIHU

    Každý okamih nášho života je jedinečný, pominie sa a nikdy sa
    nezopakuje. Preto je tak dôležité dokázať vnímať jeho novosť. Uvedomiť
    si, čo dobré nám môže priniesť.
    Neustále žneme to, čo sme zasiali.
    Každý okamih má v sebe novosť, a tou je prejavená Božia vôľa. Aby sme
    to správne pochopili, treba prežívať lásku.
    Láska nám umožní vnímať všetku nádheru života, ktorá je v prítomnom
    okamihu. Život existuje iba v prítomnom okamihu, a nie predtým, ani
    potom.
    V tom spočíva jeho veľká novosť: objavenie života. Keď to objavíme,
    hneď žijeme intenzívnejšie.
    Vnímaním novosti prítomného okamihu prekonávame všetku nostalgiu za
    minulosťou i obavy z budúcnosti a prítomnosť prežívame stabilne.

    A. Nascimento
    Preklad Š.T.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tyhle pocity už mám za vlastní, přichází s věkem. U mě možná pozdě (ale přece)… užívám si každý okamžik, ani minutu nechci promarnit a nejlepší pocit mám, když druhému udělám radost.

      Vymazat
    2. No jo no. Moc přítomného okamžiku. (Eckhart Tolle). Díky práškům, které mám brát, vnímám poslední dobou trochu jinak. Dostat se občas z pomyslného obalu vytvořeného léky, se mi již až tak nedaří.

      Vymazat
    3. Ad: Ladik a matka
      Ja sa to učím roky, žiť prítomný okamih. A stále sa to ucim😇. Nie je to pre mňa niečo samozrejme a automatické...

      Vymazat
    4. Ten anonymny je JAHA. Zaujimave, že z mobilu mi to ide po starom. Z laptopu dáva samo Google meno...

      Vymazat
    5. Je to těžké, to životní pinožení.

      Vymazat
  3. Teď slejvák, za půl hoďky naplněna celá kostka na vodu, kubík. Při normálním dešti naprší tak 250 litrů.

    OdpovědětVymazat
  4. Prosekal jsem se k letničkám.
    https://postimg.cc/cv1DsgsV

    OdpovědětVymazat
  5. U nás N samé jedničky s ředitelskou pochvalu za repre, královna 2 měsíce doma, dělá choreo pro děti - v Třinci je led.

    OdpovědětVymazat
  6. ad. JAHA 27 června, 2024 23:50
    A tak já desítky let. Jde o to, nechat odplout myšlenky a být tady a teď :-)
    No a pokud mi někdo udělá radost, nebo já jemu, je to fajn.
    Ale často těžko hledám radost sama v sobě. Je to jako cikcak. Vlnka nahoru, vlnka dolů.

    OdpovědětVymazat
  7. Jsem originál
    či pouhá kopie
    v matrixu?
    Kdo mi chtěl duši vzít?
    Být či nebýt,
    bít či nebít
    koho jen ?
    Nakreslím si
    kdo vlastně jsem,
    snad pouhý copánek
    po němž vzhůru člověk
    k bytí stoupá,
    nebo také jinak ....

    Ajta - býti copánkem, po němž druhý stoupá
    nebo člověkem, který po copánku stoupá.

    Zrovna jsem si uvědomila tuto dvojí možnost.

    Tedy copánek, případně strom z Avatara,...

    Inu, šuplíkové říkání, .... proti zdravému rozumu.

    OdpovědětVymazat
  8. To: Ládik!!!
    Samé radosti Vám všechna čtvrt-vnoučata činí. Naše třeštidla tak zodpovědná nejsou.

    K včerejším a dnešním hlubokomyslným úvahám se nepřipojím.
    V obecním trávníku nám ne úplně rozkvetlo a na noc květy zavřelo tohle drobné, mně neznámé kvítko. Podle google vyhledávače vrbovka.
    https://eu.zonerama.com/Bj10/Photo/11150139/465500180?secret=I3Der1uXr9o09bX7oA2GhBND6
    Všem klidný víkend. Když počasí neporučíme.

    OdpovědětVymazat
  9. Ze souboje gerontů
    vypad starší kus.
    Podívám se na frontu -
    zas postoupil Rus.

    Sere se to na vše strany
    sere se to řádně.
    Umírá náš konyk vraný
    už jsme skoro na dně.

    Děda bidet zlomil kopí
    zavolal ho Manitů.
    Kolem skáčou lidoopi
    zíraj na tu elitu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Špatná tropická noc s lidoopy kolem sídla?
      U nás první květ na povíjnici.

