07 května, 2021

KRTINEC č.541

207 komentářů:

  1. Opět zdravím do Nory. Zdeňkovi díky!

    OdpovědětVymazat
  2. Od Anny-Renaty:
    "Zdravím, po očkování nejsem fit a vrátím se, až mi bude líp."

    A já se včera potoulala po Gruzii. Tuhle píseň jsem už neslyšela roky, kdo ví, zda se tu už hrála. Stalinova prý nejoblíbenější…
    Basiani – Suliko
    https://www.youtube.com/watch?v=FPjf8E6tk78
    История песни Сулико
    https://www.youtube.com/watch?v=WG-z4w6XDxU

    To: Ládik!!!
    Krásně Vám třešeň kvete a ptactvo je u nás "obyčejnější" - méně pestré. Potěšil jste mne.

    To: Alena
    Virtuální kytka k prvenství.

    OdpovědětVymazat
  3. Tady je dnes bláznivé počasí. Chvíli svítilo sluníčko, ale fičelo, studený vítr, v poledne lilo, pak zase chvíli přestalo, teď prší a fouká. Dosévala jsem trávu, první pokus moc nevyšel, tak to zkouším podruhé. Pohnojila jsem chudinku borovici, záhony pro kytky, zasadila jsem dvě obří slunečnice, mám v kýblu višeň, ale nějak se mi už nechce ven. Zasadím ji zítra.
    Jinak mi déšť vyhovuje, nemusím zalévat.
    Koupila jsem ten vysoký lem a budu vyrývat dvaceticentimetrovou strouhu kolem maliní. Letos na jaře jsem si tedy rýče užila! :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Patřím mezi podlidi, tak hybaj makat.

    OdpovědětVymazat
  5. Zdravím, pauze v práci, jdu na kotlík, opékat špekáčky

    OdpovědětVymazat
  6. Sima Martausová - Kam tento svet speje?
    https://www.youtube.com/watch?v=670IGpzUOFg

    Zdravím,
    po očkování je mi už líp, tak jsem tu a rovnou sem dám mé vyjádření:

    Když bude Zdenekb chtít, abych psala jen do zvláštního krtince pro mě, tak to budu dodržovat. Zvládla jsem tu, i když jsem vyšilovala v mánii. V mánii jsem od začátku roku nebyla ani jednou.
    V posledních dnech jsem tu psala (a hodlám v tom pokračovat) o věcech, které mě hrozně trápí kvůli vnoučatům - poměry, které jsou v současnosti v západní společnosti považuju za šílené a cítím za to spoluodpovědnost - k tomu jsme to my dospělí dopracovali. Většina lidí (i já) svou nevšímavostí ke změnám dění ve společnosti, žili jsme si svými životy s normálními problémy...
    Vím, že je možné dát odkaz jen na jeden článek, který považuju za hodný pozornosti. A taky vím, že čím širší souvislosti si člověk uvědomí, tak tím víc si může uvědomit závažnost daného problému. Dávám tedy víc odkazů a vytvářím tak moje dlouhé monology (někdy cituji část, kterou chci zdůraznit), aby si každý mohl vytvořit svůj názor na danou věc.
    Nikdo není povinen číst všechny příspěvky v diskusi, ani se k nim vyjadřovat, mlčení neznamená souhlas...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Co se týká písniček:
      Zdenekb mě pozval do Nory, ještě když byla pod blogem na Aktuálně, a navrhl mi, že tam můžu dávat muziku. Tak v tom stále pokračuju.
      Vždy pod mé poděkování Zdenkovib za krtince dávám písničku zpěváka nebo zpěvačky, o kterých se tu někdy zmínil, že je rád poslouchá, a já jsem si to zapamatovala. Často sem dávám písničky Ryvoly a Radůzy pro Ládika!!! (vím, že je poslouchá rád), kterého si velmi vážím, jako moje poděkování za jeho zdejší podíl na diskusích. Jinak většinou sem dávám odkazy na muziku podle mého momentálního naladění. Někdy sem dávám odkazy na písničky kvůli jejich textům. I písničkou lze vyjádřit své mínění...(za Mistry považuju Kryla a Nohavicu).

      Úplně vždy jsem nad odkaz na písničky (i jiné) z YT dala tam uvedený název. Stejně jsem učinila v mém příspěvku pro jaxi, se kterým jsem tu párkrát komunikovala přes písničky:
      Anna21 dubna, 2021 12:30

      ad Anonymní21 dubna, 2021 11:48

      jaxi
      https://www.youtube.com/watch?v=1XkR6nuap4A
      -------------------------------------------

      S Vámi ráda komunikuju, máte můj obdiv...

      Krávy, Krávy (Uhlíř, Svěrák)
      https://www.youtube.com/watch?v=ECVThiZaWJU

      -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

      Když jsem poslouchala tu písničku z odkazu od jaxi, tak jsem si marně lámala hlavu, co tím chce říct, když ji dal pod oznámení o úmrtí Z.M.. Až na úplném závěru jsem pochopila a odpověděla jsem mu písničkou, kde je nosný text "jak si spolu povídáte" ve všech 6 krátkých lokách. Vůbec nechápu, proč si název té písničky "Krávy, krávy" vztáhly liška a Alena na sebe - s liškou jsem tu měla vždy velmi přátelský vztah, po jejich odchodu jsem v jednom krtinci všechny tři jmenovitě doslova prosila, aby se vrátily, navíc nikdy jsem v diskusích v Noře nikoho neoznačila za krávu (ani jsem si to o nikom z Nory nikdy nemyslela).

      Vymazat
    2. K dění v Noře v poslední době:

      V posledních 14 dnech v únoru jsem se tu zapojila do diskusí jako Monika (předtím jsem si tu od září diskuse ani nečetla, snažila jsem si dávat co nejvíc pohov od počítače, jen jsem sem dávala moje úvahy). Překvapila mě tu tehdy některá vyjádření natolik, že jsem na základě toho napsala a sem dala moje úvahy "Proč nejsem feministkou?" a "Byl by lepší matriarchát?". 1.4. jsem ukončila moji rebélii (ve které mi pomáhal rebel Petr Klán) jako Monika a vrátila jsem se sem jako Anna. Tehdy tu došlo k vyvrcholení "války" Gai, marie, Aleny a lišky proti Z.M., který měl mimiřádnou schopnost protivnosti, plně ji v té "válce" využíval proti těm čtyřem a netajil se tím, že je to jeho odveta za urážku, kterou mu Gaia uštědřila vyjádřením, že jeho žena radši zemřela, než aby se nechala od něho ošetřovat (což prokazatelně nebyla pravda, protože Z.M. několik let pečoval o svoji těžce nemocnou ženu, která navíc byla poslední roky na vozíku).

      Jsem přesvědčená, že kdyby se porovnávaly IP adresy, tak by se prokázala pravdivost tvrzení Z.M., že do Nory psal v poslední době jen jako nick Brabenec. Z.M. svým stylem vyjadřování vytočil ty čtyři natolik, že tři z nich odtud odešly (po jejich odchodu nás v Noře zůstalo 10 "známých" nicků), Gaia tu zůstala pod různými nicky a nešetřila urážkami vůči Z.M.. Já, Baba Jaga a zřejmě Eva jsme znaly Z.M. už dost let z diskusí na Aktuálně a stejně jako tu diskutující matka jsme nepovažovaly Z.M. za sexistické prase či sexuální prase (tak označily Z.M. Gaia a liška).

      Z.M. zemřel, Alena a marie se vrátily a teď jim pro změnu vadí moje dlouhé příspěvky, které jsou úplně "na jinú notečku", než tu píší ony (Gaia je zřejmě úplně vyšinutá z normálu).

      Já mám velkou výhodu, že je mi jedno, co kdo o mně říká nebo píše - to není můj problém - obecně platí, že vše, co kdo říká nebo píše, svědčí o něm samém.

      Věřím, že brzy zavládne v Noře klidná diskuse.

      Brontosauři - Sílu mi dej
      https://www.youtube.com/watch?v=ea92mPPKtQY

      Vymazat
    3. Znovu jste napsala VÁŠ pohled na nemilosrdnou štvanici, kterou zde uspořádal ZM na čtyři ženy - diskutérky. Přitom jste se dění v Noře na podzim, v zimě 2020 i do dubna 2021 prakticky neúčastnila.
      Což nám nyní vynahrazujete...

      Vymazat
    4. Aleno, je logické, že jsem napsala můj pohled na situaci v Noře v poslední době.
      Já jsem v Noře od úplného počátku, pomatuju několik zdejších sporů kvůli vyjadřování Z.M. - lze je dohledat, i ten spor, po kterém Z.M. (tehdy tu psal jako Josef Kopíček) odešel z Nory, ve kterém jsem vyjádřila mé přesvědčení, že přece může být každému jedno, když Kopíček napíše své vyjádření pod příspěvek jiného diskutujícího, že to tím může končit. Šokovala mě tehdy marie vyjádřením, že Kopíček "nemá právo mít poslední slovo".

      Považujete tady za štvanici od Vás, marie a Gai na mě po smrti Z.M.?

      Vymazat
    5. Anna.Monika.Re,máš IQ tykve,radši nic neřeš,nemáš na to.

      Vymazat
  7. Díky za krtince, Zdenkub.

    Katie Melua - If You Were A Sailboat
    https://www.youtube.com/watch?v=8hOwLap5Je8

    Radůza - Ale že musím + van Gogh
    https://www.youtube.com/watch?v=jSQMvxZQawI

    Břehy mé duše (Wabi Ryvola)
    https://www.youtube.com/watch?v=3jm1p_o43kE

    OdpovědětVymazat
  8. Viníkem jsem já, že jsem nevyjel po ZM. Velké zklamání. Nechtěl jsem dělat estrádu. Neživí mě to.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Podle mě Vy vůbec žádným viníkem nejste. Zklamání jste zřejmě způsobil některým z žen, které byly ve "válce" se Z.M. - přitom Z.M. jsme tu všichni znali dost dlouho na to, aby nám všem bylo jasné, že byste nic na jejich "válce" nezměnil jakýmkoliv vyjetím po Z.M..
      Navíc je dost snadno dohledatelné, že ty "válčící" chudinky si nebraly v té "válce" se Z.M. žádné servítky.

      Vymazat
    2. Zpětně probírat "jak, co by, kdyby" je dle mého zcela zbytečné. Dle mého lze s každým najít společné téma - minimálně počasí. A když ani to nejde, tak ho jednoduše nepoučovat, nijak nereagovat, ignorovat.
      Zkusme se tu už k tomu, co zpětně změnit nelze, jednoduše nevracet.
      U nás venku krásný ☼ den, jde to ale určitě i tehdy, když leje.

      Vymazat
    3. Babo Jago, plně s Vámi souhlasím.
      Já jsem sem dnes dala moje vyjádření kvůli reakcím k mým příspěvkům ve dnech po smrti Z.M. ze strany Aleny, marie a Gai a nehodlám to dál rozebírat.
      U nás je taky krásně slunečno, ale ven jsem ještě nevyšla, z reakce na očkování mi stále zbylo pálení na plicích a kašel.

      Vymazat
    4. Anna.Monika.Re,máš IQ tykve,radši nic neřeš,nemáš na to.

      Vymazat
    5. Sama jsi chudinka,ubožačko a vyšinutá z normálu jsi taky jen ty.

      Vymazat
    6. Ale konverzovat s ní je neodolatelné, že, Nezávislý(á)? Zda jste překabátěná Gaia já odhadnout neumím. Jinak dobrý?

      Já postupně sbírám prádlo, když nám Počasí ukazuje, že v našem okresním městečku prší.

      Vymazat
    7. Nikdo po nikom nechce,aby po někom vyjížděl, ale diskutovat se spamerkou nikdo normální nebude .

      Vymazat
    8. Já nediskutuju,jen naznačuju,že je úplně blbá.

      Vymazat
    9. Díky, Babo Jago, jsem si vědoma toho, že jste porušila svoji zásadu nereagovat na "anonymy". :-)
      Já jsem přesvědčená, že tento Nezávislý je původní Gaia, ale nehodlám už reagovat na jakékoliv podobné příspěvky.

      Vymazat
    10. Probudit sebereflexi byste v sobě mohla,jinak tu Noru doděláte totálně.
      Takhle se někdo občas ještě staví si číst,ale rolovat přes vaše nesmysly odradí už definitivně.

