11 července, 2015

KRTINEC č.12

208 komentářů:

  1. Vítám vás na 12 a Zdeňkovib děkuji

    A pro xeroxe ještě jeden postřeh, numerologicky jsou oba obrazce č.2, tedy spolu souvisí,
    první vznikl 15.6.2015 součet číslic v datu je 2 a druhý vznikl 24.6.2015, také součet je dvě, jsou dva proto součet dvě a mám správný dojem, zdá se a nejspíše je to dílo iluminátů a zednářů, jak se o tom někdo někde také zmiňuje a pořád je to o válčení a upozorňování na to.
    A v tom mám také pravdu, neboť pan Čermák uvádí i symbol míru, který se zároveň v této sérii objevil.

    OdpovědětVymazat
  2. To: Viola 12:29
    Koukám, že Vaše oblíbené číslo je i 12 a možná úplně nejvíc 1, paní Violo. Gratuluji.
    Napočítat si pravda lze cokoliv. Kdo ví, co hledá, najde - i v historii či bibli.

    OdpovědětVymazat
  3. Pozdravuji Babuško, moje oblíbené je jednička, protože mi bylo krásně, když jsem ji dostávala ve škole, někdy podtrženou dvakrát, někdy s hvězdičkou, jindy třeba s mínusem a dalo by se říci, že mě jednušky neopustily až do 9 třídy, pak už to bylo horší. Chápu také Ládíka!!!, jak rád soutěží o prvenství třeba na stránce, je to takové mile legrační a když mám čas, tak se také ráda zúčastním.

    A máte pravdu, že kdo hledá, najde a když navíc ví, co hledá, tak je to úplně nejlepší.
    Jak je na disqusu, stačím sledovat jen staré známé, momentálně balíka bilionového a Boženku Řepovou provdanou Kohoutovou.

    Mějte se hezky a volně zde podebatujte, je tu docela fajn.

    OdpovědětVymazat
  4. Hádala se duše s tělem
    A když bylo před kostelem
    Hádala se duše s tělem
    Tělo, tělo, cos dělalo
    O duši jsi nic nedbalo
    Cos vidělo, to jsi chtělo
    Na hříchy jsi nevzpomnělo
    Tělo, tělo, tělo hříšné
    Bývalo jsi v světě pyšné
    Chodilo jsi v stříbře, zlatě
    A já ležím v hlíně, blátě
    Chodilo jsi po muzikách
    A já ležím v těžkých mukách

    Nedávej mně, duše, viny
    Bylas se mnou v každé chvíli
    Byla-li jsem já kdy s tebou
    Nevládla jsem sama sebou
    https://www.youtube.com/watch?v=GahGZrCKpLA

    Neurobiologie a duše
    Když se Napoleon Bonaparte zeptal Pierra Laplace, proč nezmínil Boha ve své rozsáhlé knize zabývající se astronomií, Laplace odpověděl: „tuto hypotézu jsem nepotřeboval“. Dnes už nepotřebujeme hypotézu o existenci duše k vysvětlení fungování lidského myšlení, ba co více tuto hypotézu by bylo velice obtížné spojit se současným poznáním fungování lidského mozku.
    Doporučuji dočíst:
    http://www.osel.cz/8195-zeptejte-se-sveho-kneze-3-neurobiologie-a-duse.html

    CO JE DUŠE A K ČEMU JE? EXISTUJE? MÁ ČLOVĚK DUŠI?

    OdpovědětVymazat
  5. paní violko ... měla jste sednout na první letadlo a letět provést podrobné šetření přímo na místě , možná by nebylo špatné až budete pobíhat v inkriminovaných kruzích se spojit skypem s prof. buldatrou , jenž by pomohl s geologickým průzkumem ...
    jako doprovod bych doporučil pana jahu ... on se taky pořád točí v kruhu ... :-)

    slečno liško ... ,, Jestli vám ovšem nejde o to, dostat nás do Kostnice .. ,,
    mě jde vždycky jenom o jedno - ukázat krásy světa ... kde k tomu dojde je celkem fuk ...

    x.

    OdpovědětVymazat
  6. Tak si odpovím na otázky.
    1. Co je duše a k čemu je? Podle mě duše je závěj svízelová a slouží jako svědomí, pro mimosmyslové vnímání, je zdrojem předtuch ...
    2., 3. Podle mě existuje ve všech živých organismech. Tedy člověk má duši.

    OdpovědětVymazat
  7. kdokoliv má jakékoliv problémy ať se obrátí na svoje demo představitele ... :-)

    http://goo.gl/7BSf1v

    x.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak jo. Bude z čeho dělat marmelády.
      V obchodě:
      "Kolik stojí ty meruňky?"
      "120 korun kilo."
      "Tak to si je strčte do prdele."
      "Tam už mám višně za 160."

      Vymazat
  8. Rostliny rozhodně nejsou němé. Jejich komunikace je propracovanější, než se může zdát

    Zdroj: http://www.zapnimozek.cz/rostliny-rozhodne-nejsou-neme-jejich-komunikace-je-propracovanejsi-nez-se-muze-zdat/#ixzz3fc2JQx6G

    OdpovědětVymazat
  9. Aničko, vy jste mi přivodila slzy. Smíchu, samozřejmě :-))

    OdpovědětVymazat
  10. ne tím zvažováním, má-li člověk duši, ale těmi cenami ovoce.
    Jinak člověk má duši, to je jasné, jen někdo ji zaprodal ďáblu, někdo ji má černou, někdo ji raději zapře. A duše je často propojena s majetkem, čím víc majetku, tím méně duše, ale neplatí paušálně. Stejné to je i opačně. Prostě asi tak, duše je vždy tam, kde je i srdce...

    OdpovědětVymazat
  11. liška

    O tom jsem nepochybovala :-)
    Přijde mi zvláštní, že kolo má taky duši. A nafukovací.

    OdpovědětVymazat
  12. xerox
    já vám hledám jednu píseň o všech krásách světa a ne a ne ji najít. Vzdávám diskuzi a najdu ji zítra. Třeba. Dobrou no, krtci a jejich přátelé

    OdpovědětVymazat
  13. jj, Aničko, kolo ji má jistě :D)
    Dobrou, mám toho dnes dost, byla jsem v práci a bylo docela dost pilno ...

    OdpovědětVymazat
  14. Porušena stravovací kázeň.

    OdpovědětVymazat
  15. Ládik!!!

    To prý někdy nevadí. Hlavně se z toho nemá stát zvyk, protože zvyk je železná košile.

    OdpovědětVymazat
  16. liška:

    "čím víc majetku, tím méně duše, ale neplatí paušálně"... tak je to správně - nepaušalizovat!
    Jsme přeci Liborovy děti. ;o) Lidé stižení přílišným majetkem zaslouží pomocnou ruku při začlenění se do normální společnosti...

    OdpovědětVymazat
  17. zdenekb

    Když může mít kolo náhradní duši, proč by ji neměl mít i člověk? Stačí obejít vodníky v Čechách. Vlastně těm je konec, jen dušičky po nich zůstaly. A střeží je duch místa.

    OdpovědětVymazat
  18. Na dobrou noc
    https://www.youtube.com/watch?v=lTtFG0jCAAo

    OdpovědětVymazat
  19. Anna:

    Taky dobrou všem. Tuhle o duši jsem už asi dával...

    https://www.youtube.com/watch?v=q9gQK9uipHs

    OdpovědětVymazat
  20. Ad: anonymny x.
    jako doprovod bych doporučil pana jahu ... on se taky pořád točí v kruhu ... :-)

    Tocit sa v kruhu - zvlastna myslienka. Vie si x. predstavit, ako sa da v kruhu tocit? A pokial sa x.-ovi zda, ze kruh nevyhnutne obmedzuje, nemysli si, ze zalezi od velkosti (teda primarne od polomeru) kruhu? A vie si predsatvit usecku (teda polomer Jahovho kruhu) zacinajucu v -nekonecne a konciacu v + nekonecne? A vie si x. predstavit, ze ked Jaha pichne prstom do vesmiru, zacnu sa sirit stale sa zvacsujuce kruhy?
    A pozna x. aspon velkost svojich kruhov? :-).

    Hm?

    OdpovědětVymazat
  21. Paměť je výsadou blbých. Chytrý nemá čas si pamatovat, chytrý musí vymýšlet.


    Jan Werich

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tím jste si vyřešil svoje možné dilema do jaké podskupiny se řadíte , když si pamatujete cizí bonmoty a se svým originálním nepřijdete , takže nekonečno nebude vaší silnou stránkou jak jste výše anoncoval , spíše ty kruhy v kruhu ... jste tedy ideální výzkumník zváleného obilí ... :-)

      xerox

      Vymazat
    2. No nevím, to bych musel být chytrý jak rádio a "není tomu tak" (jak říkával soudruh alois indra).

      Vymazat
    3. To je svatá pravda či Vás to právě napadlo, pane Ládiku!!!? Vás ti "potentáti" museli asi hodně fascinovat....

      Vymazat
  22. Řek zas natahuje ruku
    pro pár kapek tuku
    z evropského pašíka
    špatně se mu polyká
    olivový olej
    metaxu dolej!
    křičí řek zorba
    jinak je tvorba
    národního důchodu
    opět v záchodu.