      Vymazat
    2. Tropická noc je nad 20°C. Bylo pod.

      Vymazat
    3. Bolo by rozumnejsie, aby fronta na cudzom území vytvorená nebola. Potom by sme v 21.storoci v Európe nemuseli sledovať, kto postúpil a kam...

      Vymazat
    4. Proč revidovat výsledky 2.svět. války, kdy byly zabity desítky milionů civilistů.

      Vymazat
    5. Ad:Ladik
      Smutné je, že posledné vojny v Európe viedli a vedú proti sebe Slovania. Najprv juzni, teraz východní... Dúfam, že západní sa tomu vyhnu..,
      JAHA

      Vymazat
    6. Já se dívám na to, kdo z toho má prospěch.

      Vymazat
  10. 31°. Kosil jsem v tom 2 hodiny, nedá se…. čumím na TdF.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ať se jednou fyzicky neuštvete, Ládiku!!!. Však už máte zkušené, že si tělo vždy samo neřekne. Tělesnou schránku je s přibývajícím věkem nutné opatrovat bedlivěji.
      U nás tropická noc byla a má být zase. Slibovanému ochlazení snad nebudou předcházet extrémní bouřky s přívaly.

      Vymazat
    2. Čtvrtka peče placky, tak jsem nainstaloval klimu…

      Vymazat
    3. Při zátěži teď piju ionťák a je to velký rozdíl proti tomu, kdy jsem nepil nic. To byla největší chyba.

      Vymazat
  11. Ad:Ladik a matka z predchádzajúceho krtinca.

    Dakujem pekne. A-niet sa za co ospravedlnovat. Ja som svojho času vyzval, že by bolo dobre, ak by nieto zverejnil meniny i narodeniny tunajších nickov, i som dal svoje údaje, ale akosi sa to neujalo...
    JAHA

    OdpovědětVymazat
  12. Tužka napíše,....slavím každý den, když se probudím.
    Mám totiž velice pevné a hluboké spaní,....říkám mu mrtvolné.
    V mládí jsem dokázala bez jediného pohnutí prospat celou noc. Do jaké polohy jsem zalehla, v takové jsem se probudila.

    Měla jsem spolubydlící na koleji, ta se stále budila, chodila po pokoji, jedla i v noci,....a protože jsem se neprobudila ani nepohnula, tak v prvních dnech, než si na moje spaní bez hnutí zvykla, mě budila a strachovala se, zda nejsem v bezvědomí nebo jsem neexkla.
    Měla až patologickou hrůzu ze smrti,....svojí i cizích lidí,....při pohledu na pár kapek krve se jí dělalo špatně.
    Taky po prvním semestru ukončila studia,....né, že by to pamětí nezvládla,....ale nervy,....sněhová vločka,....každá sebemenší zátěž ji rozhodila.
    Nikdy jsem ji už nepotkala,....nic o ní nevím.
    Jo,...a to moje spaní v současné době je stejné,....jen probouzení a ztuhlost těla je už bolestivá,.....tak se po ránu masíruju a rozcvičuji,....někdy je mi až do bréče jak místa, kde byly staré úrazy, bolí.
    Zatím jsem to vždycky rozchodila,....zatím funguji,....ale první půlhodina je o tom, že vůle musí zdolat slabost sóma. Dělej, co dělej, čas se nezastaví a ta s kosou mě nevynechá.

    A tak slavím, každý den, když se probudím a dám doprovozu....prací,....pohyb je život.
    Zítra zas mají být bouře,....zachránit mohu jen osázené květináče a mísy,....ostatní už narostlo tak, že záchrana bez větších plastových tunelů není možná.
    Ale Němci je vyrábí,...skládací,....různé pevnosti a velikosti,...uvažovala jsem, že si jich pár metrů koupím. Měla jsem. Letos mě ty bouře děsí už po kolikáté,.....a zeleninu mám takovou pěknou.
    Uvidím zítra, jak to zase dopadne.

    Mějte se jak nejlépe umíte,...slavte, radujte se,....ono fakt může být i o dost hůř,....zatím to je v České kotlince úplná brnkačka.
    Když tělo a mozek funguje, je pitná voda, je co jíst a vlastní střecha nad hlavou,....tak nic nevzdávat a snažit se,....pomocné ruce jsou u vlastních ramen.
    Konec mudrování,....Tužka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chytrá Horákyně: Co je nejsladší na světě. Spánek.
      Já: Souhlasím.