      Vymazat
  9. A když už se Anna k odpornému jednání ZM zde v Noře vrátila, tak napíšu i něco vám, Ládiku.
    Víte, nedivím se Lišce, že se sem nevrátila ani po jeho smrti.
    Já sem chodím od roku 2015, nepatřím tedy do vaší party z Aktuálně, pro kterou Zdeněk založil Noru. CHtěli jste dál pokračovat v přátelském pokecu, ve vzájemném škádlení, ve svobodných hláškách o dění u nás i ve světě, a já se k vám ráda přidala.
    Mám potřebu psát, svěřovat se s tím, co dělám, co prožívám, proto mi nedělalo tak velký problém se sem po smrti ZM vrátit.
    ALe chápu lišku, asi postoj některých "parťáků" považuje za zradu a za poskvrnění místa, kam ráda chodila.
    Vy jste sobec a dost ženskými pohrdáte, nedáte na ně, zato obdivujete precizní mysli (a ZM takovou měl, i když pokřivenou). Snadno si našel na vás kontakt, zahrnoval vás obdivem a odbornými informacemi k vašemu zdravotnímu stavu. To vám lichotilo, a proto jste se zde NIKDY žádné z nás nezastal, ani jste ho neokřikl, i když jeho urážky přesahovaly jakoukoliv mez slušnosti.
    Pro anonyma, co vás otravoval u Vidláka, jste našel dost nadávek a urážek, ten rozhodil VÁS a to jste se najednou cítil dotčený jako nějaká panna. zatímco když ZM urážel v Noře nás, tak to vám nevadilo, to se vás přece netýkalo.
    Jistě, nejste tu od toho, abyste dělal pořádek v Noře.
    Ale z mého pohledu jste se projevil jako zbabělec. Strpěl jste kvůli osobnímu prospěchu neskutečné pronásledování nás všech.
    Třebas maličkost, co se nám ZM navysmíval kvůli našim doporučením, abyste po trombóze začal nosit punčochy. Nadával mně, Marii a Tužce, přitom vás jistě už domů poslali s punčochou. Ale to jste nenapsal... až někdy v dubnu. Je to maličkost, ale vypovídá vše.
    Ano, Gaia ho urazila a jistě to nebylo spravedlivé, ale pro něj to bylo jako kdyby to spadlo z nebe, vše, co nám tu celý ROK dělal, (anonymně, jako Kopíček, ZM nebo Brabenec) bylo zapomenuto, teď tu byl jen spravedlivě rozhořčený manžel, hluboce raněný a pochopiteně reagující.
    Jo?
    Já si to nemyslím, ale vy jste se ho zastával, on vám poslal rodinný film a vy jste tu o tom básnil - všichni jsme měli/y rodiny, máme rodinné filmy, ale mě by určitě nenapadlo posílat to nějakým diskutérům z netu.
    Měl vás jistého. A to je smutné.
    Chtěla jsem to napsat už dávno, ale nechtěla jsem tu vířit vody. Tak, teď to víte.
    P.S:Taky Anna s ním byla v kontaktu, proto se tu náhle objevila, když jsme odešly. A proto jí dcera ZM psala, jak by se jinak o ní dozvěděla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Gaia nikoho neurazila,jen se po výpadu na vdovičky trochu neohrabaně podivila,jak mohla s takovým blbem nějaká žena vydržet celý život. Mně by to zabilo.Tak asi to přenesla na celý ženský rod.

      Vymazat
    2. Aleno, k Vašemu:
      "P.S:Taky Anna s ním byla v kontaktu, proto se tu náhle objevila, když jsme odešly. A proto jí dcera ZM psala, jak by se jinak o ní dozvěděla."

      Už jsem tu opakovaně napsala, proč jsem se sem 1.4. vrátila jako Anna. V tu dobu jsem se Z.M. vůbec nebyla v kontaktu.

      Už jsem tu psala i o tom, že mě v jedné diskusi na Aktuálně Z.M. (tehdy amat) napsal na sebe mailový kontakt, abych mu napsala, že mě chce o něco poprosit. Tak jsem mu tehdy napsala a jeho prosba byla, abych si mailovala s jeho dcerou - což jsem pak asi rok činila, tak se jeho dcera dozvěděla moji mailovou adresu a že se znám s jejím tátou z diskusí na Aktuálně a v Noře.

      Se Z.M. jsem si od jeho prosby vyměnila vždy pouze každoroční přání do nového roku a jednou mi Z.M. napsal mail po mém dotazu v diskusi na Aktuálně, jak se má (to bylo v době, když už byl Z.M. přestěhovaný blízko dcery po smrti své ženy).

      Tož tak.

      Vymazat
    3. To byl fofr. Ten soud. Nebudoval jsem si tady obraz, buduji bezpečí. Ne pocit bezpečí, ale skutečné. Podřídil jsem tomu všechno, i ztrátu této virtuální oázy, ztrátu duší. Čistých i blízkých. Udělal jsem to po zralé úvaze a udělal bych to znova. Nemohu do éteru dávat všechny informace.
      Ke druhé věci, k ZM. Věděl jsem z textů zde, že má dost nad 70. Před 3 lety měl vážný zdravotní problém. Nechtěl jsem být ten, kdo ho vytočí - potom bych mohl být třeba spojován s jeho smrtí. Měl jsem štěstí v neštěstí, není to na mě.... Ten můj úlet v kydech nebyl po útoku na mě, ale na čtvrtku. Nemám rád lži.
      Nora stála v mém žebříčku hodnot hodně vysoko. Obětoval jsem ji. Ale získal jsem 1 mailovou adresu, aspoň něco. Nebudu brečet, vyrovnal jsem se i s jinými ztrátami. A nikdy jsem ničeho nelitoval, protože vždy jsem jednal v nejlepší víře.

      Vymazat
  10. Od svého vpádu do Nory, někdy před rokem, se tu ZM předváděl jako neomylný znalec všeho a nejraději zde mustroval a opravoval (což sám přiznal jako jeden z motivů svého návratu do Nory).
    Druhý motiv byl také zjevný - začal uhánět Gaiu. Kdo má čas a chuť, ať si najde všechny ty nabídky ke společnému cestování, na rande, k trávení Silvestra, k návštěvě jejího bydliště... Když Gaia nejevila zájem, začal být sprostý. Na ni i na ostatní, kteří/ré byly na její straně. A pak to šlo s kopce. Poslední třešeň na dortu nenávisti byla zmínka o dotyčného manželce a její smrti, což se Gaie hrubě nepovedlo, ale v jejím uraženeckém postoji, tolikrát jím ponížena a zdeptána, se jí ani nedivím. O zmíněnou paní přitom jistě vůbec nešlo, a o zásluhy pána při jejím ošetřování taky ne. Šlo o pomstu za nekonečné urážky, teror, ponižování. Jaké jiné měla prostředky?

    Ládik !!! mě taky překvapil. Už dávno, když se tu ZM sprostě navážel do paní Tužky kvůli malichernostem, každá příležitost mu byla dobrá, tak jsem jen čekala, kdy se Ládik !!! zastane aspoń jí - jsou si přece blízcí, přes sportovní výkony, tréninkové záležitosti, atd. atd. KDEPAK, NIC, ani se jí slovem nezastal proti tomu arogantovi. Tak kdepak by projevil nějakou podporu v dalších událostech..., že. Souhlasím s tím, co píše Alena.

    Víte, já jsem tady s mnohým, zde napsaným, tak docela nesouhlasila nebo si říkala, páni, to je síla..., to přece psát nemusel/a..., ale byla jsem zticha. Ono urazit druhého je to nejsnazší ze všeho, a dobré vztahy v Noře za to stály. Ale když došlo na upřímnost, tak to tu máte i ode mě. A Lišce se také nedivím.
    A Jáchym? S prominutím, ale ten nejraději čeká za bukem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čeká za bukem,aby oběť dorazil.

      Vymazat
    2. Ten příspěvek dole, v 16:06 jsem odeslal, aniž bych četl příspěvky výše.
      Smolím a proškrtávám dost pomalu, s přestávkami.

      Vymazat
    3. Svou upřímnou radu, jak se některých "zbavit", jsem tu už psala vícekrát, Maruško. Vpravo nahoře odkaz "Vytvořit blog" stále je, potom se dozvíte, že:
      "Publikujte o tom, co je vám blízké. Po svém.
      Vytvořte si jedinečný a krásný blog. Je to jednoduché a zdarma.
      VYTVOŘTE SI VLASTNÍ BLOG"
      I když se sem jistě vejdeme všichni - pokud přece jen raději necháme hloubení nových jamek panu domácímu. Ať už společně či jen vedle sebe, každý(á) sám(a) za sebe.

      Vymazat
    4. Babo a co kdybyste si vytvořila vlastní blog s Annou třeba vy sama? Pak byste se nemusela s Maruškou zaobírat.

      Vymazat
    5. Marie, podle mě je naprosto nesmyslné považovat zmínky Z.M. ke Gaie za jeho uhánění, lze dohledat všechna vyjádření Z.M. ke Gaie a z těch je zřejmé, že rozhodně neměl v úmyslu společně s ní strávit Silvestra, jít s ní na rande... Navštívit ji v místě jejího bydliště měl záměr Z.M. zřejmě z úplně jiného důvodu, než ze sympatií vůči Gaie (i to tu lze dohledat).

      Co se týká zastání se "proti tomu arogantovi" žen - tedy jen některých, protože já, Baba Jaga, zde diskutující matka jsme jím nikdy nebyly napadeny, nemusel se nás nikdo zastávat. Tužka toho "aroganta" zvládala s přehledem, nepotřebovala, aby se jí někdo zastal.

      Podle mě je zvláštní, že při zdejších obecných odsuzování mužů ze strany Gai (i některých od Vás) tu vyjadřujete rozhořčení, že se Vás tu Ládik!!! nezastal.

      A překvapuje mě, že souhlasíte s tím, co tu Ládikovi!!! napsala Alena - "Vy jste sobec a dost ženskými pohrdáte".
      To vážně tak málo o něm víte?
      Vždyť tu Ládik!!! párkrát zmínil, kolik let už žije se svou čtvrtkou, jak měla ve své péči vnučky, jak tu o nich Ládik!!! často moc hezky píše...

      Vymazat
    6. Tak ještě jedno vyjádření, "Nezávislý Akademiku".
      Nepřekáží mi v blogu pana ZdenkaB vůbec nic a nikdo, nemám pro to důvod.

      Vymazat
    7. Anna.Monika.Re,máš IQ tykve,radši nic neřeš,nemáš na to.

      Vymazat
  11. Konečně mám šém. Až budu mít chvilku, třeba pošlu fotku. Teď je venku krásně, jdu něco tvořit :-)

    OdpovědětVymazat
  12. Zdravím, Anno!
    Od Velikonoc se tak trochu vyhýbám napsat tu něco zásadnějšího. Bylo mi blbě a "díky" tomu jsem prošvihl svůj avizovaný pokus trochu dát Noru dohromady. Musím se přiznat, že první jsem o tiché opuštění Nory (coby jeden z "otců-zakladatelů") uvažoval já. Bylo mi už delší dobu jasné, že Nora (jakož i žádný jiný podobný malý "rodinný" blog s několika málo lidmi) nemá šanci pod jeho cílenými destruktivními útoky existovat. A zároveň jsem nechtěl připravit Ládika o kvalifikovaného a ochotného poradce v jeho zdravotních problémech!

    Chtěl jsem ale upozornit na vcelku jednoduchou a promyšleně destruktivní techniku, kterou v "diskuzi" dlouhodobě používal - a kterou, domnívám se, většina norníků a nornic nezaregistrovala.

    Nevím, jestli by o to měl ještě dnes někdo zájem...ale když jste téma, Anno, otevřela, možná by to i dnes ještě mělo smysl.Možná - ale jen možná - by to pomohlo vyčistit ovzduší.
    -----------------------------
    K vašemu názoru, že je možno (vaše) příspěvky přeskakovat a nikdo není povinen je číst:
    Máte pravdu, ALE:
    Bylo by mnohem lepší a obecně přijatelnější, kdyby vaše rozsáhlejší příspěvky a případná diskuse k nim byla v nějaké "příloze", tedy zvlášť. Podobně, jako jsou tématicky odlišné vložené přílohy v tištěných denících! Kdyby se to Zdeńkovi podařilo technicky realizovat, uvítal bych to.
    Já si ty Vaše články opravdu čtu,mnohé názory jsou moudré, některé /vzácněji/ naivní. (Asi v té míře, v jaké byly mé názory před cca deseti lety :-).

    Je ale fakt, že v proudu ostatních příspěvků působí rušivě -asi jako reklamy ve filmu v televizi:
    Člověk TV reklamy, pravda, může přerolovat, ale v Noře si přece jen člověk do nich začte...Zvláště pokud jsou delší než "film".

    Důležité je, jestli většině našich spolunorníků - čtenářů - spoluuživatelů Nory,v níž jsme HOSTÉ, tento formát a obsah mých či vašich příspěvků vyhovuje... protože nikdo z nás nepíše jen pro sebe, píše pro ostatní! (Jinak by nám stačilo psát si sami pro sebe deníček).
    ---
    Jinak jsem osobně rád, když se někdo (například před časem Marie) ozve proti mému stylu a upozorní mě, že je má slova možno chápat i podstatně jinak než jsem je myslel já.
    -----
    Mrzí mě, že jsem se spoléhal, že ZM po dobu velikonočních svátků zachová alespoň klid zbraní... Což byl z mé strany těžký omyl.
    -----

    Toť prozatím vše.
    Díky všem za vzájemnou trpělivost a toleranci! Budem ji v blízké budoucnosti potřebovat tuny - bohužel hlavně mimo Noru.
    Není důvod, proč bychom ji nemohli trénovat zde!