    OdpovědětVymazat
  23. Autonomní smrtící systémy jsou za dveřmi. Experti se dohadují o to, zda je zakázat anebo regulovat. Vše zatím nasvědčuje tomu, že totální zákaz není na pořadu dne.
    http://www.osel.cz/8283-jak-se-vyrovname-s-autonomnimi-smrticimi-roboty.html

    OdpovědětVymazat
  24. To: Viola 11.7., 14:29
    Ano, je tu příjemně a Vy i jiní - včetně laskavého "majitele".
    Vy o možnosti povídat si přímo u blogů pořád ještě neuvažujete, paní Violo? Tamní "vymoženosti" by se Vám určitě líbily, měla jste je alespoň zkusit - odhlásit se lze vždycky.
    (Jsem zvědavá, zda bude i můj další "vstup" bez obrázků - možná je tu změna.)

    OdpovědětVymazat
  25. Co teď řeci budou robit
    budou muset málo drobit
    každý drobek vzácný je
    řek ho v kapse ukryje
    by mu zůstal na příště
    do pastičky na sviště.
    Jenom turistický ruch
    naplní mu břuch...
    marně skálu oře
    mnich na meteoře..


    OdpovědětVymazat
  26. I stalo se - jen potvrzení, že nejsem robot.
    Ohromné zjednodušení - díky, pane zdenkub.

    OdpovědětVymazat
  27. Nejsme tady roboti
    co názory sjednotí
    podle vůle cenzora
    či jiného pastora.

    OdpovědětVymazat
  28. Tak už se střílí v Mukačevu, to už bude brzo střelba na doslech. Měla by zasáhnout PČR.

    OdpovědětVymazat
  29. xeroxi

    "točit se v kruhu", čtete moje myšlenky, ohledně těch "kruhů v obilí", dávám to do uvozovek, neboť to nejsou vždy kruhy, jsem přemýšlela jestli jsou vždy levotočivé, nebo pravotočivé, nemáte to vyzkoumané? Když tak se mrknu na pana Čermáka.

    Pro vás je tato otázka kruhů v obilí už otřepaná? Pro mě, i kdyby to třeba nedělali Ufouni, tak je zajímavé sledovat, co tím chtěl básník říci, tak jako u různých uměleckých děl.

    OdpovědětVymazat
  30. Tak dobře Babuško Jaguško, výhledově to na disqusu zkusím, když už jsou tam skoro všichni,
    kdo tam vlastně není, přiznejte se :-)

    OdpovědětVymazat
  31. Ládíku!!!

    S tou Ukrajinou to byla pěkná bota, čili šlápnutí vedle, nonsens, kiks od EU.

    OdpovědětVymazat
  32. Populární forma Pascalovy sázky zní zhruba takto: Vírou v Boha člověk nemůže nic ztratit, může pouze nekonečně vyhrát. Absencí víry člověk nic nezíská, ale může nekonečně dlouho trpět v pekle. Věřit je proto sázka na jistotu. Myslím si, že se Pascal a s ním všichni, kdo nějakou formu této sázky používají k apologetice, se v této úvaze mýlí. Pojďme se podívat, kde jsou slabá místa Pascalovy „sázky na jistotu“.
    http://www.osel.cz/8301-zeptejte-se-sveho-kneze-6-chyba-v-pascalove-sazce.html

    OdpovědětVymazat
  33. Anno

    Autonomní smrtící systémy - lidé diskutují, jestli ano nebo ne, vždyť je to jasné, rozhodně NE.
    Vůbec zakázat jakékoli smrtící systémy, vyjma nožů.
    Diskutují se otázky spojené s umělou inteligencí, ale nejsme náhodou my sami jakási umělá inteligence, když o umělé inteligenci uvažujeme?
    Nadhodila jste duši - duše od kola je nafouknutá vzduchem a je funkčí, když člověk dýchá je živý,
    stroje potřebují ke svému "životu" energii, když mají energii jsou jako živé, zatím ovládané člověkem.
    Když je člověk sestrojí tak, že si tu energii budou brát třeba ze slunce, mohou se stát skoro živočichy, vlastně ne, živočich je od slova život a čichá - dýchá, stroje nechtějí dýchat, jen brát energii, až tedy začnou dýchat mohou být živočichy a nahradit nás.
    Jenže kdo jim bude dobývat suroviny pro jejich těla a zpracovávat je, to všechno zvládnou stroje a ty budou také řídit stroje?

    OdpovědětVymazat
  34. To: Viola 11:30
    Snad Vám nebude "výhledový čas" trvat tak dlouho, jako u některých mých plánovaných výletů - teď už ale mám vlastně splněno.
    Pokud si změníte nick, dejte vědět. Já jsem velmi chabá rozeznavatelka podle pouhých vět...

    OdpovědětVymazat
  35. Anno

    sleduju tu diskuzi na oslu a říkám si jak je legrační uvažovat o umělé inteligenci, která se bude sama replikovat a sama udržovat, když dnes existují výrobky, které se v krátké době zkazí, třeba u mě tyčový mixér, což je také druh robota. Pravidelně se tam kazí těsnění a tím dochází ke korozi uvnitř tyče a pak z ní kape rez je je k nepoužití a musím kupovat skoro každý rok novou tyč, někdy i dříve.

    OdpovědětVymazat
  36. Než mixer, to raději svoje zuby.

    OdpovědětVymazat
  37. Tam do té diskuze na oslovi bych dala větu:

    "Žádný vložený program nedokáže změnit fyzikální zákony. Živý organismus žije proto, že se díky toku energie udržuje ve stavu vzdáleném termodynamické rovnováze vzhledem ke svému okolí. "

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Žádný živý organizmus nedokáže změnit fyzikální zákony.

      Vymazat
  38. Ládíku!!!

    Babičce už nemůžu dávat zuby, protože by mě mohla kousnout, ale hlavně je problém s ústní hygienou. Kdyby se ji protéza nevyndávala, tak by se jí mohly dělat v puse různé záněty. Je to prostě těžké. A nevím jestli by to někdy dříve vyřešily implantáty.

    OdpovědětVymazat
  39. A ještě jedna věta:

    "Uspořádanost v otevřených termodynamických soustavách, kterými protéká energie, vzrůstá díky fyzikálním zákonům ne kvůli programu"

    OdpovědětVymazat
  40. jj, Prigoginův princip.

    OdpovědětVymazat
  41. Jeden diskutér tam též napsal:

    "Martin Tůma,2015-06-08 11:52:24

    Rekneme si to na rovinu - nas budouci (de facto i soucasny) nepritel si vlastniho zivota nevazi a dokonce se pysni tim, ze jej polozi v sebevrazednem atentatu. Jelikoz nas prevysuje pocetne velmi vyznamne, nejen nas, ale hlavne Izrael, jsou autonomni roboti s povolenim zabijet jenom logickou reakci na tuto nerovnovahu. Maly dron schopny sebedestrukci zabit cloveka rizeny nadrizenym strojem s ulovou inteligenci v podstate dokaze vycistit mesto od kazdeho, kdo napriklad ma v ruce strelnou zbran. Ciste, efektivne, bez vedlejsich ztrat. Dalsi variantou je cuchani vybusnin, kdo bude mit u sebe vybusninu, je legalni cil. Moznosti, jak identifikovat cil, dostupnych pro soucasnou technoligii je cela rada, pokud se nyni o tom verejne bavi, znamena to, ze dotycna technologie je uz ready k bojovemu nasazeni a je potreba aby to nepritel bral v uvahu a mel se ceho bat. Mozna uz pristi cisteni Gazy od bubaku provedou tyto drony."

    Jenže to by znamenalo, že by nikdo neměl mít u sebe nějakou střelnou zbraň, ovšem podle čeho by se střelná zbraň poznávala, podle toho, že je z kovu, to by pak nikdo neměl mít nic kovového u sebe. Dokud se ze zbraně nevystřelí, tak se od jiného kovu nedá poznat, leda že by ty drony lítaly s rentgenem, pak by byly nebezpečné pro všechny protože by je ozařovaly. To by byl pěkný masakr.

    OdpovědětVymazat
  42. Viola

    Jsem taky pro zákaz vyrábění zbraní. Podle mě je nelidské vyrábět a používat něco k zabíjení lidí.
    Vybavily se mi Čapkovi R.U.R. a Verneův Vynález zkázy.

    OdpovědětVymazat
  43. Viola

    To by byl pěkný masakr. Podle mě však mnohým nejde o lidi. Lidí je jak sraček.
    https://www.youtube.com/watch?v=BPuJlgm0Kzs

    OdpovědětVymazat
  44. P.s.: podle statistik NATO bylo Řecko v roce 2001 zemí, která v rámci NATO vydávala nejvíce peněz na zbrojení (cca 4,2 % HDP). V roce 2011 bylo (s cca 3,1 %) „pouze“ druhou v pořadí, za Spojenými státy (jejich křivka výdajů na zbrojení je taktéž pozoruhodná, z cca 360 mld USD v roce 1999 na zhruba 700 mld USD v roce 2010 – jasně mírový vývoj, obrana proti Rusku, jehož výdaje na zbrojení se ve sledované době „agresivně“ pohybovaly cca od 30 mld do 50 mld USD..., ale to je na jinou kapitolu).
    http://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Analytik-Jan-Schneider-Existuje-nocni-mura-svetovych-financnich-podvodniku-Recke-nestesti-nebyla-nahoda-je-zde-role-USA-Ukrajina-jako-nebezpecna-popelnice-383070

    OdpovědětVymazat
  45. paní violko nemám ani nechci mít , ale předpokládám že jako magnetismus působí na odtok vody pravotočivě tak podobně to bude i s těmi kruhy , na jižní polokouli tedy zřejmě obráceně ... tím bych to uzavřel ...
    ale že jste to vy , dám vám odkaz na jeden zbrusu nový článeček , který skutečně nechávám raději bez komentáře , ale pro vás jako dělaný ... :-)
    http://goo.gl/gkpeuE

    x.