      Vymazat
  13. Dnes expedice Libavá. Teď v Opavě v ˇidlu, 31°, vichr - jde bouŕe….

    OdpovědětVymazat
  14. Mám v bytě 27,7°C. Sakra, kdyby to teplo šlo dát někam do krabice a tu otevřít v zimě. Mám strach větrat, že za 2 dny by tu zas byla zima.

    OdpovědětVymazat
  15. Konečně voda - 22mm a prší, bouří. Venku 18°.

    OdpovědětVymazat
  16. Kostel Sv. Anny ve Staré Vodě, voj. újezd Libavá:
    https://postimg.cc/qhbxTqfZ
    Na stěnách ještě torza nápisů azbukou, například: Gomel, Lvov, Bachmut … i jiná, vše mám nafoceno i natočeno. Kostel dnes otevřen veřejnosti, byli jsme tam sami. Farář nám udělal kocert na varhany, i se zpěvem - nádhera. Venku parný den (29°), uvnitř zima a opar z kadidla. Byli jsme tam dlouho; nechal jsem tam 250Kč na další opravy. Kousek jižněji Královský pramen, taky paráda - ledová voda.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Udělal jsem z výletu tak trochu vojenské safari - nikdo nás nezastavil a minu jsme netrefili. Hřiby nerostly.
      https://postimg.cc/kVYXskRK

      Vymazat
    2. Teď čtu další města, psána azbukou: Irkutsk, Norilsk.. s rokem 1987. I jména tam jsou.

      Vymazat
    3. Ty nápisy můžou být nafejkované, aby ohromily blboně a vytvářely protiruskou náladu. Církev vždy věděla, jak zapůsobit na ovečky. Proč by tam měl někdo v 87. psát Bachmut.

      Vymazat
    4. V prostoru cvičila sovětská vojska do 1989. Vedle poutního kostela byl piaristický klášter, ten v 1950 zbourali úplně.
      Vojáci tam psali a ryli nápisy, kdo odkud je. V cizí zemi, kde byli na rozkaz. Byli tam Ukrajinci i Burjati, celý SSSR.

      Vymazat
    5. Ad: Duch

      "Duch01 července, 2024 07:33
      Ty nápisy můžou být nafejkované, aby ohromily blboně a vytvářely protiruskou náladu. Církev vždy věděla, jak zapůsobit na ovečky. Proč by tam měl někdo v 87. psát Bachmut."

      Nehnevajte sa, ale to si naozaj myslíte, co ste napisali? Trochu uvazovat je problem? Radsej kydat a konspirovat?

      Neuveritelne, ze taki ludia ziju v byvalom Cesko-Slovensku. A zvlast, ak neboli skolkari v dnoch, ked nas okupovali krajiny VZ a Sov. zvaz tu mal stale posadky, az do ich odchodu...

      Vymazat
  17. U Svaté Anny.

    Cesta jen hlína a kamení
    potoky tady pramení;
    louky, lesy a lesíky,
    třezalka, břízy a osiky.

    Dlouho nebylo stavení.
    Civilizace zbavení.
    Náhle se objeví věže.
    Růžové, od papeže.

    Uvnitř je příjemný chládek
    sedáme do přihrádek,
    hledíme na fotony,
    zazní varhanní tóny.

    Prodírají se kadidlem,
    jako by byly sladidlem,
    plné oči i uši.
    Všechno skončilo v duši.

    OdpovědětVymazat
  18. Vojenský újezd Libavá.
    Trápí mě malá obava -
    samé zákazy vjezdu.
    Kdysi mi dali hvězdu.
    Ta dnes už asi neplatí.
    I tak se chytám opratí
    svého ročního Dastru.
    Snad se tu vyhnu flastru.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rajtovat autem v přírodě by mělo být trestné

      Vymazat
    2. Co tanky? Jezdím jen po zpevněném povrchu, jako lesáci.