    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jáchyme, já vůbec nemám problém psát do zvláštního krtince, dnes jsem to tu napsala. :-)

      K Vašemu:
      "Chtěl jsem ale upozornit na vcelku jednoduchou a promyšleně destruktivní techniku, kterou v "diskuzi" dlouhodobě používal - a kterou, domnívám se, většina norníků a nornic nezaregistrovala.

      Nevím, jestli by o to měl ještě dnes někdo zájem...ale když jste téma, Anno, otevřela, možná by to i dnes ještě mělo smysl.Možná - ale jen možná - by to pomohlo vyčistit ovzduší."

      Nevím, jestli jste si všiml, co tu i po smrti Z.M. vyvádí Gaia... Podle vyjádření Aleny a marie soudím, že k "vyčištění ovzduší" by tu pomohlo, kdybychom tu nebyli my "nedobří" - já a Ládik!!!.

      Když nad tím teď uvažuju, tak asi zvolím odchod z Nory pro její zachování. S Babou Jagou jsem v mailovém kontaktu.

      Vymazat
    2. Anno,
      tenhle váš příspěvek (16:50)
      jsem přečetl až teď (18:25)

      Viz níže.

      Vymazat
  13. Téma na psychologický rozbor.
    Jak jeden arogantní senil,kterému zapomněli předepsat pilulky Tiapra,podporovaný tupou blbkou mohou úplně změnit charakter 6 let budovaného prostoru.
    PS. Závěru lze využít v modelování budoucnosti s cikány,muslimy,vdanými homosexuály dovezenými nahradními matkami kupovanými dětmi plus další dosadit dle svého uvážení.

    OdpovědětVymazat
  14. Jen dodám, že jsem pochopitelně nemluvila za Lišku, jen za sebe. A o ní jsem tu napsala jen své domněnky. Promiňte, Liško, pokud jsem se netrefila!

    OdpovědětVymazat
  15. Marie,
    co se týče ZM máte pravdu, co se týče Ládika podle mého názoru ne.

    To už bych spíše vzal vinu na sebe. Proti kopíčkovi bych býval měl mnohem větší šancenež on. Mám bohužel letité zkušenosti v jednání s psychopaty či hraničními psychopaty. V online konfliktu mezi čtyřma očima či dvěma klávesnicemi bych i dneska ještě obstál, v trme-vrme, v níž se JÍM MODEROVANÁ diskuse zvrhla, ne.. ZM už neměl naprosto žádné meze ani zábrany.

    Dokázal a byl by ochoten podle mého názoru Ládika "odstřelit" stejně jako téměř kohokliv z vás (Snad - možná - s výjimkou Tužky , ale nejsem si jistý. Gaiu pochopitelně nepočítám, to je entita sama o sobě.. No a já jsem v tomhle ohledu díky své bývalé profesi očkovaný Satanem, což bohužel není moje zásluha..)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaképak šance?
      Šlo jen o to, říci, "tohle už ne, to už je moc, i z mužského pohledu! Přestaň!"
      Já chápu, že Ládik je vážně nemocný, vy také, rozhodně nemáte sil na rozdávání a bojování na netu za druhé.
      Jen jsem napsala, co si o tom myslím já.

      Vymazat
    2. Jáchyme, co blbnete s vinou... tu si mohu vzít na sebe i já, že jsem se např. vůbec s psychoušem pouštěla do dialogů... Asi to musím vysvětlit jasněji: ženy hrozně moc čekají na zastání, od rytířů-chlapů, aby aspoň udělali gesto... Stačilo by, jak píše Alena, jedno slovo - jdi s tím už do prčic, tos přehnal, jsou to ženské a musí se vykecat.... nebo jakkoli, nám už by to stačilo. Ale mlčení Ládika bylo přitakáním jeho chování, což si on i tak vykládal: přece tu několikrát psal, že na jeho straně jsou ti a ti, a Ládik. A ten mlčel - mohl chlapsky čestně říci: jo, jsem na tvé straně, ale ne tehdy, když urážíš (většinou si s tím i sám začal).

      Nechme vinu vinou, já chápu i vás dva s Ládikem, nevím, zda by mi za to, být chlapem, stálo mlátit hubou kvůli cizím ženským, třeba z jednoho rodného krtince. Těžko říct. Z pohledu ženy mně to připadalo zbabělé a snad i zrada, jak napsala liška: už si tu nebudu otvírat srdce. Svěřovat se s niternými city, a pak zažít od dotyčného/ých takové zklamání z lhostejnosti, to bolí. Dodávám já, cítím to stejně.

      Vymazat
    3. Aleno,
      podle mého názoru se mýlíte, že ZM šlo primárně o útok proti ženám či o nějakou genderovou polarizaci.
      ZM prostě prováděl permanentní průzkum, co komu nejvíc vadí- a pak na toto bolavé místo soustředěně útočil. To, že někomu vadily urážky nebo "urážky" žen plynulo jen a jen z toho, že byly účinné!
      Kdybych byl homosexuál, napadl by homosexualitu, kdybych byl Marťan, napadl by rudou planetu, kdybych byl vozíčkář, napadl by kriply, kdybych byl Cikán (a vážil si svého romství), napadl by cikány, kdybych byl Hilský, napadl by překladatele coby příživníky, kdybych byl Ládik, napadl by (jeho) poezii, kdybch byl věřící, napadl by křesťany coby idioty (pardon, vbětšinu z toho už udělal), :-(
      ---
      Šlo mu o to vypátrat u každého bolavé místo a na to zaútočit.
      Třeba i tím, že neúměrně zveličil nějaké provinění či /diskutabilní banální/ "provinění" a snažil se probudit špatné svědomí (viz Ládikovo vypátrání a zveřejnění jeho aderesy).

      Takže takhle, přátelé:
      Pokud tady měl někdo šanci nějak (na čas!) kopíčka usměrnit, byl jsem to bohužel já.

      Jakékoliv nenávistné útoky ve stylu na hrubý pytel ještě hrubší záplata (by) vedly jen k eskalaci a soutěži, který z duelantů dříve skončí v krematoriu.

      Což tedy fakt není můj styl.
      On totiž opravdu SKORO každý z nás má v sobě kus zlého
      (agresivního darebáka, který tu a tam potřebuje proběhnout a zazápasit si),
      jakož i alespoň štipec altruistického dobráka (který jen tak potřebuje se o někoho starat, i když z toho má jen potíže).

      Můžete proti tomu protestovat, můžete se mnou nesouhlasit, ale...atd.


      Vymazat
    4. Byl to šmejd,že vám stojí za písmenko. Možná i psychicky nemocný.to spíš Annin klon a incest.

      Vymazat
  16. LOUČÍM SE, ODCHÁZÍM Z NORY, ABY TU NASTAL KLID.

    Ani po smrti Z.M. v Noře nenastal klid - z vyjádření Aleny, marie a působení Gai soudím, že jsem tu nežádoucí. Tak sem tedy chodit nebudu, aby tu byl klid.

    Zdenkub, moc Vám děkuji za krtince, které jste pro všechny diskutující vytvářel.

    Přeji všem pevné zdraví a pohodu.

    Renata

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Konečně

      Vymazat
    2. Není někdy lépe vyčkat s rozhodnutím na další ráno, Renato? Dám Vám vědět, až tu bude nejen klid zbraní (bez odstřelování), ale dočista mír, možná někdy až malinko nudný.
      I když se dle pravidel pana ZdenkaB jistě můžete vrátit kdykoliv.
      Prádlo už mám všechno suché doma, čeká mě výšlap s Mišpulí. Na další psanou jindy.

      Vymazat
    3. Co se týče mě, kvůli mně odcházet nemusíte, ani nikdo jiný. Dnes jsem tu pouze uvedla na pravou míru Vaše psaní o ZM, kterého jste tu mezi námi nezažila a jehož chování zde bylo naprosto o něčem jiném, než se domníváte.

      Co se týče diskusí s Vámi na ty dlouhé příspěvky, omlouvám se, ale nemám čas je číst ani odpovídat - musela bych se v té problematice lépe orientovat, na což nemám čas. Mám na starosti dům, zahradu, nemocného manžela a pracuji na plný úvazek. Politiku sleduji jen okrajově. Také se s Vámi nerada přu, což Vy naopak, zdá se mi, ráda vyhledáváte - byť se jedná o věcné spory. Také se trochu obávám, jak s Vámi jednat, nerada bych někomu nemocnému ublížila.

      Vymazat
    4. Zdravím, Anno,
      byla by to škoda, kdybyste odešla!

      Myslím, že by to přišlo líto každému - kromě Gai, pochopitelně.
      (Osobně mám dlouhodobé podezření, že Gaia je Matyášův levobočný sourozenec....a že to, když ji Kopíček lákal do svých tenat, šestým smyslem nějak vytušila a podvědomě se bránila incestu. Což jí
      musím připsat k dobru.

      Jinak mi ovšem "stará předkrizová gaia" nevadí/nevadila, beru ji jako literární postavu, nevytvářím si k ní žádný osobní vztah...Mám k ní vztah hospodského Palivce k hostovi.
      Což u ostatních neplatí!

      Vy byste mi tu moc chyběla, stejně jako mi tu chybí třeba Liška !

      Nechte situaci trochu usadit, prosím!








      Vymazat
    5. ad. Anna.Monika.Re08 května, 2021 17:15

      Anno, nevydýchala jsem a nevydýchám odchod ZM a stejně tak nevydýchám, pokud odejdete z NORY Vy. Svět by byl zase smutnější :-(

      Vymazat
    6. Stejná stejného si hledá - ZM a souseda...

      Vymazat
  17. Tužka napíše,...četla jsem si,...nevím, zda pečlivě,...někdy čárka ve větě, když je, nebo chybí, dokáže změnit význam.

    Nóóó,...můj dědeček mě v dětství nabádal, abych nepřipomínala malého vrabčáka, co klobe do starých suchých kobylinců a hledá v ních nějaká výživná zrníčka,....že tam už žádná nejsou,...to bylo v době, kdy jsem chtěla nosit z vlasů lokny, jako měly holky co seděly vedle mne ve venkovské jednotřídce....Tak jsem řešila problém, proč nosit cop, když se mi nelíbí a chtěla bych ty lokny.

    Lokny dají moc práce a na to ráno u nás nebyl čas,...a cop mě naučili si od šesti let uplést sama,....tak jsem se naučila odříci si záležitosti, na které nemám čas,...a postarat se o sebe,... za všech okolností,....když potřebuji pomocnou ruku, mám ji na svém rameni,...a to dělám celý život,....

    Noro, Noro,....trochu připomíáš ponorku, kryptu, uzavřenou jeskyni, diasporu....a taky před chvílí i diatribu,....no nic,...kal se zamíchal, kal dokáže zas klesnout ke dnu,....u mne dobrý,....čtu si,...já zůstávám ...mějte se jak nejlépe umíte,...

    Pane zdenkub,....doufám, že v Noře nezůstaneme jen my dva,....někde jste napsal, že ji vždycky otevřete, dokud si tady bude někdo chtít číst a psát,....tak nevím, zda bych dokázala nahradit ostatní,....určitě ne,....zůstaňte a pište,....budu si číst a občas něco připodotknu.

    Noru zdraví Tužka....a všechny návštěvníky, co v míru přichází a zůstávají. Klídek. to se vystříbří....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdravím, Tužko,
      ještě se mi nestalo, že bych si Vás rád nepřečetl! :-)
      Pište častěji!

      Vymazat
  18. Tak mi omrzly mnou celou zimu chráněné a opečovávané pelargonie.
    Dala jsem je včera ven, že je přesadím, už se mi nechtělo tahat se s nimi dovnitř a ony mrazivou noc nepřečkaly, nebyly trénované.
    Letos v zimě se na to vykašlu, na jaře si koupím sazenice. Protože to má smysl jen tam, kde lidé mají v domku chladnou chodbu s oknem. Anebo zimní zahradu.
    Zasadila jsem višeň, první sadbu - saláty a mangold. Zítra dám ven kytky a pozítří rajčata. Věřím, že už mrznout nebude.

    A ke dnešnímu tématu - Marie to řekla i za mne. Já někdy napíšu věci trochu prudce, ale není to tak míněno.
    Prostě namísto vysvětlování by nám od mužů bylo stačilo rytířské slovíčko - jsme přece ženy.
    A vy nemáte úplně pravdu, Jáchyme. ZM útočil zcela bezdůvodně, zavěsil se na zcela neškodnou debatu, urážel, zesměšňoval - nebylo to adresné, jen jsme vůči tomu byly bezmocné. Nikdy jsme nevěděly, kdy, čí a jaký příspěvek znectí. To teprve teď, na jaře začal být adresný.
    Pletl se do všeho, pamatuji si, jak jsem tu zcela nezávazně napsala o kabelkách, Gaiě se to nelíbilo, tak jsme debatily, názor může být odlišný, to mi nevadí. A on strčil nos i do toho...
    No nic, už je to jedno, jen je mi líto, že Noru tak rozeštval.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aleno,
      vždyť já vůbec nejsem v rozporu s tím, co říkáte!
      Urážel a zesměšňoval vždy tam, kde cítil, že to zasaženého bolí.