    OdpovědětVymazat
  46. Baba Jaga:

    Neděkujte a nechvalte předčasně - s reCaptchou jsem nijak nemanipuloval. A mám sám odzkoušeno, že někdy chce rozpoznat obrázky, jindy jí stačí čestné slovo, že nejste robot. Asi podle momentálního rozpoložení jedniček a nul...

    Viola:

    Sám jsem zvědav, jak se se střelbou v Mukačevu a dnešními demonstracemi ukrajinských nacíků popasuje naše veřejnoprávní kanalizace. Vždyť chlapci z Pravého sektoru jsou naši stateční bojovníci za západní hodnoty a pilíře demokratického Majdanu. Možná někteří i obouvají botičky zaslané z rezerv armádních skladů ČR. Tipnul bych, že tuto patálii přejdou prostým mlčením nebo nějakou bleskově oddrmolenou notickou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. už se to tam řeže mezi sebou , bude švanda ... až se do této problematiky vrhne nějaký bloger z análně tak dejte vědět , jsem zvědav jakou rétoriku kdo zvolí ... :-)

      xerox

      Vymazat
    2. Na Blogýsku Bohumila Slámy (BBS), dříve též známém jako Blogy Aktuálně.cz, toto téma vůbec nečekám...

      Vymazat
  47. http://www.teraz.sk/zahranicie/najmenej-dvaja-ludia-zahynuli-pri-stre/145373-clanok.html

    OdpovědětVymazat
  48. http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Pravy-sektor-v-Mukacevu-regulerne-valcil-s-policii-A-jeho-sef-nasledne-posila-vazne-varovani-vsem-kdo-se-zproneveri-revoluci-383732

    OdpovědětVymazat
  49. https://vlkovobloguje.wordpress.com/2015/07/12/bojovnici-z-majdanu-valka-v-mukaceve/#more-941104

    OdpovědětVymazat
  50. Čt24: šlo o cigarety.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. kdyby šlo o ženskou tak bych tomu rozuměl , ale pro kuřáky mám též pochopení ... :-)

      x

      Vymazat
  51. amate, fyzikální zákony jsou vážně neporušitelné? Tak to mě teda pěkně štve! Chce se mi totiž někdy porušit nejen je ;o)

    OdpovědětVymazat
  52. halo, krtci, co tvoříte, když tady netvoříte?

    OdpovědětVymazat
  53. nebo vás babuška jaguška odvedla na disqus? Já byla v práci, tak nevím, jak to tu probíhalo ...

    OdpovědětVymazat
  54. Ad:Ladik!!!

    Nejak mi to nepasuje. Skoro kazdy vecer najmenej vyse 10 tis. krokov (teda vyse cca 7 km), ale sem tam presiaknute informacie o vahe akosi tomu nekoresponduju. To porusenie zivotospravy (teda jednoducho zranica) nenasleduje pravidelne za behom? :-).

    OdpovědětVymazat
  55. liška

    Já jsem si doteď četla na stránkách Českého klubu skeptiků, které tu zmínila nedávno aga.
    http://www.sysifos.cz/index.php?id=archiv&idd=all

    OdpovědětVymazat
  56. liška

    Mě štve, že si pamatuju Archimédův zákon o ponořeném tělesu. Při plavání mě voda krásně nadnáší. A já si vždycky dávám předsevzetí, že zhubnu.

    OdpovědětVymazat
  57. To je hezký, že naši ukrajinští přátelé z Pravého sektoru, můžou požívat auta s českejma SPZ.
    Asi dar od Člověka v tísni, nebo přímo od Vopěnky.
    .
    https://www.youtube.com/watch?v=hexRskhproc

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ukrajinští gastarbeiteři stále více používají auta s českými SPZ.
      A rádi se s nimi ukazují doma, kde je to součástí jejich poměrně primitivního machrování /kromě oděvu adidas apod/, že pracují "na západě".
      Poradil bych Vám zajet si na Zakarpatskou, je tam krásná příroda a horská cyklistika je zážitek, taky tam bylo hodně levno a místní byli v pohodě. Ale v současném bordelu to doporučit nelze.

      Jakelin

      Vymazat
  58. A stejná Audina v Praze: No to je bordel :))

    http://www.lidovky.cz/foto.aspx?foto1=MEV414b59_ni_trida_Praha_28_01_2012_cas_12H44M.JPG

    OdpovědětVymazat
  59. Jaha -
    běhám ob den, kvůli regeneraci kloubů - přece jen je to po asfaltu a mám pořád nad 100 (teď 101,6). Hodina běhu (= u mě) cca 0,1kg spáleného tuku, to mám asi 7,5km. V Alpách jsem ubral 3kg za týden. 75% úspěchu = v kuchyni a to se mi nevede. Za týden po Alpách jsem nabral 2kg... ale včera jsem to (asi) vyřešil: dal jsem do pořádku svoji 20letou Meridu a pokořil některé kopce, všechno kupodivu na střední převodník a max. předposlední ozubení na pastorku. Místo dne regenerace můžu prohánět kolo - zatím (jak to vidím) je limitujícím faktorem zadek - ale to se poddá, kdysi (před 30-15 lety) jsem jezdil i přes 200km na zátah - to jsem potom mohl jíst, co jsem chtěl a váha byla 86.

    OdpovědětVymazat
  60. Drží zorba na bizonu
    nechce pustit eurozónu
    bizon hrabe, ryčí
    zorba mlátí tyčí
    tančí tanec smrti
    kolem číhaj chrti
    na posmrtný kar
    otvírá se bar
    už tam vaří pelmeně
    vypadají hubeně.

    OdpovědětVymazat
  61. Ládik!!!13 července, 2015 05:45
    Jaha -
    běhám ob den, kvůli regeneraci kloubů - přece jen je to po asfaltu a mám pořád nad 100 (teď 101,6).

    Tak to ja na sidlisku mam lepsie podmienky- je to jedno z najlepsie riesenych sidlisk, co som videl (da sa i po specialnych asfaltovych chodnikoch - vyznacene pre cyklistov, bezcov, korculiarov i kolo rieky po trave - pre Vas by to bolo idealne, i po lese blizkomcca 100 metrov), len sa mi nedari donutit sa aspon k prechadzke. Presviedcam sam seba, ze lepsie si zabeham doma na orbitreku. A, samozrejme - potom nemam cas☺. Ale minuly tyzden som naskocil na orbitrek 2x a vcera, po tyzdni, som urobil i tych 10 tis krokov. Uz som sa hanbil len citat Vase spravy a sam nic nerobit ☺.

    OdpovědětVymazat
  62. To: liška 12.7. 23:05
    Možná už jste přestala blogy na Aktuálně číst úplně, paní liško. Všichni asi ne a mně se jeví diskuse přímo u témat co jednodušší - a k ní bohužel registrace na Disqus či jinde nutná. Paní Viola by si v tamních "vymoženostech" a některých pro mne - málo bádavou - zatím utajených provozních skutečnostech, občas měněných, asi docela libovala.
    Krásný den přeju Vám i všem.

    OdpovědětVymazat
  63. Anna12 července, 2015 23:14
    liška

    Já jsem si doteď četla na stránkách Českého klubu skeptiků...

    V tej rychlosti som na prvykrat cital "septiku" ☺.

    OdpovědětVymazat
  64. Jaha -
    Merida mě vytáhne z bryndy. Kdysi jsem udělal všechny beskydské vrcholy na kole, převážně v sedle (do stupaček jen v nouzi nejvyšší), na Kněhyni jsem ji ale musel vynést na rameně. A v Jeseníkách Divokým dolem nahoru... Šlapat v obýváku by mě moc nebavilo, snad jen po nemoci či úrazu. Chyběl by rozhled, vítr, vůně, zvuky, příhody ... včera jsem běžel kolem stáda krav, to bylo hovad, co jsem nabral s sebou, předal jsem je koňovi. Bylo 23°C, přiběh jsem až 4 minuty za rekordem. To se na orbitreku asi nedá.

    OdpovědětVymazat
  65. Dáme řecku dárek
    můžou na pohárek
    k tomu teplý párek
    mají po starosti
    už se hlásí hosti
    bude další žranice
    místo márnice
    zóna chce záruky
    vrabce do ruky
    holub na střeše
    peří si češe.

    OdpovědětVymazat
  66. Tak řeci dostanou překlenovací půjčku. To jsem zvědav, koli kadí navrch. Já si po požáru půjčil v roce 1999 celkem 240 000Kč na střechu, zaplatil jsem 440 000Kč. A to byla výhodná půjčka u rajfajzenky.

    OdpovědětVymazat
  67. kolik dají navrch .... ty prsty

    OdpovědětVymazat
  68. no jo, se dohodli. Zacálují, a fest. Náhodou to komentoval Skuhrovec a docela dobře. Že kdyby zbankrotovali a vrátili se k drachmě, tak za pět let budou někde jinde. A nynější dluhy že nemají nárok zaplatit ani za padesát let... Rozprodají asi ostrovy, včera jsem koukala na Kykladské ostrovy a ty by stály za to :-)

    OdpovědětVymazat
  69. JAHA13 července, 2015 08:39

    Anna12 července, 2015 23:14
    liška

    Já jsem si doteď četla na stránkách Českého klubu skeptiků...