      Vymazat
    3. No jo, Ládikova!!! osobní pravidla. Proč ale zrovna v takovém vedru, když:
      https://olomoucky.report.cz/kultura/fotoreport-kostel-ve-stare-vode/
      Pokud tam právě průvodcoval farář, z které farnosti, prosím?
      Dovolím si ještě další upřesnění tetky WIKI:
      "Jako první sovětská jednotka byla z Československa stažena již v roce 1988 122. raketová brigáda v rámci plnění smlouvy o likvidaci raket středního a krátkého doletu, podepsané 8. prosince 1987. Brigáda byla umístěna v Hranicích a vojenském újezdu Libavá." Hm, 73 tisíc sovětských vojáků nás tu chránilo...
      My projeli Libavou autobusem s průvodcem v r. 2012, jednou stačilo. Když byl v programu i pramen Odry, o kterém se u nás doma dlouze mluvilo, když tím tehdy tím směrem z našeho okresního městečka jezdil autobus. Laškovalo se i o Potštátském skalním městě. Kdepak, tuhle část našeho okresu už pěšky neprochodíme.
      Včera před večerem s deštěm i kroupy, 39 mm vody spadlo. Za červen celkem 189, v r. 2023 jen 26 mm, v r. 2022 117 mm. Víc záznamníků u televize neleží.

      Vymazat
    4. Nevím, ze které farnosti, ale dobře zpíval latinské texty ... takové ponuré, hodící se k místu.
      Příště beru kolo nebo kolobku a ubytuju se tam, oblast stojí za rekognoskaci. Na hřiby tam jistě nikdo nechodí a na šutry taky ne. Lomy jsou tam úžasné.

      Vymazat
    5. Sám samotinký? To si možná vyřídíte povolenku snadněji než pro tlupu.
      Když už jste zmínil své darování - nebyl to drahý soukromý koncert. On se Vám ten pan varhaník nepředstavil či se zmínil, že je kněz?

      Vymazat
    6. Před námi se s ním loučil starý motorkář a oslovoval ho “velebný pane”.

      Vymazat
  19. Na fízlárně pozdvižení:
    “V protokolu furt nic není!
    Pusťte na něj náčelníka!”
    Probudili pekelníka.
    Koudelka si hvězdu leští.
    Vítek říká: “Ten ho pleští!
    Koudelka má odvahu!
    Ten by získal Omahu!
    Toho kdyby vylodili,
    s jeho silou krokodýlí,
    to by se i Hitler bál!”
    Vidlák se jen podrbal.

    OdpovědětVymazat
  20. Balada o policajtovi.

    Chránil mě a pomáhal.
    Přiznání se domáhal,
    napřed věděl, kdo má vinu
    mlel pořád svou volovinu
    co mu soudce nakukal,
    tlačil, abych zakukal.

    Pendrekem si hladil dlaň,
    říkal si “no tak už vzplaň!
    Udělám ti jelito
    a bude to finito!”
    Tak jsem radši držel hubu
    mluvil do mě jak do dubu.

    Nevydal jsem ani hlásku,
    nenapsal si nic do svazku.
    Tohohle už nepovýší,
    napíšou, že špatně slyší,
    pošlou ho zas chodník šlapat,
    když to v kanclu nechtěl chápat.

    OdpovědětVymazat
  21. To Ládik!!!
    Oblečení našich sportovců na OH zatím bez komentáře? Ať se v něm váš kolař cítí příjemně nejen na zahájení her. Když se i v časovce předvede.
    Pan domácí už se asi nedovoluje. Marně dumám, zda byl obdarován rozhovorem s panem Cave Víra, naděje a masakr. Já čtu Nezapomínky pana Hvížďaly. Zajímavé a pro mne objevené, nesouhlasně se podivuji minimálně.
    Příjemně se ochladilo, přililo včera mm 7. BJ 🤱



    OdpovědětVymazat
  22. Tužka napíše,....kopce jen pěšo. Tam, kam se dá docela dobře dojít.
    Lanovky zásadně vynechávám,.....takže zážitky z velehorských oblastí jen po stanici lanové dráhy.
    Horolezectví mě neoslovilo,.....lezení po skalách jsem rovněž vynechala.
    Nejvyšší horu, kterou jsem zdolala po svých, byla Pico de Teide.
    Tu jsem si chtěla zopakovat,....když jsme dojeli na start pod sopku, tak byl na trati nějaký problém a cesta uzavřená.
    Informace nepodávali,....ale v jednom místě bylo jakési rojení větší skupiny lidí,....proč?....ani s dalekohledem se nedalo rozkrýt.
    Kopce po tisícovky jsou mé oblíbené kóty.

    Už mám i letos pár kopečků vyšlápnutých,...jistěže chůzí,....ale, musí být přijatelné počasí.....rekordní časy mně taky už míjí. Mám ráda pocit,.....bylo to fajn.
    Tak se mějte fajn,.....Tužka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě láká každý kopec. V Beskydách jsem byl na všech, i na kole.