      Adresný začal být právě a jen u těch, kdo dali/y najevo, že jim/vám to vadí.

      Uznávám, (opakuji se) že jsem měl zasáhnout dřív, před Velikonocemi.
      Nebyl jsem ve formě.

      Jenže bych byl zjevně nucen diskutovat nejen s ním. On nebyl zdaleka tak "blbej senil", postupoval podle zásady Rozděl a panuj, měl vcelku propracovaný, byť jednoduchý systém. (Tohle bylo vidět při dlouhodobém pozorování jím vyvolaných konfliktů z vnějšku.)
      Já nejsem schopný hrát na několika šachovnicích současně, navíc s krajně nejistým výsledkem.









      Vymazat
    2. Kdepak muškáty ven před zmrzlíky! :-) Myslím, že jsem to taky jednou zkusila, naštěstí jen dva truhlíky, dva byly uvnitř. A bylo po nich... zmrzly.
      Na přezimování je prý lidi dávají do igelitového sáčku nebo tašky, s trochou země na kořenovém balu, a tak je zabalí - asi aby nevysychaly a měly mikroklima a zavěsí ve sklepě. Mírně vlhčit před jarem. Nezkoušela jsem, ale věřím tomu. Hlavně velkokvěté vydrží všechno, ty pnoucí mi přijdou háklivější.
      Rajčata - byla jsem se ptát v obchodě, zda mají i menší balkónová, tak prý teprve začínají zavážet. Tak vyrazím na nákup asi opět 5 sazenic, až tento týden. Ven je dám po půlce května, podle vývoje počasí. Mám výhodu sklepních místností, ale stačí i nevytápěná místnost nebo kůlna a přikrýt na noc. Pár dní to vydrží kytky i zelenina.

      Vymazat
    3. ženský,já bych mohla diskutovat už jen s vámi dvěma. Že bychom si založily,podle rady Baby Jagy, svůj vlastní zahrádkářský blog?

      Vymazat
    4. Gaio, vítejte, kde jste se tu vzala? :-)
      Na nový blog já teda jsem moc líná. A dokud nás ještě nevyhazuje většina norníků, tak snad nemusíme.
      Co skleník - makáte?

      Vymazat
    5. Gaio, je prima, že jste se objevila. Bude nás víc, nebudeme se bát vlka nic! :-)

      Vymazat
    6. Ale opakuji,jen s vámi dvěma. Takže nic.

      Vymazat
    7. Kéž by se vrátila i liška, těšilo by mě to.

      Vymazat
    8. To už se nevrátí,velké zklamání.

      Vymazat
  19. I já jsem rád, že se vrátila Gaia !
    Je přes všechny své nesčetné drobné chybičky mnohem lepší než ta trolující nenávistná anonymní fúrie, která ji tak věrně napodobovala!:-)

    OdpovědětVymazat
  20. Dnes měl Vidlák vynikající článek, je to úleva, přečíst si v dnešních dobách něco rozumného, člověk má pocit, že se přece jen nezbláznil, že je svět alespoň někde ještě v pořádku...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím!
      Nejlepší článek za mnoho týdnů.
      Ve srovnání s průměrnými "profesionálními" novináři je Vidlák o třídu lepší.
      Pravda,má jednu obrovskou výhodu - může si dovolit psát podle svého svědomí.
      Za což by dnes většina novinářů - a nejen u nás - přišla o práci.

      Vymazat
  21. ad.
    Anna.Monika.Re08 května, 2021 16:24
    Naprostý souhlas.
    Co jsem postřehla, stalo se z toho zde vosí hnízdo. Jen nevím, když ostatní odejdou, jestli vosy napadají i sami sebe. Jelikož jsem byla na vosí štípnutí alergik, nepomohl by mi ani alibismus. jen moudré mlčení či také odchod.
    Kdysi jsem se setkávala s paní, schizofreničkou - pro mnohé nemocnou ženou, ale byla mnohem mnohem moudřejší, než mnozí z těch, kteří se považují za zdravé a štípají, štípají. No, jdu, tak jak mnozí šli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bohužel zmíněná moudrá vůbec není

      Vymazat
    2. ad. 09 května, 2021 09:10
      Orel mouchy nelapá

      Vymazat
  22. To: matka.Dea4
    Proč zrovna vosy - mají snad také paměť a nutkání se k tomu, co už zpětně změnit nelze, vracet? Berte to tu spíše jako jarní náhlé přeháňky a výlevy.
    Co ten Váš šém? Napjala jste mou zvědavost docela dost.

    To: Ládik!!!
    Hlásím, že já mám zatím za květen v průměru kroků 11667. A také to, že jsem se v minulém krtinci propracovala k Vašemu loňskému měsíci. Fascinující foto to je.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, Babo Jago, vosy mají paměť. Tedy kolektivní. Měla jsem s nimi čest, alergickou reakci apod. Své alergické reakce na ně jsem se zbavila dost svérázným způsobem, později to potvrdil krevní test, že již nejsem alergická. Což doktor příliš nechápal. Ale pokud potkám skutečnou vozu, nedráždím ji a mám vůči ní respekt, tedy se jí vyhnu, aby mi nemohla uškodit svým píchnutím, které je dost bolestivé.
      Zpětně se vracet k něčemu, co nelze vrátit? Ano, zbytečná záležitost, ... zvlášť když veškerý domnělý dluh, který případně ZM vůči zdejším měl, byl velmi, velmi bohatě vyrovnán poznámkou k jeho zesnulé ženě. V tom smyslu jsem mu také psala. Ostatně, myslím, že si toho byl velmi dobře vědom a také toho, že on i já, případně i další, vždy narazí.
      A dávám Vám slovo, že si dávám velký pozor, abych nepsala to, co by umožnilo nazvat mne bláznem, čarodějnicí,.... šém Vám pošlu, jen co ho stáhnu z foťáku. Není snad nebezpečný, alespoň mi neškodí, i když je dost podivný :-) No, ještě promyslím, jestli nepošlu jiný :-)

      Vymazat
    2. Stejný zmetek jako ZM.

      Vymazat
  23. marie
    Tohle mě zaujalo: letošní Pražské jaro zahájí cyklem Má vlast zcela netradičně - zahraje jej nikoli klasický symfonický orchestr, ale obsazením menší a zvukem odlišný barokní soubor, doplněný nástroji z doby Smetanovy. Docela se na toto provedení těším - a na možnost podívat se on-line. Adresa webu k sledování je na začátku článku.

    https://magazin.aktualne.cz/kultura/klasicka-hudba/smetanuv-cesky-mytus-zahajeni-prazske-jaro-collegium-1704/r~1bf7528aaf3211eb9cafac1f6b220ee8/

    Zajímavé, že přes google, třeba jako unknown, se sem dostanu ihned, ale na jméno už několik hodin ne - vždy text zmizí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za informaci!
      To se kouknu ráda.
      A zítra se znovu podívám na Agrippinu, toho se nikdy nenabažím! :-)
      Tady to zlobí chvílemi, před čtvrt hodinou mi text mizel, teď to jde na první pokus.

      Vymazat
    2. Tady stále neprůchodné, ale zkusím to...
      Na Agrippinu se zřejmě taky podívám, dobře, že jste mi ji připomněla. JDD mě láká, i když asi budu víc poslouchat, než koukat. :-)

      Venku je krásně, ptačí koncert, hlína mírně navlhlá, takže moc nepráší... jdu dělat, že něco dělám.

      Vymazat
  24. Ještě se musím pochlubit, jakou si chystám radost: od mládí toužím po houpacím křesle. Teď po nemoci by se mi hodilo i zdravotně, měnit polohu je super... Všechny typy, které se mi líbí, jsou dodávané v demontu. Mladí se sice nabízejí, že to smontují a přivezou, ale nechci obtěžovat. Vzpomněla jsem na ratan - a bylo rozhodnuto (to dodají vcelku)! :-)

    https://www.vingo.cz/velke-ratanove-houpaci-kreslo-svetle-hnede/#ratingTab

    OdpovědětVymazat
  25. To: Ládik!!! a Jáchym
    Málokdy si začínám číst od začátku, tak jsem si od Vás tohle přečetla teprve nyní:
    Ládik !!!09 května, 2021 10:07, po: Alena08 května, 2021 15:23

    Není přece jen škoda zdejší prostor po těch letech opustit, Ládiku!!!? Jasně, je to zcela na Vás. Zasteskne-li se Vám, vraťte se. Ať se Vám vše daří a zdraví navrací skokem. Opatrujte se.
    Možná si to tu už ani nepřečtete, proto si dovoluji poprosit pana Jáchyma, aby Vám můj vzkaz předal – předpokládám, že ten jeden mail, co si odtud odnášíte, je jeho.

    To: Matka.Dea4
    Vosy či kohokoliv (cokoliv) nedráždívám zbytečně nikdy ani já. Ve všech diskusích, nejen internetových, je dobře zachovat si chladnou hlavu a zbytečně „nenarážet“, natož oplácet stejným.
    Ne, že by se mi to vždy dařilo. Na fotečku se těším.

    Pěkný zbytek neděle a celou noc na pondělí všem.

    OdpovědětVymazat
  26. Tužka napíše,..furt ještě píšu, ještě mám tuhu a touhu číst si a psát v Noře.

    Panu Ládíkovi jsem za ten snímek měsíce počítala průběh energií pro den po snímku,...tedy 24.11.2020 a nakreslila jsem si graf, že ho tady slovně popíšu a podle toho si ten graf bude moci předstait a porovnat s průběhem toho,...řekněme a napíšu,...osudového dne. Je technik, nebyl by to pro něho problém.

    No nic,...jsou křižovatky různé,...někde někdy se lze vrátit,...na jiných není cesty zpět,....překážky v nás, nebo kolem nás, nebo obojí najednou tomu brání,....

    Každou volbou na křižovatce něco ztratíme, něco získáme,...jen čas budoucí ukáže, jaká byla volba,...zda správná, nebo chybná. To znám ze svého života, správná i chybná rozhodnutí jsem taky párkrát udělala.

    Něco lze napravit, něco ne,....tak to chodí,....volba správného okamžiku i zachraňuje životy,....

    Mějte se jak nejlépe umíte,...vy, co odcházíte,...já stále zůstávám.

    Že by na mne nakonec zbylo,....poslední zhasne a zamkne a zavře vodu a plyn,....aby nebyl malér.

    Pane zdenkub,...rači už nic,...až jindy. Tužka.

    OdpovědětVymazat
  27. Pravý přítel pravdu v srdci chová,
    nezná sladká, lichotivá slova.
    Jest upřímný a pravdu poví,
    třeba krutě zněla,
    pravdu poví,
    třeba zabolela.
    --
    Tak nějak mi to napsala spolužačka do památníčku, ve 4. třídě, nebo spíš její maminka. Tak nás tenkrát vychovávali...

    Kdo na kritiku od přítele jen práskne dveřmi, není zrovna silný člověk.

    Já myslím, že jste, Ládiku, obětoval Noru ne dnes nebo včera, ale tenkrát, když jste začal kolaborovat s rozvracečem. Je to o těch rozhodnutích...
    Podle mého názoru nemáte důvod odcházet, ale spíše se zamyslet, to nikdy neškodí.
    Také přeji brzký návrat do plného zdraví, to ostatní je vedlejší.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím si, že nevíte zhola nic. Noru jsem obětoval nějaký čas předtím, než odešla paní liška. Nemohl jsem jinak. Mám své povinnosti a zásady, které nikdy nebudu měnit. Taky bych na jejím místě práskl dveřma. Však moje první reakce byla "já to věděl".
      Psal jsem to teď Jáchymovi do mailu - kousek tady nakopíruju, bo nemám čas:
      ..... "teď jsem nakoukl ze zvyku do Nory a co vidím - BJ a Tužka si přebraly můj text z 10:07 jako rozlučku s Norou. Možná to tak vyznělo, ale já jsem to až tak nemyslel. Jenom tak, že Nora už nebude tou Norou, jako dříve. Budu vědět, že v některých je vůči mě zakotvena nevraživost a zášť nebo opovržení. Podle toho musím změnit chování. Žádná bezprostřednost, ale chlad a kalkul, pozor na slova ... to mě nebude bavit, proto Nora nebyla založena.
      Chybou je určitě anonymní komunikace. Chybí v ní podstatné informace a z toho torza, které je venku, se dělají zcestné úsudky. Někteří lidi poskládají rozsáhlou mozaiku z pár kostek." ....