    V tej rychlosti som na prvykrat cital "septiku" ☺.
    -------------------------------------------------------------------------------------------------

    Já jsem poněkud skeptická k vyjádřením Českého klubu skeptiků, především v tom, že je podle mě mizivě bráno v potaz, že "Víra tvá tě uzdraví". Podle mě psychika dělá divy.

    OdpovědětVymazat
  70. Budem tak trochu suhlasit s nasim byvalym premierom, ze pocas nedele sa dramaticky vyhrotil suboj Nemecka a Francuzska. Francuzsko uz dlhodobo "otravuje" vzduch svojimi laviciarskymi blbovinami a la Holland (miesto riesenia ekonomiky sa staraju o multikultihomolobogender veci (jeden z prvych zakonov, co prijali, boli tohoto razu). Neplnia dlhodobo 3 % a statom, ktori to za prijatia tvrdych opatreni dosahuju to uz lezie na nervy. No a Nemecku, ktore vyraba, tvori, produkuje, finacuje, ide Francuzsko, ktore by len prerozdelovalo a pritom vyzobralo kazdy rok vynimky z plnenia 3 %, tiez na nervy, to je jasne. Myslim, ze opatrenim vytvorenia zaruky na 50 mld. € Greckom bez nejakych slubov a kecov to nakoniec vyhralo Nemecko. A to aj vyzera, ze situacia musela byt dost vazna, az spejuca k vytvoreniu "dvojrychlostnej" skupiny. Nemci dali jasne posledne podmienky - bud sa to urobi, alebo koniec EU v sucasnej podobe. Jasny signal dostali i Spanieli a Taliani so svojimi marxistami, trockistami...
    Tak, ci tak, je jasne, ze ten tvrdy atak Nemecka (bud -alebo) musel byt "posvateny" stryckom Samom.

    OdpovědětVymazat
  71. Vasjo
    na EAnews se ptají "Video: Bojovníci Pravého sektoru v Mukačevu měli zázemí v České republice. Kdo poskytuje v ČR výcvik a auta Pravému sektoru na Ukrajině?"

    To je přece jasné, Kocáb, Schvarcenberk, Filé
    Ale ti Ukrajinci to tu dělali tak, že jejich bosové vybírali od svých občanů, co tu pracovali jakési daně a proto někteří z nich zbohatli.

    OdpovědětVymazat
  72. Vasjo, tak oni tady dokonce pobírali invalidní důchody viz

    http://www.lidovky.cz/ridici-parkuji-na-snizenych-chodnicich-pro-vozickare-p05-/zpravy-domov.aspx?c=A120221_154457_ln_domov_spa

    OdpovědětVymazat
  73. ... zdravím všechny krtky ... ( byl jsem na táboře v německu ) ... možná by to vydalo za blog anebo si tu jen budu povídat ...

    hezký den všem ...

    OdpovědětVymazat
  74. mb

    tak napište, třeba u toho původního

    OdpovědětVymazat
  75. mb

    To by bylo fajn, kdybyste napsal blog o táboře. Těším se :-)

    OdpovědětVymazat
  76. vono kucí a holcí ( viola, anna) není zas vo co moc stát, navíc mám zmeškaných několik krtinců diskuzního vlákna ... taxi myslim, že asejc zústanu tady ... jakože v diskuzi ... a kdo se chce zeptat, tak se prostě zeptá :-)) ...

    přeju vám oběma ( V + A) ... hezký den ...

    OdpovědětVymazat
  77. Jakelin
    Já to tam s tatou projel, páč to je místo jeho mládí, ale taxikem :-) nemoh moc na nohy.
    Největší tlušti co sem kdy viděl, byly v Uži.

    OdpovědětVymazat
  78. Noa páč jsem nějak vyhořelej, tak už jenom radu.
    Koupil jsem liškám 2 plata kuřecích jater. Jako na přilepšenou, ale oni nic. Ani kuny se toho nedotkly, jaký to je svinstvo.
    Tak to nejezte.

    OdpovědětVymazat
  79. Violo, dyk to jsou naši neonacističtí, protiputlerovští bratři......:-)
    Ten pick-up s kulometem je dobrej. Jako ISIL.

    OdpovědětVymazat
  80. mb

    Mám pár dotazů: Jaký máte nejsilnější zážitek? Jak velký to byl tábor, byl stálý nebo putovní, pro jakou věkovou skupinu, jak velká družstva? Měli jste celotáborovou hru, příp. jakou?

    OdpovědětVymazat
  81. zrovinka jsem koukala na video s těmi auty, že vás na ně navedu´, a ono je to zde již od noci od pana vasji! Tak oni ti "naši" ukrové jsou taky nácci? Kdo by to byl řek´
    Anna
    těleso do vody ponořené... i moje tělo potřebuje malou odtučňovačku, jen to samotné cvičení není dostačující, zkusím lehkou dietku, proto mě tak štvou ta rajčata, že nezrají. Abych mohla jíst vlastní zeleninu. Pět kilo musím sundat. Já vím, kdybych běhala, jako Ládik!!!, bylo by to jednodušší, ale mě zrovna běh ( ani kolo, bolí mě z něj zadek) moc neba ;o)

    než já napíšu příspěvek, projde mi tu spousta lidí, tak tohle vám posílám po cca dvou hodinách. Jsem pak stále pozadu :-)

    OdpovědětVymazat
  82. vasja
    se nedivím, ani já ty kuřecí nejen játra, ale ani prsíčka, čtvrtky, pátky :-) nerada

    OdpovědětVymazat
  83. chtěla jsem ještě poděkovat xeroxovi
    a na oplátku posílám odkaz http://ian.cz/inastronoviny/video/naivni-mystifikatori/

    OdpovědětVymazat
  84. anna ... nejsilnějších zážitků bylo několik až už v pozitivním či negativním smyslu ... tak v tom negativnim: že jsem vydržel se nepoblít cestou na záchod ... i když se mi fakt chtělo ... a že mi bylo blbě tak že jsem uzdravení čerpal akupresurou z pevné země ... z pozitivních zážitků asi lana uprostřed stromů ... paráda ... je to tábor pro němce, maĎary, poláky, pro děcka od šesté do deváté třídy .... hra nebyla, byl to relativně krátký tábor ( 4-5 dní) ...

    ... zatím zdravím .... annu ...

    OdpovědětVymazat
  85. ... vlastně jsem zapomněl zmínit čechy ... mea maxima culpa ...

    OdpovědětVymazat
  86. mb

    Zdravotní problémy bývají na táboře ty nejhorší. Leta jsem jezdila jako vedoucí a zároveň zdravotnice na vodácké a zimní tábory pro děti do 15 a pak i 15-18. Bylo to fajn.
    Lana uprostřed stromů jsme měli u nás na zahradě pro děti. Chystáme to i pro vnoučata. Zatím tam mají lano s uzly na šplhání a slackline.
    Zdravím a díky za odpověď :-)

    OdpovědětVymazat
  87. liška

    Poté, co jsem onemocněla, jsem strašně nabrala. Pak se mi podařilo 20 kilo shodit, poté zase nabrat... Bohužel prášky, co musím brát, mají jako nežádoucí účinky nabývání na hmotnosti. V mánii téměř nejím, takže ubírám, v depresi se snažím jídlem doplnit si energii a tak se cpu... Mám ráda zeleninové saláty, ale jím je ve velkém, takže nabírám a je mi to jedno :-( Jenže díky nadváze mám vysoký tlak... Jak se teď ochladilo, začala jsem zase chodit se psem trochu rychlejším tempem 5 kiláků denně. Vždycky jsem ráda chodila a se psem na vycházku naštěstí jít musím. Jinak ke cvičení se nejsem schopná dokopat. Chybí mi vůle.

    OdpovědětVymazat
  88. musím se pochlubit - sehnal jsem ve slevě moje oblíbené salomonky XA, za 2490 ... http://www.amazon.com/Salomon-XA-Pro-Mid-LTR/dp/B00AKB5VNU

    OdpovědětVymazat
  89. tady video https://www.youtube.com/watch?v=L4aogfrQctI
    jsou letně zimní, divadelně horské, zkrátka napořád, při intenzivním denním využívání vydrží 4 roky. Moje staré mají cca 2000km naběháno a jenom 2 díry skrz svršek, podešev už je hladká..

    OdpovědětVymazat
  90. Zdravím krtky, krtice
    už k nim letí zdravice
    ať je slunce nebo stín
    zaženeme rychle splín

    Nebojte, nehodlám veršovat, to jen z radosti, že jsem nezapomněla vstupní heslo…:)
    Měla jsem se dobře.
    Jeden z nejlepších zážitků byl ten, že jsem se obešla bez internetu a ani to nebolelo, tak s tou závislostí to ještě nebude tak zlý. Ale pro jistotu se doma moc dlouho nezdržím. :) 

    Vidím, že v noře byl vcelku poklid, což je dobře. Což se o politické situaci bohužel říct nedá.
    Zatím přeju hezký večer.

    OdpovědětVymazat
  91. paní violko ... jsem rád že jste na to kápla dnešní odpovědí v čase 15:07 , ale jak to jde dohromady s vaším další přesvědčením o vesmírných lidech ?

    x

    OdpovědětVymazat
  92. mb:

    Že jsou pro Vás Češi na posledním místě mě neudivuje... ;o).
    A že jste se vydržel nepo... nepoto - to je taky pozitivní, ne?