      Vymazat
    2. Který kopec kolem Rožnova a všech tří Bečev Vás okouzlil nejvíc, Ládiku!!!? My to ani tam příliš prochozené nemáme. I když na běžkách jsme tam kdysi cestou z Pusteven i zakufrovali. A směrem k vám jen po Morávku, nejvíc z Malenovic a Lysé hory, co zmiňuji často.

      Vymazat
    3. Rozhodně Čertův Mlýn, ale z Podolánek. Ještě na Velamosu.

      Vymazat
    4. Kam já se na Vás hrabu s pamětí... Podle kol, fotek, mapy či jen tak jste si vzpomněl? Já si dnes nevybavila, kdy jsme byli ještě s dcerenkou (takže před r. 1992) na Zvičině. Přehradu, Krkonoše a asi i rozhlednu ano a ještě, že tam jeden fotil pidi Minoltou. No jo, už se tuším nevyrábějí, kdo ví, zda s digitály začali.

      Vymazat
    5. Co jsem osobně zažil, to si pamatuji. I jména všech zákazníků a jejich domy od 1990. Když někdo z nich zavolá, jsem v obraze.

      Vymazat
  23. “Už jsme dneska něco jedli?
    Proč se schody tolik zvedly?
    Proč mě brada strašně bolí?
    A kdy už mě lidi zvolí!”

    “Počítejte, pane, do sta.
    Přivedou vám nyní hosta.
    Ne, to není teriér!!!
    To je český premiér.”

    Vypadá to jako raport.
    Děda Bidet háže aport
    a Fiala chytá kost.
    A jak se mu vrtí chvost!

    OdpovědětVymazat
  24. https://isport.blesk.cz/clanek/ostatni-olympijske-hry-loh-2024-pariz/449385/vacek-pojede-na-loh-dva-zavody-ucast-v-casovce-mu-prihral-rus-co-nejede.html

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je parada. Casovka mu (podla toho, co ste pisali) ide, takze sa bude moct predviest.

      Vymazat
  25. Jedeme v jídelním voze.
    Koule na každé noze.
    Už je to pěkná dálka;
    za oknem nějaká válka.

    Kdo vůbec vagóny tahá?
    Je tohle česká dráha?
    Není tohleto Dojče Bahn?
    Nebudu zase ojebán?

    Zdá se, že šinkanzen stojí.
    Nejspíš mi vemeno dojí.
    Budu muset jít do práce,
    o žvanec chleba poprat se.

    OdpovědětVymazat
  26. Z Berlína přichází depeše:
    Zrušte ty dekrety Beneše!
    Zrušte ten vojenský újezd!
    Chceme mít na východ průjezd!

    Fiala napnutý v haptáku.
    Němec je v silném absťáku
    žádá si dávku území
    a zrovna v naší Tuzemi.

    Pravá ruka k nebi letí:
    My jsme vaše české děti!
    Přijďte nás zase poučit,
    od vás si necháme poručit!

    OdpovědětVymazat
  27. Vzali mi státní podnik.
    Tak musím šlapat chodník.
    Nebo si koupím dláto?
    Lepší je kašlat na to.

    Nebo si udělám JUDra.
    Budu jak Hilda Múdra.
    Budu prohánět Nepelu.
    Nebo založím kapelu.

    Jak si splním své tužby?
    Budu muset do služby.
    Někomu brousit dláto.
    Tak zvolím EU a NATO.

    OdpovědětVymazat
  28. To: Ládik!!!
    Krátké spaní i při dočasném ochlazení? S Vaší výbornou pamětí i nakupujete bez písemného seznamu? Já málokdy.
    BJ 📋

    OdpovědětVymazat
  29. Někdy poturčenec horší Turka
    a tak je zrazena barva fialová
    a za barvu hnědou či dokonce černou
    vyměněna

    OdpovědětVymazat
  30. A tak mi byla s radostí depeše doručena,
    nesmíš číst své básničky,
    protože nejsou od nás schváleny.

    Co já na to? Jak zněla má odpověď? :

    "Říká se, i je psáno :
    "Duch lásky je svobodný".

    A tak si říkám:
    "Teď to Zdenko nevzdávej,
    tvá duše by zahynula.

    Tvé vědomí, boží přítomnost
    je svobodná,
    nenech se spoutat."

    Slzy za víčky,
    dar pláče očistného,
    srdce volné je.

    Spoutat mne nikdo nemůže,
    když se spoutat dobrovolně nenechám,
    a to ani dětmi českými,
    poturčenci poněmčenými.

    OdpovědětVymazat