      Vymazat
    2. Tak jestli o Vašich myšlenkách a činech nevíme "zhola nic", tak byste se mohl vyjádřit tak, abychom se nemuseli domýšlet. Ano, já to sdělení původně pochopila neurčitě, ale řekla jsem si potom - asi mám dlouhé vedení.

      Nora nikdy nebude tou Norou jako dříve, ale ani nemůže. Je to jako s řekou - nikdy nevstoupíš do téže. Přeháňky, řekla bych. A čas na rozmýšlení, to znám. Druhé nikdy nezměníš podle svých představ, můžeš měnit jen sám sebe a svůj přístup. Ale chlad a kalkul, to bych nesvedla. Z toho bych onemocněla.
      Mně osobně anonymita nevadí, naopak. Z osobního setkání s některými bych měla doslova strach, nic ve zlém, ale povahy jsme značně různé.

      Vymazat
    3. Kapánek se časově míjíme, já nakukuji do počítače jen občas. Občas se mi stává, že objevím tři dny starý mail.
      ------
      K tomuto příspěvku (17:44):

      Nedivím se ti,Ládiku, ale nesouhlasím s větou:
      "Budu vědět, že v některých je vůči mě zakotvena nevraživost a zášť nebo opovržení."
      Názory a pocity se VŽDYCKY vyvíjejí a mění. Pokud si oni "někteří" zkorigují své poněkud dost zbrklé názory, mohou se zášť či opovržení hodně rychle odpařit. Problém je, že si málokdo rychle připustíme, že jsme střelili vedle.

      A v případě Ládika jste, dámy, netrfily ani tu střelnici, soryjako!
      --
      Co se týče mě - no, už jsem si posypal hlavu popelem a pokud bude zájem, můžu si skočit ještě pro jeden popelňas...ono to už vyjde nastejno.

      Vymazat
    4. marie -
      máte svého informovaného stalkera? Nemáte.

      Vymazat
    5. Jáchyme, píšu rovnou na první nástřel, pak už o tom nechci dál špekulovat.
      Dámy trefily přesně to, co trefit chtěly: svůj dojem z Ládikova chování. Každá z nás to napsala přesně, jak to cítí - a to je to pravé ořechové. Tedy nic objektivního, to ani nejde, ale naše osobní názory, pocity z celé dlouhé kauzy.
      Je-li to příliš složité, a málo promyšlené a kdesi cosi, tak já to řeknu stručně: vykašlal se na nás. Jestli to bylo jeho sobectví nebo kalkul, to ví čert, ale takhle to na nás holky působilo. Tak si to, mudrlanti, přeberte.
      Nejste jediní chlapi z téhle generace, co se k ženským neumějí chovat, což by vás asi mohlo omlouvat.
      Tedy Jáchym se trochu snažil, ale tak nějak pustě teoreticky... no nic, je to pryč, doufám. Pro mě nic nového, zažívám podobné situace dost často.

      Vymazat
    6. Ládiku (a neuražte se!!!), dávám sem o sobě veškeré informace, fotky břicha, stehů, podrobné údaje o zdravotním stavu, fotky auta, celého baráku do detailu, fotky čtvrtky za stara i za mlada, detailní fotky holek... o ty bych se tedy opravdu bála, a hodně... dost se Vám divím, té bohorovnosti... atd. ? Jakživa ne, i kdybych měla čím fotit. Vy máte, zdá se mi, ze všeho prču, ale jsou tu různí kofři, co si ty informace poskládají a VYUŽIJÍ. A kterým ležíte v žaludku mnohem, mnohem víc než nám tady.

      Vymazat
    7. Fotka čtvrtky tady nebyla ani jedna. Stehy nebyly moje - nemám jedinou jizvu. Proč se stalker naváží do ní? Můžu si myslet, co chci. Proč nejede po mě? Není tady ani plot, nemám strach. Nemám strach ani v noci, to se cítím nejbezpečněji.

      Znovu zasedl myslivec s flintou do naší švestkové aleje. Neví, že chodím "pahorek" - tak jsem mu všechno poplašil a ještě ho hlasitě pozdravil. Ani neodpověděl. Nevychovanec. Šedivý.

      Vymazat
    8. Ano, vykašlal jsem se na to. Aby si padesáteráci až sedmdesatéraci spílali do mrch a prasat, to bylo nad moje chápání.

      Vymazat
    9. Dobře, tak jste si to zdůvodnil, a už to nechte být.
      Ale ty fotky čtvrtky tu byly - nejméně dvě si pamatuju. První v zimním kabátu a pletené čepici, stála u auta, psaly jsme tu o ní - že jí ta čepka sluší, že je menší než děvčata, ty že ji už hodně přerostly... pamatuju si to dodnes. I vzor na té čepici. :-)
      A nedávno tu byla čtvrtka za mlada, na černobílé fotce s jinou paní. Už si nepamatuju přesně text, co jste k tomu dal, jen to "za mlada".
      Vás tak snadno stalker neurazí, to ví, kdežto paní je Vaše slabé místo a tím i dobrý terč. Stejně to s tím slabým místem přece dělal i jiný, zde kritizovaný jedinec.
      A končím, nechci poučovat, máte svého rozumu dost.

      Vymazat
    10. Ládiku,nad mé chápání zas bylo,že arogantní senil odsud chtěl sprostotou vyhnat většinu žen a zbytek mu klidně nahrával, odpovídal na dotazy a se sprosťákem se normálně bavil. Nejvíc mu nahrávala ta demnetní Anna,která se tu jako zázrakem zjevila právě v době,kdy byl ten senil opravdu nejhorší a utvrzovala ho v tom jeho řádění. Přitom by v té době bývalo nejlepší ho zasklít. Plus nakonec se přidal Jáchym,k tomu zmrdovi s negativním hodnocení mých příspěvků plus vy s příspěvkem koncicim pi...Chodila jsem sem 6 let jako za virtualnimi přáteli,prozřela jsem,že jich tu moc nemám,že mě chtějí vyštípat. To jsem si nechtěla nechat líbit,6 let je 6 let,tak jsem začla řádit jako narkoman zbavený své drogy. Nakonec mi moudrá Matka příroda infarktem toho blba dala znamení,že už je konec. Takže už to přemítání radši nechte,stejně nic nevyšpekulujete,bylo nás tu málo a bude ještě míň.

      Vymazat
    11. Složité jak Cantorovo diskontinuum.

      Vymazat
    12. Prostě někteří to rozesrali,tak proč je sprostě neoznačit.Ten člověk byl mimořádně odporný,tak proč mu to nenapsat? Co je na tom mimo chápání?

      Vymazat
    13. Pořád nevěřím, že v někom není slunce.

      Vymazat
    14. Jo, dokonce jsem viděla vrahy, kteří když stříleli po lidech, tak zářili štěstím jako sluníčko. A milovali druh druha, ještě i v kriminálu.

      Ta Vaše průpovídka je naprosto debilní. Definujte slunce.

      Vymazat
  28. Pokud vás někdo nařkne z inzerce na nějakých erotických stránkách, které on navštěvuje, budete vůči němu shovívavý, nebo jej nazvete sexistickým prasetem? Jak je libo. Ale jestli někdo nemá vytvořené vazby téměř po padesáti letech žití na určitém místě, je bez přátel, bez vztahů, nakonec jeho dcera žádá o kondolence z internetových diskuzí, protože nemá nikoho jiného - znáte ubožejšího člověka?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jistě že liška, byl to jen nadpis. Stojím si však za svým. Jen se omlouvám prasatům, jsou to inteligentní a velmi vnímavá a přátelská zvířata.

      Vymazat
    2. Já vás poznala,proto se rozhodla něco připsat taky se stejným názorem v nadpisu. Mějte se fajn,bylo tu s vámi blaze ten člověk byl asi hodně nemocný,staří lidé se mohou psychicky měnit,měli mu předepsat pilulky Tiapra,možná si toho o jen nikdo skutečný nevšiml a odprdli jsme to jen my,virtuálky.

      Vymazat
    3. Já jsem dnes napsala svůj názor jako reakci na Annu, která se znovu k celé záležitosti vrátila a hodnotila ji ze svého pohledu. Jinak bych se k tomu nevracela.
      Myslím si, že vyslovit názor může každý. Jak tak čtu dnešní diskusi, je zřejmé, že nás pět - marie, Tužka, liška, Gaia a já - se shodujeme v tom, že nás tu stalker! Matyáš pronásledoval skoro celý rok a žádný z mužů, co zde debatují, se nás nezastal.
      Ládik se s ním naopak začal přátelit a všechny urážky, výpady, odporné komentáře na naši adresu mu připadaly zřejmě v pořádku. Myslel na jeho zdraví, okřiknutí by ZM asi způsobilo kolaps. A my jsme pro to neměly pochopení... :-(
      Jáchym měl plno teorií, proč to ZM dělá, jak to dělá, že ví, jak na nás atd., ale ZM to dělal, protože byl vyšinutý a nic mu z naší strany nemohlo zabránit v pokračování. Byl to jeho problém, ne náš. Zastavila ho teprve smrt.
      Dnes jsme to tedy zde všechny napsaly a možná se tím vyčistí vzduch.
      Zdravím lišku a věřím, že se tu zase objeví.

      Vymazat
    4. A kdyby ten blbec nenatáhnul bačkory,tak by si tu Ládik vesele diskutoval sám se sebou mezi spamem nebohé Anny

      Vymazat
    5. Zdravím, liško!

      moc mě mrzí, že odcházíte, jen doufám, že se tu za čas zase objevíte.
      Souhlasím, že ten člověk byl už hodně daleko od normy. Bohužel se to stává - nejspíš to byl souběh genetických dispozic, frustrace ze ztráty pozice, stárnutí a vyhoření po smrti manželky.

      To, jak vás napadl, bylo mimořádně hnusné.

      Ale nic si z toho nedělejte, o mně zas před pár týdny se suverenitou mého virtuálního životopisce tvrdil jeden diskutér u Vidláka, že jsem komunista a právník, který posílal lidi na popraviště v politických procesech (Pochopitelně jsem nikdy ve straně nebyl, nikdy jsem nebyl právník a v padesátých letech bych musel rozsudky smrti podepisovat vsedě na nočníku pod stolem.) No,on to velmi dobře věděděl...

      Prostě takové zlomyslné až slizké bejkárny, co se staly Vám (či mně mockrát a opakovaně, ještě na Aktuálně) se na internetu stávají. Bohužel.

      Je pravda, že jsem díky svému dávnému povolání poněkud teflonový, nebo se to někdy alespoň snažím předstírat, ale někdy čeho je moc, toho je příliš...




      (domnívám se, že mnohým uniklo, že napadl i mne,protože jsem se, jak napsal, "odkopal". Pokusil jsem se mu odpovědět poněkud absurdně humorným stylem protože jsem jednoduše věděl, že to není jeho parketa. Anna ho upozornila (nebo možná spíše skrytě a v podtextu mně),aby si se mnou nezačínal, že tenhle styl zná u několika svých známých...a že je nemocný...prostě nás oba, jak to chápu, varovala, že by se mu mohlo při eskalaci diskuze se mnou stát to, co se pak ve skutečnosti i stalo. Naštěstí nikoliv vlivem diskuze se mnou (nebo Ládikem).

      Napadl i pana domácího, ale ten mu odpověděl důstojně.




      Vymazat
  29. Tužka napíše,...vidím, že v Noře se svítí, je do ní otevřený vstup,....čtu si,...tak u mne dobrý,...

    Tužka.

    OdpovědětVymazat
  30. Já jsem dnes měla zase rycí den. Sice jsem si minulý týden, kdy jsem odrývala lopatkou drny u přístavku, namohla svaly u loktu a ruka mě dost bolí, ale přesto jsem se dnes dala do práce.
    Byl první opravdu teplý den. Ale půda je ještě dost mokrá, tak se dá drn dobře odrývat.
    Dala jsem si za úkol zabránit do budoucna maliníku, aby přelezl k sousedům a šířil se nekontrolovatelně po zahradě.
    Vyhloubila jsem rýhu kolem dvou maliníků do hloubky cca 30 cm, vybrala jsem z hlíny kamení a zítra tam vložím lem, a pak to zasypu. Mám dvě plná kolečka hlíny, drny položené kolem, bude to ještě spousta práce. Dodělám to zítra.
    https://i.postimg.cc/y62TQSdv/malini.jpg

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To není dílo krtka, ale krta.

      Vymazat
    2. Dívám se na to ještě jednou... Vy byste se klidně uživila zemními pracemi, i jako hrobnice, to by byla rarita a měla byste zakázky už od živých klientů.