    OdpovědětVymazat
  93. marie

    Zdravím, to je dobře, že jste zase tady. Na veselce vytancovaná?

    OdpovědětVymazat
  94. marie:

    Vítejte, po dobu Vaší nepřítomnosti se nic zvláštního nestalo.
    Jen někteří krtci zasloužilí zdrhli z nory, aga (bohužel) stále trucuje, a Jáchym se taky nějak odmlčel. Zato se z hloubi višňového sadu ozval Joachym...

    vasja:

    Tak svěží textík Bohumila Slámy na téma Železný (na nějž jste upozornil v č.11) už byl z A.cz stažen. Maznici to trvalo dva dny, než panu polyhistorovi řádně domluvila...

    OdpovědětVymazat
  95. Anna

    No, vytancovaná moc nejsem. To víte, já bez svého koštěte už těm rejům moc nedám. A co čert nechtěl, jak furt běhám v těch vedrech bosa, ošklivě jsem si nakopla malíček na noze. Tak jsem byla ráda, že jsem se ve svatební den nasoukala do bot...

    zdenekb

    Já myslím, že tu toulavost mají krtci v povaze, však oni se někdy vrátí, a když ne, přitoulá se sem třeba nějaký jiný krtek. Horší je to s tou trucovitostí, nevím, nevím, možná zkusíme nějaké zaříkání, když to nepoleví samo.

    OdpovědětVymazat
  96. privjét zb ... proč trucuje aga ... ??? ( skrz co ?)

    hezký večer všem ...

    OdpovědětVymazat
  97. Tužka napéše pro Ládík!!!,....sportovní obuv,.....tak na tu si potrpím,.....léto,.....maratonky,...starou klasiku pořád vyrábí malá dílna někde u Sázavy,....jezdí s tím po farmářských trzích,.....loni jsem si dvoje koupila,....už je ničím,.....

    Ty boty, co o nich píšete,......z čeho jsou šité,....prostě preferuji kůži,....
    Když jsem si koupila první motorku, tak jsem si nechala ušít kanady,....dvojité,....vnitřní část vyndavací bota z jelenice,.....venkovní vepřovice,......mám je dodneška.

    S motorkou jsem lehla už šestkrát,....naposled před čtrnácti dny,.....ale boty jsem prozatím nezničila,....jednou jsem rozpárala o nějaký klacek rukáv a trochu natrhla i vlastní kůži, ale jen trochu, ani jsem nebyla si to nechat šít.

    Vrátím se k těm Vaším botám,....které vlastnosti považujete za stěžejní pro běh,....jsou nízké, kotníčkové, polovysoké, vysoké,....boty jsou fakt důležité,......špatné boty dokáží rozhodit celý skelet a vše na něm zavěšené,....

    Němci taky umí dobrou botu do hor,....a v Popradu bylo malé družstvo, ručně šili velice dobré boty,....víte z čeho byla vnitřní část pro plosku nohy,...tenká lipová dýha, .....s vlněnou ponožkou jedinečné do mrazu.

    Tužka.

    OdpovědětVymazat
  98. mb:

    Skrz mě, což je blbý - jsem totiž bytostně nekonfliktní typ a nechtěl jsem odsud nikoho vyštvat. Napsal jsem asi zbytečně zhurta, jak na mě (některé) její příspěvky nepříjemně působí. Že když dojde na zamyšlení o myšlení a emocích (což je prostě její téma), připadá mi, že začne s druhými nakládat dost přezíravě. Stačilo to napsat takto, ale rozvedl jsem to... :o). Mrzí mě to.

    OdpovědětVymazat
  99. mb

    Proč tu není aga se můžete dočíst v krtinci č.10, jestli se nepletu.
    ----------------------------------------------------------------------------------------

    aga

    Znáte ten vtip, jak dvě babky se po patnácti letech strávených spolu ve vězení loučí větou: Mařko, tak já ti večer zavolám a dopovíme si to?

    Tak Vám volám: Je pro kvalitu marmelády zásadní a rozhodující kvalita kuchařky?
    Podle mě je pro kvalitu marmelády zásadní a rozhodující kvalita ovoce, ze kterého marmeládu dělá.
    Podle mě ze shnilého ovoce neudělá kvalitní marmeládu sebekvalitnější kuchařka.

    Nebo můžeme probrat vyjádření "Skeptických" (Sisyfos). Nebo vděčné téma ženy vs. muži.
    Tenhle znáte?
    Žena je s manželem u psychoterapeuta po dvacetiletém manželství, stěžuje si na osamělost, nepochopení, nedostatek lásky, sexu, atd, atd, atd…
    prostě mele, mele a mele . . . .
    Terapeut po přiměřené době vstane, obejde stůl, požádá ženu, aby se postavila, přistoupí k ní, obejme ji a vášnivě ji políbí. Žena si pak pomalu a jako v transu sedne a mlčky sedí. Manžel jen zírá…
    Terapeut říká manželovi: ”Tohle vaše žena potřebuje aspoň třikrát do týdne. Můžete to pro ní udělat ?"
    Manžel se zamyslí a povídá: ”Můžu jí sem vozit pondělky a středy, ale v pátek ne, to chodím na ryby.”

    OdpovědětVymazat
  100. Anno, Vy podšívko, chcete vířit staré spory? ;o) Souhlasím, že podstatný je vstup - kvalitní ovoce. Ale je pravda, že kvalita kuchařky může "výstup" taky zásadně ovlivnit. Kuchařka nešika přesladí, kuchařka trdlo osolí, kuchařka šmudla neumeje ruce ani sklenice, ...a kuchařka mravně zcela zpustlá vám do marmelády plivne.

    Takže kromě kvalitního vstupu je fajn mít alespoň nějakou možnost si ověřit, zda kuchařka (nedbalostí nebo se zlým úmyslem) kvalitu nepokazí. (Což pak, pravda, může být rozhodující...).
    U nekvalitního vstupu je ovšem výsledek předem daný.

    ---

    Vtipy moc hezké. Já kdysi sbíral kreslené, ale ty se hůř vyprávějí... :o)

    OdpovědětVymazat
  101. zdenekb

    Aga se zmínila, že někdy provokuje. Tak jsem to taky zkusila. :-) Třeba se aga ozve.
    S kuchařkami máte pravdu. Já jsem jen doplnila to ovoce...

    Já si vtipy moc nepamatuju. Což je mnohdy výhoda, protože i vtip, který jsem několikrát slyšela, je pro mě nový.

    OdpovědětVymazat
  102. Anna
    přidám taky jeden, myslím, že bude záhy aktuální ;o)
    Někdo se ptá starého muže : “I po 70 letech stále ještě oslovujete svou manželku – miláčku a drahoušku?
    Starý muž : Zapomněl jsem, jak se jmenuje, a bojím se jí zeptat.

    Jinak zdravím embéčko a taky Marii. Ovšem ten Jáchym je i nějak podezřelý. On bez komentáře, zvlášť když je o čem ( viz Řecko!)

    OdpovědětVymazat
  103. zdenekb13 července, 2015 21:08
    mb:
    Skrz mě, což je blbý - jsem totiž bytostně nekonfliktní typ a nechtěl jsem odsud nikoho vyštvat. Napsal jsem asi zbytečně zhurta, jak na mě (některé) její příspěvky nepříjemně působí.


    Off topic. Aga svým kádrováním zde připomínala domovnické typy z předplyšákových dob. Poslední dobou se moc rozjela a nezvládla to. Vaše reakce byla zcela namístě.

    Anna:
    Aga se určitě ozve, nedá jí to. Asi pod jiným nickem opět virtuálně změní pohlaví. ☺
    Přiznám se, že mně její nudná kázání nechybějí.

    amat.

    OdpovědětVymazat
  104. Tak já přidám tři kreslené (z těch oblíbených, co si pamatuju):

    - Tatínek v křesle důrazně vysvětluje malému špuntovi: "Ne! Tebe jsme nestáhli z internetu, ty ses normálně narodil!"

    - Pohádkový výjev - jeskyně, sedmihlavý drak, šest setnutých hlav, sedmá dál chrlí oheň. Ke skále přikovaná princezna, taktéž setnutá hlava. Statečný princ, nevěřícně zírající na svůj meč. Popisek: "Jejda!"

    - Ložnice, na posteli nahá žena, ve velmi vyzývavé poloze. Nad ní slušně oblečený muž s brejličkama a s kyticí. Text: "Znamená to snad, slečno Zuzanko, že smím doufat?!?"

    (Ten poslední je zvlášť krutý, protože je o mně... :o) ).

    Dobrou všem.

    OdpovědětVymazat
  105. No, konecne sa to "rozjelo". A zacala to - prekvapivo - p. Anna. Nepovedal by som to o nej . Nemyslim len vtipy, ale ten napad s kvalitou marmelady, hlavne:-).

    OdpovědětVymazat
  106. Zdenále, krutý, protože chodíte slušně oblečen a nosíte brýle :D) ( ne, to je taky jen legrace...)

    Aga
    nenechte se prosit, amat dělá, jako že nic ale taky mu chybíte ;o)

    OdpovědětVymazat
  107. liška:

    Brýle sedí, slušné oblečení už mnohem míň.
    Ale ten způsob 'uvažování' bohužel dokonale...
    Kde (a s kým!) já moh' dneska bejt... :o)

    OdpovědětVymazat
  108. Ad: Liška
    Pokial si pamatam, tak amat slusne a prekvapivo ustretovo poziadal agu, aby sa vratila a netrucovala (neviem presne, ci to bolo v krtinci 10, ci 11, ale to je nepodstatne). Je myslim celkom prirodzene, ze nebude klacat na kolenach a prosit agu, sa vratila.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Co je vam do toho, jestli nekdo pise nebo nepise na blog? mate s nim smlouvu nebo co?

      Vymazat
  109. Ad: Zdenekb
    Kde (a s kým!) já moh' dneska bejt... :o)

    Berte to i z druhej stranky. No, ono to mohlo dopadanut i tak, ze by ste dnes nemusel byt:-).

    OdpovědětVymazat
  110. Zdenekb
    Vymazala by guma blog, že nejhorší jsou katolíci z Plzně? :-))

    OdpovědětVymazat
  111. Ládik!!! dnes nenapsal ani jednu veršovánku! Jáchym není, aga chybí.To jsou všechno závažná zjištění.

    Zdravím krtky a přeji dobré ráno, přečetla jsem vše, co bylo ráno k přečtení a jdu dělat svět lepším. Uvařím těm mým chlapům dobrý oběd. Bude pstruh. Včera chycený. Teda vlastně tři :-)

    OdpovědětVymazat
  112. To: liška 8:27
    Na másle pstruh bude? Tak mám ryby nejraději já - jen se solí a kmínem, na škodu není krapet citronové šťávy. Na přípravu zatím času dosti.
    Přeju dobrou chuť i zažití a návrat všech, co Vám tolik chybějí.

    OdpovědětVymazat
  113. Tak toto sa len tak hocikde na ceskych serveroch nevidi! Citujem vlka k jeho mediaciam o Grecku:

    "Už dvakrát jsem zde, v souvislosti s řeckou krizí použil srovnání s Mnichovem. Použiji ho i potřetí. Výsledkem tehdejšího brutálního nátlaku západních „demokratů“ byla následně světová válka, výsledkem kapitulace tehdejší české vlády a prezidenta Beneše zlomení demokratické páteře obyvatelstva – respektive jeho nevíra v demokratické instituty a postupy s tím, že to přineslo své zásadní výsledky v poválečném vývoji naší země. Za Unor 48 nemůže ani tak Stalin, Sovětský svaz a čeští komunisté jako prvoplánově zbabělé a prioritně na své zájmy myslící západní velmoci a jejich postoj v Mnichově a následný nátlak na pražskou vládu. Odskákala to demokracie v ČSR a v podstatě dodnes jsme se z toho nevzpamatovali."

    Tak v obdobi Mnichova bola ceska vlada a prezident Benes☺, za 1948 nemoze Stalin, Sovietsky zväz ceski komunisti a Benes...☺☺☺.

    U nas nie su momentalne vysoke teploty, upaly nehrozia. V Cesku je nieco inac?☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Slovákovi JAHA se nevejde do hlavy kauzalita - řetězec příčin a následků jakožto dalších příčin dalších následků. Takže po lopatě: Mníchov→vojna→SSSR v strednej Európe→vláda komunistov.
      Neverím, že by zadubený Slovák JAHA vo svojej jednoduchosti bol schopný túto logiku pochopiť. Mohl by však pochopiť toľko, že jeho drízdy sa nedajú chápať inakšie jako primitívne nacionalistické protičeské provokácie. Dobré tak iba pre Slovákoch, a to zdaleka nie všetkých.
      Choď to riti!

      amat.

      Vymazat
    2. Opravujem: ...mohol...

      amat.

      Vymazat
  114. Dobré ráno všem,

    čím víc diskutujících, tím pestřejší diskuse... Doufám, že u všech "absentérů" brzy pominou důvody, proč tu nediskutují.
    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------

    zdenekb

    Díky za vtipy. Úplně jsem je viděla :-)
    -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    liška

    Se jmény mám problém už teď. Když jsem byla malá, vadilo mi, že babička nás často oslovovala jménem někoho jiného z příbuzenstva. Jsem teď mladší, než byla tehdy babička, přesto se mi stalo, že jsem na ročního vnuka zavolala jménem našeho (desetiletého) psa (ty roky jsem uvedla, protože se domnívám, že v tom hrají roli. Ale pravda je, že blbnu.)

    S těmi pstruhy jste mi udělala chutě. Tak jsem je vylovila z mrazáku. Nejsou sice jako čerstvě chycení, ale taky výborní.

    OdpovědětVymazat
  115. To: Anna 9:49
    I Vám hezké pozdravení, paní Anno a vydařený oběd. Dnes zatím ani na Aktuálně nového celkem nic.
    Já se včera přemohla a uvařila marmeládu - jen z kila meruněk, ty máme svoje (letos o něco více než loňských 7 ks). Uvažuji, že koupím broskve, neb broskvová jednodruhová v obchodech nebývá a do jednoho vánočního cukroví patří. Však už budou Vánoce coby dup - alespoň mně to tak připadá.

    OdpovědětVymazat
  116. Anna

    Dovolím si trochu to "čím víc diskutujících, tím pestřejší diskuse..." poupravit.
    Spíše bych řekla - čím více názorů nebo názorových odchylek, tím pestřejší diskuse. Protože když tu bude třeba i spousta účastníků, ale všichni budou přikyvovat jednomu, tak moc pestro nebude. A někdy naopak stačí dva - tři, a diskutuje se barvitě.

    Jenže aby mohlo existovat a probírat se více názorů, musí být otevřenost účastníků přijmout - nebo aspoň pokusit se pochopit a zvážit - odlišný názor. Třeba i jednotlivce.
    Momentálně bych například přestala rýt do agy, obviňovat ji z absentérství, nechání se doprošovat a bůhvíčeho dalšího. Může se přece každý zapojit, kdy uzná za vhodné, ne? Jistě má své důvody.
    Něco jiného je přátelsky ji pobídnout, nepřímo se třeba omluvit za přehnaně ostrou formulaci..., atd., ale buzerovat za "neplnění diskutérských povinností", jak mně zde některé hlášky připadají, je silná káva.
    S chutí na ryby s Vámi i liškou zcela rezonuju. Když se chci odměnit, koupím a ugriluju kousek lososa. Jinak jsem vždycky konzumovala jen ty nejtradičnější, file, kapra. Pangase jsem přestala kupovat, asi je opravdu chovají v nečistých vodách, prý i odpadních.

    Jinak - doufám, že Vasjova nabídka nepřijde vniveč!

    OdpovědětVymazat
  117. Dalsie "supernovinky" z vlkovobloguje - na zaklade clanku v PL - http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Kazdy-Ukrajinec-musi-po-smrti-nechat-telo-na-organy-Toto-pry-vazne-a-tvrde-prosazuje-premier-Jacenuk-383586
    a face(ci fake?)bookovanie Haasa ☺:

    "Máme absolutní světové novum a premieru – občan je majetkem státu a zdroj jeho příjmů po smrti! V podstatě bych řekl, že nejcennějším je v okamžiku své smrti. Pokud zemře dostatečně brzo. Bavit se o tom, zda obchod s lidskými orgány existuje či nikoli a jde o ruskou propagandu, pokládám , ve světle posledních zjištění za vyřešené. Doufám, že na Kosu stále chodí pan Josef Antala".
    (u vas musia byt naozaj "vedra"; u nas su, ale len take, ktorym sa u vas hovori kybl, pripadne, menej pouzivane, vědro)

    V skutocnosti nie je nikde priamy dokaz (ani v PL ani, u vlka, ale on ho najde☺), ze nejaky taky material bol vladou UA predlozeny a ak bol, co sa v nom PRESNE pise. To by pre superspravodajsky server nemal byt problem☺☺☺.

    Aka je napr. skutocnost s pouzivanim mrtvol na "rozobratie" na organy u nas a v Cesku si mozete precitat tu. Ale to, samozrejme, nepasuje takpovediac do portfolia vlkovobloguje☺☺☺.

    http://zaujimavosti.net/zdravie/odmietnutie-darcovstva-organov-tkaniva-ci-kosti-po-smrti-a-odmietnutie-pitvy/

    OdpovědětVymazat
  118. Baba Jaga

    Broskvovou marmeládu jsem nikdy do cukroví nezkusila dát. Do jednoho druhu dávám jen předepsanou meruňkovou, jinak v lineckém mám nejradši rybízovou.
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    marie

    Já bych ještě k pestřejší diskusi kromě různých názorů doplnila různý temperament.
    ---

    "Jenže aby mohlo existovat a probírat se více názorů, musí být otevřenost účastníků přijmout - nebo aspoň pokusit se pochopit a zvážit - odlišný názor. Třeba i jednotlivce. "

    Podle mě přijme-li se jeden názor, pak jich přestane existovat víc a o čem pak tedy diskutovat? Co se týká té diskuse o kritickém myšlení, máte pocit, že se účastníci nesnažili agiin názor pochopit a zvážit, případně přijmout?

    Co se týká agy - zdenekb se po agiině sdělení, že se jí to dotklo, slušně omluvil. Podle mě většina, včetně mě, by byla ráda, kdyby se aga vrátila a různými způsoby to dává najevo (omluvou, výzvou, aby se vrátila, hecováním, provokováním...). Beru si k srdci Vaše slova a agu už nebudu k návratu pobízet žádným způsobem.
    ---

    Ryby dělám velmi často. Před několika roky jsem dostala jako dárek ("sbírám" kuchařky) Ryby podle baštýřek z Třeboňska. Moc nám chutnají ryby upravené podle tamních receptů.