      Vymazat
    3. Lichotek není nikdy dost! :-)

      Vymazat
  31. Tužka napíše pro paní Alenu,....maliník je můj problém mnoho let.
    Zdědila jsem po majitelce krásný rodící záhon malin,...velké plody,...ale,...bylo v té době málo času, nechala jsem ho osudu,...pár let rodil, pak asi zvítězily plané původní výhony, a vyčerpaná půda,....málo rodil,...likvidovala jsem ho. V dalších letech se stále objevoval. Abych s tím mohla bojovat, udělala jsem v těch místech záhon letniček,...jak se objevil, vyrýt i s letničkou. Tak jsem zvědavá letos,....zas tam jsou vysety letničky,..

    Muškáty taky budu kupovat,....mám tři staré rostliny jako stromky,...ty opečovávám, a k tomu si každý rok několik v svítivých barvách koupím a fungují jako mobilní zeleň,...kde je smutné zákoutí bez květů, tam je postavím.

    Jinak, budou hlavně ledovky a afrikány, nejlépe odolávají dešti,...čekám deštivé léto,...sopečný prach cirkuluje severní polokoulí,....uvidíme, třeba zavčas poklesne a se srážkami se do léta atmosféra vyčistí.

    Ať se daří v další práci,...Tužka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já to chci vést tak, že se tím hlubokým lemem pokusím maliník udržet v rámci záhonku. Přitom budu nechávat vždy jen určitý počet výhonů a budu záhon přihnojovat.
      Myslím, že by tak 10 let mohl záhon malin fungovat.
      Právě že mám zkušenost s maliníkem stejnou jako vy, Tužko. Matka měla kdysi za kolnou pár malin, pak to nechala osudu, maliny jsme vykopali a ... každý rok se v místě, kde jsou stará prkna opřená o zeď kolny, objeví pár malinových prutů. Je to prostě nezmar! :-)
      Afrikány mi zmrzly, dala jsem je ven minulý týden a ranní mrazík je zničil. Tak jsem tam vysela semena.
      Ledovky kupuji každý rok manželovi na hrob. Vydrží v květináči celé léto.

      Vymazat
  32. Otevírají se tetovárny. To zas bude narváno.

    OdpovědětVymazat
  33. "Nejvíc mu nahrávala ta demnetní Anna,která se tu jako zázrakem zjevila právě v době,kdy byl ten senil opravdu nejhorší a utvrzovala ho v tom jeho řádění."
    ------
    Musím se Gaio, přiznat, že kdyby se NAVÍC k tomu, co tvrdil, tímto stylem vyjadřoval ZM, měl bych o něm ještě horší mínění než mám.

    Musím se také přiznat, že bych měl být na rozeznávání demence tak trochu odborník. Výraznou demenci jsem v Noře u nikoho nezaznamenal, přestože určitý pokles kognitivních funkcí je bohužel ve věku většiny z nás přirozený.

    Dokonce jsem výraznou demenci nezaznamenal ani u Vás, přestože by se mnou nejspíš nesouhlasili kolegové, pokud by sledovali kopírovací orgie neznámého trolla který tu Aniny starší příspěvky zběsile kopíroval - a kterého nejeden z nás bohužel ztotožňuje s vámi.

    -----
    Mám s bipolární poruchou zkušenosti a musím říct, že Annu obdivuji, jak dokáže (pochopitelně v obdobích mimo ataky) svůj stav věcně reflektovat.

    Znám ji mnoho let - už z Aktuálně - vzpomínám, jak jsme společně diskutovali s pozdějším ministrem školství o školství skandinávském.(Toho ministra posléze odstřelil současný vrchní elf Kartouz).

    Pochopitelně lze diskutovat o tom, do jaké míry a komu vyhovovalo vkládání Anniných příspěvků do Nory. Ideální rozhodně nebylo, což jsem jí napsal.

    Obsahově byly ony příspěvky místy diskutabilní, místy podnětné. Rozhodně byly minimálně o level výš než průměrný text Evropské komise (i když uznávám, že to by byla dost nízko posazená laťka).

    Je docela dobře možné, Gaio, že dokážete napsat na stejné téma text lepší a konzistentnější. Neměl bych nejmenší problém nechat se přesvědčit, že máte vyšší inteligenci než já s Annou dohromady.

    Jen mi vrtá hlavou, proč to tolik let a tak úspěšně tajíte!
    Mám pracovní hypotézu, že se bojíte, abyste své intelektuální schopnosti pravidelným používáním předčasně nevyčerpala.

    V tomto ohledu musím uznat, že jste byla dosud podle mého názoru velmi úspěšná a s projevy své moudrosti zacházíte nesmírně šetrně .


    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Víte, Jáchyme, mně se taky nelíbí některé Gaino vyjadřování. Proč ji ale okřikovat, když tamtoho taky nikdo neokřikoval? Dal někdo na misku vah, jak moc jí bylo ubližováno, a jak to ona vrací? Slova si teď nespojujte s rozumným uvažováním, ale s emocemi. Může se někdo divit, že ona jede ve stylu "oko za oko, zub za zub"?
      Nadávky Anně by mohla mírnit, ta nejspíš opravdu neví, co činí.
      Já bych ke Gaie podotkla, že živením v sobě nenávisti si budete jen sama ubližovat. Na malou chvíli se uleví, ale dlouhodobě se zanášíte tou špínou. To bych sama sobě nedělala. Dovolte si to stopnout!

      Vymazat
  34. Přátelé Nory,

    nechtěl jsem se k minulým událostem už vracet, ale vidím, že si každý řekl své.
    Dovolím si tedy taky něco málo přidat...

    Stále platí, že:
    - nikoho nedržím a nikoho nevyháním - ani jedno nemůžu a neumím (i kdybych chtěl)
    - nikoho nebudu peskovat a převychovávat... (to bych si nedovolil)
    - dokud si tu budou jen dva lidi chtít rozumně povídat, není důvod končit
    - není to pro mě nezbytně důležité... (snažím se teď žít spíš mimo virtualitu)
    - spousta z Vás je mi sympatických, jiní méně nebo vůbec
    - reaguji spíš (skoro výhradně) na mně sympatické, ostatní (převážně anonymní) roluji

    Myslím, že je to dobrý způsob, jak se vyhnout konfliktu.

    Chtěl jsem zachovat prostor právě pro tuto neregistrovanou, volnou diskusi o čemkoliv.
    Protože jich (velkým fofrem!) ubývá. Jiný cíl nikdy nebyl.

    Uznávám, že:
    - jsem se nikdy nikoho pořádně nezastal (a pokud vůbec, tak pozdě...)

    Budu se trapně opakovat, ale mám dost práce, takže nahlížím obvykle pozdě v noci (tzn. touhle dobou), jestli je tu dost místa na další den. Nečtu vše, spíš namátkou (své oblíbence). Takže případné konflikty kolikrát ani nepostřehnu (alibismus!). Ale nemám čas a potřebu se ke všemu vyjadřovat. Myslím, že si každý zodpovídá hlavně (jen?) za to, co sám napsal. Působení pana ZM mi bylo protivné v tom, jak čekal na sebemenší záminku, aby poučoval a útočil. Nemám pocit, že šlo primárně o konflikt muž vs. ženy (takže skrytý rytíř ve mně v klidu klimbal... - promiňte, dámy!). Mám za to, že ani ostatní se nemusejí cítit provinile.

    Trochu mě v poslední době zklamalo, že si pár dospělých lidí na tak širokém prostoru nenajde místo, aby se minuli, když už si nějak vadí. A musejí do sebe šťouchnout.

    Do šestého výročí to dotáhneme. Pak, podle atmosféry, uvidíme dál...
    Určitě nechám prostor, aby si případní zájemci nechali vzkazy, vyměnili kontakty.

    Ale dokud si tu budou jen dva lidi chtít rozumně povídat... však víte... ;o)

    Dobrou noc všem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky,Zdeňku, za všechno minulé - a snad ,i budoucí (pokud pánbu a současná poblitická situace dá)!
      Jste modrý muž, t.č. už moudřejší než já.

      Ale pracuji na sobě!
      (Případně alespoň brzdím patama! :-)

      Vymazat
    2. Zdenku, i ode mě jen díky, z ničeho Vás neviním, stál jste mimo "hru".

      Vymazat
    3. Zdenku, děkuji vám za trpělivost a za možnost sem psát.
      Já myslím, že vy jste se nás naopak několikrát zastal a žádal jste ZM, aby s tím přestal. A když ZM párkrát napsal pod mým nickem, tak jste se taky ozval a napsal jste, že jde o úplné dno...
      Díky!

      Vymazat
  35. Dnes mám cestování. Sobecky a pohrdavě vezu tetu do Jeseníků na letní byt.

    OdpovědětVymazat
  36. Zastanu se p. Anny a poprosím ji, aby se vrátila. Bez ní není Nora úplná.

    OdpovědětVymazat
  37. Ještě si dovolím k ZM. Paní Alena píše, že jsem se s ním začal přátelit. Nevím, jak rychle a kterým okamžikem počíná přátelství, ale přátelství jsem necítil. Spíše jsem cítil ostražitost (tu teď cítím před AGLM). Mi ten člověk pomohl svými znalostmi a nevím proč, když jsem ho o nic nežádal. Udělal to nezištně a skončil s tím v únoru, když zjistil, že krevní obraz je OK. Vyměnili jsme si 4 krátké maily.

    OdpovědětVymazat
  38. Nora dlouho fungovala samospádem, protože se tu všichni snažili, byli jsme hodně tolerantní k různým úletům a nikdo neměl potřebu vyvolávat konflikty. Radost ze sdílení a pohoda byly nejvyšší hodnotou.

    Pak přišel otřes v podobě nehorázného vetřelce. Ukázalo se, že ne všichni jsou jednotní, projevily se osobní zájmy a ambice. Potřeba mít tu spřízněnou duši, kdo mě podepře, rezonuje se mnou, reaguje na mě. Aspoň někdo, když už ne všichni.... V takovém jsme teď stavu.
    Jáchyme, ke Gaie, co píšete: čtu občas její příspěvky na A.cz, před léty. Byly - jak byste řekl - obsahově i formou kvalitní, vytříbené, přemýšlivé, s názorem. To, že se teď její styl dá nazvat, jak ji nazýváte, přičítám krizovému scénáři zde. Ten rok hrůz (nezažila jsem nikdy, že by někdo s takovou rozkoší a tak promyšleně a urputně ubližoval druhému) nás poznamenal, byl to válečný, ne mírový stav. Harašily tu zbraně, a místo aby nás vedl tatíček prezident, dávno schválený všemi (podvědomě jsme Vaší legraci s kandidátem věřili, vzali ji za svou), tak se toho musela ujmout jedna z nás, ta nejvíce napadaná a odvážná. Převzala roli chlapa, tvrdého bojovníka, mstitele na bílém koni - i já to tak viděla. Ano, ve válce je vše možné, neplatí mírová pravidla. Když nezabiješ, budeš zabit.
    Jestli už válka skončila, to se uvidí, škody se obvykle počítají a odstraňují dlouho.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vida, souhlas. Válka.. jsou ranění a mrtví. Ve válce se nejdříve zachraňuje sebe, až potom druhé. V míru je to opačně - ihned se pomáhá druhým. To by sedělo.

      Vymazat
    2. Ve válce nejdřív zachraňujete sebe? Když se vám nic neděje, zatímco zrůda napadá známé a sousedy? Tak to jo...
      Marie, myslím, že vy jste to včera i dnes vystihla nejlépe. Děkuji vám za moudrá slova.

      Vymazat
  39. jaxi
    Jela jsem včera vlakem kolem rozkvetlých třešní a keřů, jeden si mohl zpívat něco o krásném vzhledu na boží svět. A najednou dlouhé protihlukové stěny. Také zpívaly: pokrok nezastavíš.
    Hezký den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě už se na tom pracuje!
      určitě už existuje nějaká nezisková organizace, která se ziskem několika málo desítek či maximálně set miliónů bude rozdělovat státní dotace pro skupiny sprejerů, kteří budou nastříkávat na protihlukové stěny rozkvetlé třešně a keře!

      A za dalších pár desítek či set miliónů korun je budou za měsíc přestříkávat na stromy se zelenými či modrými třešněmi.
      (Jen červenými třešněmi proboha ne, to by byla trestná propagace komunismu!!!

      Vymazat
    2. A Vy si, jaxi, taky jaksi ráda zpíváte? :-)

      Vymazat
  40. No toto – rázem je tu průzračně čisto. Viníci odhaleni, Gaia i „odměněna“ nezájmem ostatních dočasných exulantek o jejich vlastní blog jen pro zvané. A pan Jáchym je velký mág.

    To: ZdenekB
    Přihazuji ještě jedno poděkování – tento krtinec je 541., vyhloubených jamek ukazuje zdejší počitadlo úctyhodných 550. Zcela bez vady – jako to Vaše dnešní vyjádření.
    Chápu-li Vás dobře, je zdejší prostor minimálně do 4.6.2021 zajištěn. Hm, vlastně už jen necelý měsíc. Doufám, že si tu s námi v ten den virtuálně připijete a krtince pro nás budete otevírat dál, třeba i v pravidelných (týdenních?) intervalech.
    Kdybyste „dům“ přece jen hodlal předat, tak hlásím, že mně s naším zastaralým PC a pomalým internetem ne. Také nějako čím dále více zapomínám.

    To: Ládik!!!
    Jste pro mne s tím „obětováním“ Nory a současně setrváním v ní opravdu tajemnější než hrad v Karpatech, Ládiku!!!. Dost jsem se na rozdíl od empatičtějších zde ve Vašich slovech ztratila, čítám nicméně, že Vás to tu bavit zase začne, pokud už se tak nestalo.
    Vaši víru v to, že v každém je ☼, sdílím. Jen si nejsem jistá, že zda ta svá i cizíí nenecháváme občas svítit nejraději především na sebe.

    K dalšímu a dalším bez komentáře, když to tu dle smíšené většiny vlastně skončilo úplně happy.

    U nás zajímavého nového ke zveřejnění opět nic. Stárnu jako každá(ý) dnes a denně, drobné opakující se radosti potkávám stejně často, smutky u nás na denním pořádku zatím nemíváme.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Noru ne jakodůlní dílo, ale část její posádky.

      Vymazat
    2. BJ:

      Mohu slíbit (pokud mě netrefí cihla na stavbě, nebo náhlý infarkt, který mi slibují na každé další krabičce), že to tu neskončí najednou a bez varování. Otvírat další krtince nedá velkou práci, vlastně to donedávna byla spíš radost než práce (a při děkování jsem se trochu rděl...).
      Musím jen jednou za tři čtyři dny zpozornět, když se blíží magická cifra 200 - to přece není práce!

      Ale jinak je to přesně jak píšete - moje současné rozpoložení má asi tyto scénáře:

      1) buď to tu bude vypadat (postupně a skoro) jako dřív, pak není důvod nic měnit...

      2) zvrhne se to opět do výčitek a osobního napadání, pak se budu chtít účastnit méně a další jamky budu přidávat do foroty - tzn. třeba čtyři najednou - jako když někam cestuji nebo mám dokonce dovolenou (to už znáte...)

      3) zvrhne se to úplně, pak nechám malou rezervu, abyste si vyměnili vzkazy a kontakty (i když věřím, že ti, co chtěli, už je mají...) a poprosím případného zájemce, aby to tu převzal. Nebo paní Tužku, aby vypnula plyn a zhasla světla...

      (Nechci nikoho ovlivňovat, ale uvažujte ještě o variantě 1)!

      Vymazat
    3. Tak kdyby to tu, Zdenku, hodně skomíralo, tak já sem můžu dávat na pokračování Historický vývoj hudebního nástroje trianglu, případně Metodiku hry na triangl pro začátečníky, pak pro mírně pokročilé a 3. díl pro virtuózy, to zabere rok-dva, aby tu paní Tužka nebyla sama....

      Vymazat
    4. marie! :-)

      Já jsem dokončila svůj dnešní úkol (jak říkal můj manžel- "dokončit proces!").
      Takhle to vypadalo, když jsem dnes dočistila rýhu a vložila jsem tam trávníkovou obrubu.
      https://i.postimg.cc/mgT1GLFn/malini1.jpg
      Pak jsem začala obrubu zasypávat, napřed jsem vyklepala hlínu z drnů, následně jsem nanosila hlínu z dvou vrchovatých koleček (tu jsem včera z rýhy lopatkou vybrala).
      Tohle je skoro před dokončením
      https://i.postimg.cc/C1cmbrph/malini2.jpg
      a tady je závěrečná fotka (je to ušlapané, ale až zaprší, ještě tam doplním hlínu).
      https://i.postimg.cc/RhrQ7kbz/malini3.jpg
      Z rýhy jsem vybrala tolik kamení (zítra to odvezu do sběrného dvora, nebojte, Gaio :-)).
      https://i.postimg.cc/RhrQ7kbz/malini3.jpg
      Teď se jdu osprchovat (jsem celá zaprášená), a pak si sednu a budu zaslouženě odpočívat a dívat se na Agrippinu.

      Vymazat
    5. aha
      https://i.postimg.cc/VN88hvrS/malini4.jpg

      Vymazat
    6. Přímo napínavé, nechtěla byste točit videa pro zahrádkáře? :-) Vypadá to moc pěkně a snad to bude stačit. Kamarádka zasadila maliník do staré plechové vany, zapuštěné do země, také po předchozích neblahých zkušenostech s rozrůstáním. Ale ten obrubník by mohl stačit, dejte pak vědět.
      Já maliny nemám a asi nebudu mít, stačí mi zatím dva keře ostružin, ke všem těm bobulovinám, nemůžu si je vynachválit.
      Chtěla jsem sekat, ale byl odpoledne už hrozný pařák, tak jen suším prádlo, tedy za hodinu bylo suché.
      Teď černou róbu, lodičky a honem do Met.

      Vymazat
    7. Já jsem je taky nemívala, ale teď jsem je vysadila pro vnoučata.
      Také jsem večerně oblečena, ještě kabelku a do opery! :-)

      Vymazat
    8. Berete si roušku? To abych to nepřehnala s mejkapem, nebo se budu lepit...

      Vymazat
    9. Budu bez roušky, protože mám sama pro sebe lóži se soukromým výtahem! :-):-)

      Vymazat
  41. U tety na letním bytě: http://imgway.cz/s/1DaK

    OdpovědětVymazat
  42. Stodola na dřevo: http://imgway.cz/s/1DaL

    OdpovědětVymazat
  43. Tužka napíše,...pane zdenkub,...díky moc za to, co jste tu v posledních hodinách napsal.

    Paní Marie,...mám několik starých textů kramářských písní, z vlastní provenience,...asi to nebude Váš obor,...ale,...v krajním případě se třeba přemůžete, doplníte k tomu noty,...budem si spolu v Noře zpívat,....třeba někdo ze zvědavosti, až půjde kolem, nakoukne,...a třeba se přidá,...dáme dohromady předkolo záchrany Nory, pokud by to spělo k pádu do nicoty....pfujpfujpfuj,...snad k tomu nedojde. Katastrofické scénáře, to je moje parketa.

    Tento prostor bez cenzůry by se měl zachovat, ještě jeden hlubokosklon, pro Vás, pane zdenkub.

    Tužka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to Vám, paní Tužko, můžu svatosvatě slíbit, budu-li ještě na živu. :-) Písničky, to je moje, a ve dvou to bude náramná paráda! Kramářské písně skládají puberťáci nejraději, to se domluvíme snadno, mám praxi i zájem. :-)

      Vymazat
  44. Conor, soukmenovec Bubáka: http://imgway.cz/s/N96

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Má takový přemýšlivě zasmušilý výraz.
      Bubák zlobí jako bejk.

      Vymazat
  45. Přátelé,
    nešlo mi dlouho vkládat, pak se mi restartoval počítač a přišel jsem o poměrně rozsáhlé povídání, což mě nakálelo, takže se omlouvám, pokud nebudu reagovat.

    Dík za názory a úhly pohledu, už jsem několikrát říkal, že mi nejen nevadí kritika, ale že jí dokonce vítám. (Nadávky a invektivy sice vysloveně nevítám s jásotem, ale i ty jsou pro mě zajímavé...

    Většinou se z nich sice moc nedozvím o sobě, ale buď zjistím, že jsem se v minulosti nevyjádřil dost jasně, nebo že nemáme s nadávajícím kompatibilní názory - nebo že má lající o mně mylné, ale těžko vyvratitelné představy či falešné informace, kterým věří.

    V tom případě se na něj mohu těžko zlobit, může mě to jen mrzet. Takový člověk není naštvaný či rozhořčený na mne, ale na jakousi mou karikaturu, která nějakým řízením Osudu či mou neobratností vznikla v jeho hlavě.

    ( Mohu se samozřejmě mýlit a pravdu může mít on a já si mohu nabubřele fandit, ale mám sám sebe poměrně dost prokouknutého a jen tak sám sebe neoščiju - a když, tak mi to většinou vydrží maximálně čtyřiadvacet hodin.

    Koneckonců - mám k tomuto účelu Asfaltového holuba, se kterým si v soukromí nadáváme mimořádně sprostě, ne proto, že bychom se nedokázali zneuctít i slušně, ale prostě proto, že je občas třeba provětrat a osvěžit si i zásobu vulgarizmů, z nichž by se poblil i antoušek. Pro případ, že se člověk ocitne v prostředí páté až padesáté intelektuálně cenové skupiny, kde je každé spisovné slovo považováno za slabost či výraz povýšenectví.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Příteli Jáchyme,
      díky za humorné pohledy na svět, ostatně nic jiného si ten trumbera stejně nezaslouží.
      Nastavením zrcadla Vás nepotěším, však jsme tu v poslední době už nastavovali všechno možné, včetně vlastního pozadí a tak, dost. Ale prosím Vás o péči pro kandidáta na prezidenta, zdá se být melancholický. Na Vás on dá. Ne že bych ho litovala, ale aby se tu nešířil nějaký další virus, prý jich zase přibylo...

      Vymazat
  46. Teta (77) byla odvezena na letní byt v Jeseníkách. Rozhrabal jsem jí na pozemku krtince a vyměnil prasklé sklo v kamnech. Pak si vzpomněla, že zapomněla doma v Ostravě 1 tašku (vezli jsme 4 tašky), tak teď už je zpátky ve městě a zítra jede s pátou taškou autobusem.... manžel jí umřel, syn taky a dcera je za Londýnem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To znám, to je vždycky nejhorší můra, abych něco nezapomněla.

      Vymazat
    2. jaxi
      Co zapomenete, nepotřebujete.

      Vymazat
    3. Bylo tam jídlo a návrat v říjnu... Asi by to v bytě smrdělo.

      Vymazat
    4. jaxi
      Zajímavý postřeh, možná na tom něco bude.

      Ládik
      Jo tak taška s jídlem? No ta je nejpotřebnější, přece! Někde v Jeseníkách, a bez jídla...

      Vymazat
    5. Ládik!!!

      Teta má moc hezké letní bydlení...

      marie:

      O historii trianglu bych se rád dozvěděl víc... Neváhejte!
      Můžeme to dát jako samostatný článek.

      jaxi:

      Někde (v rádiu / TV) jsem od někoho slyšel, že si nechal na dveřích napsaný vzkaz od Tří králů - K+M+B.

      Pro něj to znamená: Klíče + Mobil + Brýle

      Dobrou noc všem.

      Vymazat
  47. Marie,
    co se týče mých humorných pohledů na svět - nenechte se zas až tolik mýlit !
    Je obecně známou skutečností, že klauni jsou většinou mimořádně smutní lidé.

    Psát vesele dá dost práce i když je člověk veselej,
    Psát vesele, když má člověk pocity zmaru kam se jen podívá, je někdy vyloženě práce pro vraha.

    Dělám co můžu, ale často už mi fóry ňák nejdou přes pysky...bedna nebedna.


    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To chce pořádnou inspiraci, Jáchyme!
      Kdybyste občas zašel do opery, měl byste ji. Ti staří borci uměli už před 300 lety složit prvotřídní politickou satiru o boji o moc, kupříkladu. Úplně jako dnes, vše při starém. A pojal to Händel s velkým humorem, tedy aspoň režisér v Met tomu dal šmrnc a vtip, to byste se pobavil.

      Jenom vzkaz Aleně, když už to dávám sem:
      Tohle představení je opravdu špice, obsazení, výkony, celek. Minule jsem, myslím, nedocenila Poppeu/ Brenda Rae, vedle ostatních je také vynikající! Jak ty trylky tak perlí, neuvěřitelná technika. Joyce ovšem také.

      Vymazat
  48. ad. Anonymní09 května, 2021 15:54
    Orel mouchy nelapá.

    OdpovědětVymazat
  49. ad. Baba Jaga 09 května, 2021 15:57

    posílám slíbený obrázek šémů pro golema bez šému :-)

    šém 1. http://imgway.cz/s/N9o
    šém 2. http://imgway.cz/s/N9p
    golem bez šému http://imgway.cz/s/N9q

    přeji hezké dny.

    OdpovědětVymazat
  50. Vložím Tomiovi šém
    ať skáče jako Šemík
    když už mluví po našem.
    Bude čučet chemik.

    OdpovědětVymazat
  51. Generál je z masa, kostí
    není to o velikosti.
    Má 2 elektrická kola
    a když ho brigáda volá
    stoupne si jí do čela
    bo by jinak klečela.

    OdpovědětVymazat
  52. marie
    Zdenku,
    s tím trianglem to nebude tak jednoduché. Zatím jsem v odborné literatuře nevypátrala víc než jednu větu - "Triangl je nástrojem, o jehož oblíbenosti ve středověku svědčí řada obrazových dokladů."
    Takže bude nutno pátrat. Získat u nějaké vědecké instituce grant na výzkum, a pak to rozjedu. Objíždět metropole a jejich obrazárny... Jeden už mám, do začátku, na středověk to vypadá, šifra nějakého mistra:

    https://favi.cz/produkty/p/22-obraz-obraz-koule-triangl-abstrakce

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Takto nějak sním o svém koncertním vystoupení.
      (S klávesami od Ježíška jsem se od Ovčáků mnoho neposunul...).

      https://www.youtube.com/watch?v=ZYbDedbPQKs

      Vymazat
    2. To je hlavní hrdina večera!