    OdpovědětVymazat
  119. no, pstruzi jsou naložení, jen je šupnu na máslo na pánvičku. Jasně, kmín, sůl, před konzumací pokapat citrónem. A mladé brambůrky ze zahrádky. Za den dva budou cukety, už se těším, bude nov, tak jen samá odlehčená jídla a hodně vody :-)
    Já bych potřebovala alespoň dva týdny dovolené a věnovat je pejsákovi a sobě (a taky lišákovi)!

    OdpovědětVymazat
  120. Meruněk máme letos jen málo, lišák sbírá spadené na meruňkovici, mám marmeládu z loňska, škoda že jste kdesi mimo, rozdala bych vám je. Tak rozdáme jenom tu meruňkovici ;o)
    No nic, zatím se mějte, jdu dodělat oběd a zase do práce :-(

    OdpovědětVymazat
  121. ... dík za odpověď, zb ... tak jsem si to prolítnul ( tu pathalii s agou ) ... napsal jste jí to hezky ... (cit.: a cos mu na to Fráňo řek´... no tos mu řek´ dobře ....)

    já bych jí napsal něco podobného ... ale ( jak sama aga napsala) kdybych jí to napsal či amat, tak by to s ní nehnulo a bylo by to hrách vo zeď ....

    napsal jste to správně, jenže to donutilo agu k sebereflexi ... na což ( patrně ) není zvyklá ...

    viz. výroky: já kriticky myslím tak přirozeně jako ostatní dýchají apod ...

    takže tu ještě nepadlo slovo: nabubřelost ...

    nabubřelost jako poznávací znamení ... ( což samozřejmě nemusí minout ani ostatní diskutéry mně nevyjímaje)

    ale - jak praví i ostatní nicci/nickové - bylo zábavné agu číst ... ať tak či tak .... dalo by se říci, že svou permanentní naštvaností na systém aj. ... byla hnacím motorem nory/krtkovny ...

    čest její památce .... amen ....

    hezký den všem a přečtu ještě co jsem zmeškal ...

    OdpovědětVymazat
  122. zdravim lišku a anně ještě jednou děkuji za navigaci ...

    OdpovědětVymazat
  123. mb

    Nikde jsem se tu zatím nedočetla, jak chápete "kritické myšlení" Vy osobně, ale pokud se přidržím vymezení, která tu zatím padla, tak budu také tvrdit, že pokud vůbec myslím, pak kriticky.
    Vy znáte někoho z tohoto diskusního prostoru, kdo kriticky nemyslí, tedy jen nekriticky přejímá cizí názory, a ani se nad nimi nezamyslí, tj. nevezme v potaz své dosavadní názory, zkušenosti, atd., a případně svůj názor nezmění, uzná-li, že se v některých bodech svého myšlení nebo ve výchozích znalostech mýlil?
    Mně přijde to kritické, tedy přemýšlivé, myšlení úplně stejné jako normální dýchání. Napadlo mě to ještě dávno před tím, než to tu aga napsala, a že zase někdo dělá z komára velblouda. Nebo je to někomu záminka rozdělit lidi na "ty, kteří myslí kriticky - a mají ty správné názory" - od těch druhých. A "vědecky" to objasnit tím, že ti druzí prostě blbě myslí, nebo spíš nemyslí.
    A vůbec - zná někdo nějaký jiný typ myšlení, než kritické?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Samozřejmě, stačí poslouchat věštkyně, je jich v různých tv kanálech habaděj.

      amat.

      Vymazat
  124. pozdravuji

    xeroxi: "jsem rád, že jste na to kápla dnešní odpovědí v čase 15:07 , ale jak to jde dohromady s vaším další přesvědčením o vesmírných lidech ?"

    Já nejsem nějak přesvědčená o vesmírných lidech, jak jsme tu diskutovali s agou (tímto ji také zdravím, jestli si jen čte) o tom kritickém myšlení, tak je dobré zkoumat a nebýt hned přesvědčen.
    Vesmírné lidi chápu, jako jedny, co píšou ala pan Benda a mají své stránky a jsou velmi milí a mají své dobré názory a jedny jako mimozemšťany, kteří mohou existovat, protože to zatím nikdo nevyvrátil, že by nemohli existovat, spíše naopak se více a více objevuje názorů, že jediní živí nejsme. Podle Bible to sice vypadá, že jsme skutečně středem vesmíru - tedy jako živí lidé jsme jediní a zatím vyvolení zaplnit zemi a možná i přilehlé okolí.

    OdpovědětVymazat
  125. marie

    to je zajímavé, "myslím kriticky, tedy jsem". Že bychom došli k nározu, že jinak než kriticky se myslet nedá? Dá se myslet jaksi nelogicky a pak je to nekritické myšlení, nebo ne?

    OdpovědětVymazat
  126. marie

    Podle mě jsou i jiné způsoby myšlení, než je kritické. Třeba právě Vámi zmíněné porozumění. Taky intuitivní myšlení. Nebo memorování.

    OdpovědětVymazat
  127. Viola

    Myšlení nelogické zdá se býti nekritické. I nekritické může být kvalitní.

    OdpovědětVymazat
  128. to marie ... asi existuje několik definicí kritického myšlení ...: dovednost a proces řešení problémů na základě pečlivé myšlenkové analýzy a hodnocení teorií, hypotéz a důkazů

    druhá vyhrabaná: myslet kriticky znamená třídit informace podstatné od nepodstatných, mít na věc svůj vlastní názor a nebát se ho uplatnit, respektovat názor jiných, i když se neshoduje s mým, vědět, kde najdu potřebné informace.

    a jiné ...

    myslím, že ne každé myšlení je myšlení kritické ... a jedním z hříchů ze kterých viním agu či které přičítám aze ... je, že si svévolně mění slova a obsahy slov ...

    pokud tak činím ... a pod slovem stůl si představuji med ... nemohu s nikým smysluplně diskutovat ... ergo jsou věci, na kterých musí být shoda ( musí být zřejmé, jaký význam dané slovo nese ), v případě opačném je diskuze nemožna a vyloučena ...

    ad zná někdo nějaký jiný typ myšlení, než kritické? ... jj viz. http://www.kritickemysleni.cz/klisty.php?co=klisty2_cojeKM

    tj. memorování (paměťové učení), porozumění složitým myšlenkám, tvořivé/intuitivní myšlení

    ... zatím zdravím ...

    OdpovědětVymazat
  129. děvčata,

    já nejsem odborník na mechanismy myšlení, ale určitě vím, že myšlení - jakékoli - probíhá na základě vědomí a racia, tedy je zcela uvědomováno a aktivizuje procesy logiky. Paměť může být jak logická, tak mechanická (logická - je na bázi uvědomělosti a myšlení, porozumění problému, atd.; mechanická - na bázi neuvědomělých nebo automatizovaných procesů). Ale mluvím-li o myšlení, tak je vždy spojeno s aktivním vědomím.

    Zatímco pojem - intuitivní myšlení - (Anno, zavedla jsem ho sem zřejmě já sama kdysi, ale ne jako odborný termín, ale zkratku svých pocitů... jakési spojení myšlení a intuice...) - je nesmysl a protimluv. Intuice, snění, inspirace, imaginace - to vše známe jako procesy spojené též s hudební tvorbou a jsem si jistá, že jsou to právě procesy podvědomé, tedy nevědomé, tedy opačné než myšlení. I jejich lokalizace v mozku je jiná (jinde).

    OdpovědětVymazat
  130. Imaginace, hudební tvorba...atd. nejsou procesy pdovědomé.

    amat.

    OdpovědětVymazat
  131. amate

    inspiraci vědomě taháte z mysli? Možná nějaký muzikant, který chce vydělat myslí a usilovně přemýšlí, jakou melodii stvořit, aby se prodávala, ale právě to usilovné myšlení málokdy stvoří chytlavou hudbu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Většinou ano, z mysli.
      > právě to usilovné myšlení málokdy stvoří chytlavou hudbu<
      Odkud to máte? Většinou pravdou byl opak, komponování je značně náročné na myšlení.

      amat.

      Vymazat
  132. Anna
    "Myšlení nelogické zdá se býti nekritické. I nekritické může být kvalitní."

    Takže jsme došli k tomu, že jakékoli myšlení je dobré, hlavně že se myslí. :-)
    Nakonec myšlení je známkou života, neživé věci a metariál nemůže myslet, jen konat.

    OdpovědětVymazat
  133. amat

    Víte, jak tvořil Lennon? zapálil si... a takových bylo. Aby něco vytvořili, museli vypnout přílišnou mozkovou kontrolu. Bach asi naopak, to je smršť přesně vypočítaných a přísným kompozičním pravidlům (kontrapunkt) podléhajících kroků.
    Imaginace není totéž co tvorba. Tvořit lze jak vědomě, tak bez účasti vědomí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Při povrchním pohledu zvenčí to tak vypadá. Při každé tvorbě je nutno respektovat určitá pravidla.

      amat.