      Vymazat
    3. No jo, ale pan John je hlavní bicista, Zdenku, to byste se nejdřív musel vypracovat! Možná bych v Plzni sehnala protekci, že by Vás nechal jeden orchestr takhle si zařádit, ale... co Vaše kondice? Ty pohybové kreace... nevím, nevím... :-)

      Vymazat
    4. jaxi
      Bez kláves i bez trianglu :-)

      https://www.youtube.com/watch?v=HOIzRdDo_3I

      Vymazat
  53. Generál má Tuarega
    jiní mají menší ega
    k tomu fásnul Kodiaka
    není šajba hocijaká.
    Ke kolům má Kawasaki.
    Ponk na šrouby a na hasáky
    ten mu zcela chybí.
    Oči má moc rybí.
    Na všecko mu dali servis,
    je persona jako Elvis.

    OdpovědětVymazat
  54. ad. Ládik !!!11 května, 2021 05:37

    Který ze dvou šémů
    pro Tomia vybrat?
    Á, už vím, ten třetí
    neboť čtvrtý, nejvhodnější,
    mi byl ukraden,
    pak opět navrácen,
    a za ochotu vrátit jej,
    jsem jej onomu zájemci
    zpět darovala.
    A tak Tomio si,
    stejně jako každý,
    najde zajisté
    svůj šém,
    který je pro něj
    někde připraven.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šém jenom nevkládat do oka
      hlava musí být dvouoká;
      jeho místo je vprostřed čela
      aby síla z těla vypučela.
      Někdo má v čele oko třetí
      to může za roh pohlížeti
      ani to se nesmí zaslepit,
      to raději šém přilepit.

      Vymazat
    2. Jinak s prvním šémem pracuji,
      pomocí druhého
      odháním aplikaci dlažební kostkou.
      A zatím se daří,
      protože nám zatím nikdo neprohodil cihlu ani skleníkem, ...

      Vymazat
  55. Někdy může být dobrým šémem i dlažební kostka, aplikovaná z 5 m.

    OdpovědětVymazat
  56. Dnes zase samé "dobré" zprávy: střelba v ruské škole v Kazani (Tatarstán), mrtví žáci i učitel, 19tiletý střelec, bývalý žák.
    https://ct24.ceskatelevize.cz/svet/3310099-pri-strelbe-ve-skole-v-ruske-kazani-zemrelo-zrejme-sedm-lidi

    Ve Francii pokračuje "vzpoura" proti islamizaci, přidává se armáda. Pod článkem dobrá diskuse i od lidí, kdo tam jezdí.
    https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/clanek/zatocte-s-islamisty-nebo-zjedname-poradek-macronovi-uz-hrozi-i-vojaci-ve-zbrani-40359789

    Zlaté časy, kdy jsme se v denních zprávách dozvídali od usměvavých reportérů, o kolik se kde zvýšila dojivost...

    OdpovědětVymazat
  57. Před časem jsme tady probírali záměnu B-V (Habana - Havana, Bajgar, Varvara...) - a teď mám domek v obci Zápy, kde majitel je Viskup. Jsem z těch názvů vedle.

    OdpovědětVymazat
  58. V některých jazycích, špan. aj., se b vyslovuje mezi b a v. B je foneticky explozivnější, v historickém vývoji zřejmě získávalo dominanci.
    Jáchym jistě najde lepší vysvětlení, nebo někdo jiný.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to jasný důkaz toho, že některá etnika byla náchylnější k virózám:

      Čaštěji bděli rýbu.

      Vymazat
  59. Hodil jsem na poslední chvíli sčítání lidu.Furt jsem se nedokázal přesvědčit, že jsem "lid" a tudíž se mám sčítat.

    Podle ústavy všechna moc ve státě náleží lidu, tedy MNĚ !!!
    Takže pokud v nejbližších dnech zblbnu, nedivte se: Jsem opilý mocí.


    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Proč nesečtou údaje z matrik?

      Vymazat
    2. jaxi
      Kdyby náhodou potřebovali "zahustit" obyvatelstvo, z matriky se nedovědí, jestli jeden bydlí pod mostem, ve sklepě nebo dvoupatrové vile.

      Vymazat
  60. Tak mě napadlo, že bych mohl někdy večer zajít na výlet:

    Sedím Prašivé na boku
    pod vrcholem, kde kostel z jedli
    na čele mám rýhu hluboků
    bo zjedl bych deset knedlí.

    Dnes ještě zapadá Slunce za Ondřejníkem
    ještě je vidět v černém dýmu
    dojídám krajíc s křemešníkem
    mám mokrý rukáv, bo mám rýmu.
    ...

    OdpovědětVymazat
  61. Tužka napíše,...dnes bylo nádherně vlahé ráno. Při východu slunce osmnáct stupňů. Rostliny nezahálely a pracovaly na sobě celou noc. Čekaly na teplo. Všechny jabloně najednou otevřely množství květů. Letní, pozdní i ty zimní. Kokoříky poporostly během dvou dní o víc jak půl metru. Kvetou jahody. Včel je málo, mouchy jsem taky nijak zvlášť nezaznamenala, budu muset nastoupit se štětečkem. Zítra a další dny má být vlhko a ošklivo,...to mě netěší,...první, nejkrásnější květy nemusí být opyleny.

    Co mám vyseto, to už jsem musela zalít a osázené květinové nádoby rovněž,....zítra začínají zmrzlici,....pod nulu to asi nebude.

    Na snímcích z družic bylo vidět, jak Alpy vařily v Rakousku počasí pro nás, do České kotliny,....zatím to chytly jen západní Čechy,....jde to rychle na sever. Na klasické zmrzliky je třeba proudění ze Skandinávie na jih do Střední Evropy,....zatím to nevypadá. Jednou mi ale brambory omrzly i začátkem června,...už se nevzpamatovaly,...úroda byla jen na těch malých keřích, co se daly přikopčit a vrcholky přikrýt nádobami.

    Jo,...zahradnické radosti a starosti jsou v plném proudu,....ale, až budu mít v košíku a na talíři výsledky svého snažení,...to si budu libovat...a pohled na krásu květů a rostlin taky potěší.

    Napíšu zas a znova,...když mě všichni opustí, odejdou, nevrátí se, zradí, pomluví,....zahrada zůstává, psi také,...není třeba klesat na mysli,....ještě ta s,...pssst,...snad zítra ještě nepříjde.

    Tak není co řešit,...Tužka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tužko,
      je škoda,že jste zatím nenapsala knihu, třeba knihu vzpomínek a krátkých esejů.
      Úplně zpočátku, před lety, jsem si nemohl na váš styl zvyknout, ale líbí se mi čím dál tím víc.
      ---Mně mrzí, že jsem nenatočil a nenapsal knihu o těch osmi či devíti králících, kteé jsme já a sestra měli či máme a nedoprovodil ji krátkými videi a fotkami.

      Všichni se mi postupně začínají splývat - a přitom se jeden každý od druhého lišili podstatně víc než lidé. přesněji - odlišnost jejich duší nebyla, na rozdíl od lidí, maskována společným jazykem jako u nás lidí. Kdy pro nás tatáž slova a věty znamenají něco naprosto jiného u toho, kdo je vyřkl a kdo je slyší (nebo čte).


      Vymazat
  62. Žral jsi a stal ses mrožem.
    Bodnu tě soustružnickým nožem
    na konci s destičkou z karbidu
    nemyslels chlapče, na bídu
    když ti tiskárna boty tiskla,
    kdyby tě aspoň hanba liskla.
    Sereš na fyzikální zákony
    leješ na sebe flakony
    od dyjora či adidasu
    ať přerazíš smrad, máš dredy z vlasů.
    Nevíš, z čeho jsou koláče
    myslíš, že mě to rozpláče
    když nezaplatíš hypošku.
    Nechej si na hubě škrabošku.

    OdpovědětVymazat

  63. Místo hrábí foukač listí
    motorek nám zuby čistí;
    polohovou energii lyžníka
    nevyváží pocit hříšníka
    že ho tam vyvezlo uhlí,
    zatímco dole smradem tuhli.
    Peníze jsou všechny dotační
    motory jsou všechny rotační.
    Nic nebude kmitat, vše se točí
    pilot Eňyjaku není kočí,
    vzdělanost se strčí do pece,
    topiči zalezou do klece.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, dobrý, Ládiku...ale chtělo by to ve tři hodiny spíše spát.
      (to já se budím až ve čtyři, :-). :-(

      Vymazat
    2. Teď mi to chvíli spalo.

      Vymazat
  64. Včera jsem ještě stihla posekat, bolí mě ruka i záda, trávy bylo hrozně a místy už přerostlá. Rozprostřela jsem jí většinu na příhodné plácky, příští týden tu bude kontejner, tak ji vyvezu na kárce.
    Pak hned začalo poprchávat a více pršet v noci, teď leje. Zataženo je dokonale, hotová tma. To jsou rozdíly v počasí!

    OdpovědětVymazat
  65. Paní Tužko (myslím že jste tu největší znalkyně ptactva v přírodě), je normální ještě krmit ptáčky? Hrdličky se po pár dnech půstu, kdy jsem jim už odmítla sypat slunečnici, odstěhovaly. Ale začali na okno lítat malí ptáčkové, nalétne jich sem i pět-šest, nebo po dvou, a honem si cpou do zobáčku, co najdou. Tak jsem zase přisypala slunečnici (tu jsem v pondělí přikoupila) a pohanku, tu mám doma. A to jsou hotové hody, lítají sem neustále... Nezkazím jim přirozenou schopnost si hledat potravu? Je fakt, že je asi málo hmyzu, mouchy nevidím, spíše pár komárů se vylíhlo. U nás tedy na zahradě je spousta včel i čmeláci, lákají je pampelišky.
    Ptačí štěbetání je veselé, slyším je i přes zavřená okna a nedá mi to, něco jim nenasypat.

    OdpovědětVymazat
  66. Nabíjím akumulátor do Dakru, udělám mu servis a brzy vyjede, je 25°C a tráva roste z vody.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Akumulátor by se mi hodil. Stále se ohýbat pro šnůru, šlapat si po ní a zakopávat o ni není žádné žúžo. Až tahle důchodkyně-sekačka dožije, musím se poohlédnout.

      Vymazat
    2. Chytrá nabíječka C-TEK už ho nabíjí 4 hodiny.

      Vymazat
    3. Změří si stav baterie a průběh jejího vybíjení a podle toho si zvolí nabíjecí režim podle programu. Teď už má nabito.

      http://imgway.cz/s/Nc8

      Jenže mám defekt na manévrovacím kolečku a nemám čas vyměnit duši, bo 2 domky na večer...

      Vymazat
  67. Pro malé zahrady a jejich časté sečení je akumulátorová sekačka dobrá volba.
    Pro větší zahrady a občasnou nutnost kosit přerostlou trávu velmi špatná volba.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Můj akumulátor je pro pohon startéru - pro roztočení motoru 500 ccm, 4taktní B+S, cca 20 koníků.

      Vymazat
    2. Koukala jsem, že menší akumulátorové sekačky na trávu jsou vhodné do 500 m2 trávníku. To mám dobré, cca 350, to by měla zvládnout.

      Zrovna jsem rozbalila a vyzkoušela poštou dovezené ratanové křeslo, je super, přesně tak jsem si je představovala. Chce se někdo zhoupnout? :-)

      Vymazat
    3. Máme z ohýbaného buku, Tona, přes 30 let.

      Vymazat
    4. Já taky doufám, že mě tohle přežije :-)

      Vymazat
  68. Včera v Metylovicích: http://imgway.cz/s/Nc0

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pro Jáchyma: to pistáciové je spirálový výměník - rozměrově jsme jinde, než před 30 lety.

      Vymazat
    2. No to čumim!
      Napadlo mě - kdyby se tu chladilo přes čerpadlo (třeba s ekologickým rotopedovým pohonem)vodou ze studánky,nejspíš by výměník šel použít i jako kompaktní destilační aparát na výrobu slivovice - nebo ne?

      Zkuste hodit parametry do kompu, jestli by to fungovalo a za jakých okolností!

      Vymazat
    3. Funguje to v přetlaku; brýdové páry zákvasu mají atmosférický tlak. Jedině k chlazení hotového výrobku.

      Vymazat
  69. V regionu razovitym
    prstům křivym, uzlovitym
    dobru pracu nikdo neda,
    kdo má 30 - je už děda.
    Maximalně hlidat vraky
    nebo vytirat baraky
    či u kaufu rovnat vuzky
    tu i volant je moc kluzky.

    OdpovědětVymazat