      Vymazat
    2. Nesouhlasím. Vemte v úvahu, že už malé dítě si tvoří pro sebe, jde o naivní komponování (brouká si, zpívá, hraje na nástroj, maluje, tančí, modeluje)... nezná žádná pravidla a tvoří - jako sebevyjádření, někdy tím i komunikuje s hračkou nebo s ostatními lidmi vlastním jazykem - vyjadřuje své emoce, nálady... úplně bez pravidel. Totéž - v uměleckých terapiích, tam je úplně jedno, jakou uměleckou nebo komerční hodnotu výtvor má... jde o sebevyjádření. Pravidla respektuje nejspíš takový tvůrce, který má ambice své dílo udělat krásné, konformní, nebo je zpeněžit, dát na výstavu. A ještě ne vždy... I na výstavách je dnes plno spontánních výtvorů, vzniklých zcela bez pravidel. Platí to o všech druzích umění, i neumění...

      Vymazat
    3. Mýlíte se. U dětí se nejedná o nějaké ´naivní komponování´, nýbrž o snahu o kontaktování okolí a podle jeho odezvy své ´sebevyjadřování´ modifikuje a tím se vlastně učí pravidla.
      ´Umělecké terapie´ mají za cíl ovlivnit pacienty emocemi a mnohdy se stěží dají nazvat uměleckými.
      Žádná hudební skladba nemůže vzniknout bez zákonů harmonie.

      amat.

      Vymazat
    4. amat
      A která pravidla dítě podle Vás potřebuje, aby se tvořivě projevovalo?
      Termín "naivní komponování" jsem nevymyslela já, běžně jej pedagogika užívá.
      Umělecké terapie nemají za cíl nic jiného, než terapii klienta. Přesný vědecký název je "umělecké expresivní terapie". Název vyjadřuje nikoli umělecký výstup, ale užití uměleckých vyjadřovacích prostředků - v případě hudby jsou to melodie, rytmus, tempo, dynamika aj. Dítě si je osvojuje v elementární míře při prvních hrách se zpěvem, rytmickými pohyby (které mají svůj rytmus, i když ještě není plně koordinovaný), houpáním, atd.
      O podílu emocí vůbec nepochybuji, ale nejde o ovlivňování někoho cizími emocemi, ale o to dát průchod svým vlastním citům, reflektovat je. Pochopitelně v kolektivu dochází i k "emoční nákaze", šíření emocí mezi jedinci.

      K té harmonii jako nutné podmínce hudební skladby - to si děláte legraci! :) A co pak celá atonalita ve 20. století? Ruší a bourají se všechny tradiční zákonitosti kompozice... Mimochodem i ty harmonické zákonitosti se během historického vývoje hudby zásadně proměňovaly. Stará řecká hudba například harmonická pravidla téměř neznala, používala převážně monodii. Renesance od baroka se liší zcela zásadně, atd.

      Vymazat
    5. > která pravidla dítě podle Vás potřebuje, aby se tvořivě projevovalo?<
      Odezvu podle všech pravidel interpersonální komunikace. Dítě bez odezvy psychicky zakrní a nevytvoří vůbec nic.
      "Ruší a bourají se všechny tradiční zákonitosti kompozice..." aby uvolnily prostor vznikajícím novým.
      "i ty harmonické zákonitosti se během historického vývoje hudby zásadně proměňovaly."
      Takže souhlasíte se mnou, že nějaká pravidla vždy byla, jinak by během vývoje nebylo co měnit.
      Btw. jak významně se uplatnila atonalita ve 20. stol.?

      amat.

      Vymazat
    6. Je mi líto, ale nemohu souhlasit. Prostě proces tvorby jako subjektivního vyjádření nějaké emocionality je na existenci pravidel nezávislý. Může jimi být řízen, ovlivňován, ale také nemusí, je to svobodné rozhodnutí dotyčného.
      Snažím se vám vysvětlit, že i když pravidla existují, zdaleka ne každý tvořící subjekt se jimi řídí. Jedněmi, nebo jinými.
      U interpersonální komunikace ve vztahu k tvořivosti neplatí žádná přesná pravidla, to byste taky mohl říci, že pravidlem je, že člověk musí dýchat. Mít podněty není pravidlo, ale základní potřeba.

      Vymazat
    7. P.S. Ještě dodám - spontánně tvořivě se dovedou projevovat i těžce mentálně postižení, nebo těžce senzoricky postižení, kteří vůbec nejsou schopni ani rozumově, ani smyslově pojmout jakákoli pravidla v běžném slova smyslu.

      Vymazat
    8. Potom už zbývá jediná logická otázka, jakým způsobem mohou spolu vzájemně komunikovat jedinci, kteří se neřídí pravidly komunikace. Je zřejmé, že spontánní projevy bez pravidel nenacházejí odezvu.
      Netrvám na odpovědi.

      amat.

      Vymazat
    9. amat
      Pro někoho je důležité, že (vůbec) komunikuje sám se sebou. A díky za diskusi.

      Vymazat
  134. marie

    Podle mě paměť a memorování jsou rozdílné výrazově, gramaticky i významově.
    Podle mě by bylo asi dobré si ujasnit, co si kdo představuje pod pojmem myšlení.

    K intuitivnímu myšlení. Podle mě myslím, i když třeba hraju volejbal. Ale při hře je málo času na vyhodnocování, jak zareagovat, reaguji většinou intuitivně.

    OdpovědětVymazat
  135. amate (zní to skoro jako amante:-)

    "Samozřejmě, stačí poslouchat věštkyně, je jich v různých tv kanálech habaděj."
    Na prima Zoomu jsou zajímavé pořady a momentálně tam běží pořad o věštcích a jak je jeden kritický myslitel zkoumá. Byl u jednoho mága, pod jehož vedením byl schopen rozkousat střep ze žárovky a nepořezat se, samozřejmě to nepolykal a také ten mág mu přesně pověděl od koho má amulet a jaký k němu má vztah. Co byste o takových záležitostech řekl?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S největší pravděpodobností jde o podvod.

      amat.

      Vymazat
  136. Jestlipak tohle viděl Jaha?

    http://magazin.aktualne.cz/kuriozity/kocka-na-na-kridle-kluzaku-dobyva-youtube/r~261a658e198011e5bcb60025900fea04/

    OdpovědětVymazat
  137. Viola

    Podle mě by bylo každé myšlení dobré, kdyby nebylo vedeno ke špatnostem. Kritické myšlení může být dobrá obrana proti manipulaci.
    ---

    Teď jsem se dívala na film Teorie všeho. Je o životě Stephena Hawkinga.
    https://www.youtube.com/watch?v=bu0ev_QP0VM

    OdpovědětVymazat
  138. ba ne, amate mi zní jako amati, Violko

    Amati byla rodina italských houslařských mistrů působících v Cremoně v rozmezí let 1550 – 1740. Právě oni založili pověst Cremony jako významného houslařského města.

    Andrea Amati (asi 1511 – asi 1580) je nejstarší houslař, jehož nástroje přežily do dnešní doby. Právě on dal moderním houslím jejich dnešní proporce, které se od té doby změnily jen velice málo.

    Andrea Amati měl dva syny, kteří pokračovali v houslařském řemesle: Antonio Amati (asi 1550 – asi 1638) a Girolamo (Hieronymus) Amati (asi 1556 – asi 1630). Vylepšili otcův koncept houslí a jako první zkonstruovali moderní violu.

    Niccolò Amati (3. prosince 1596 – 12. dubna 1684) byl synem Girolama Amatiho. Je nejvýznamnějším členem rodiny Amatiů, ještě dále vylepšil konstrukci houslí, čímž zvýšil sílu jejich tónu. Jedním z jeho žáků byli Antonio Stradivari a Andrea Guarneri, zakladatel houslařské rodiny Guarneriů.

    Girolamo (Hieronymus II) Amati (26. únor 1649 – 21. únor 1740) byl synem Niccola Amatiho. Přestože se dále snažil o vylepšení tvaru houslí, jeho nástroje nikdy nepředčily housle jeho současníka, Antonia Stradivariho.

    OdpovědětVymazat
  139. marie14 července, 2015 12:47
    mb

    Zasa sme pri kritickom mysleni ...☻☺.

    Narocky som sa cely dobu snazil nereagovat. A k by sme vsetci a vzdy kriticky mysleli, ( to znamena aj neboli spokojni so sumou informacii co mame k veci a skumali a skumali a skumali, a..., aby sme sice dovarovali, ale preverovali...) tak prirodzene, ako dychame...

    Potom Boh uchovaj tento svet! Kto by si koho vzal, mal s nim deti, vychoval ich..., NAPR. LEN JEDNO nekriticke myslenie ☺.



    http://www.silvialangermann.sk/co-je-kriticke-myslenie-preco-je-dolezite-ako-sa-prejavuje/

    OdpovědětVymazat
  140. oprava ...doverovali, ale preverovali - aby si niekto nemyslel, ze nekriticky myslim na ukoncenie varenia

    OdpovědětVymazat
  141. jo, připojím se ke kritice myšlení :-)
    já mám myšlení spíš veselé, pořád si dělám ze všeho legraci, i ze sebe. Kritické mám sice taky, ale to mi říká lišák, že jenom směrem k němu. Nemá pravdu, samozřejmě ;o)
    Zlehčuji, neboť právě tohle téma sem přineslo jakési neshody a úprk paní agy, tak proto

    OdpovědětVymazat
  142. http://www.pouzimerozum.sk/wp-content/uploads/Kriticke-myslenie-do-vrecka-PDF.pdf

    OdpovědětVymazat
  143. Kdy tu byla paní Tužka

    něco pro ni, aby si dala pozor
    ¨http://zpravyextra.cz/zpravy-z-domova/krimi-zpravy/smecka-sesti-psu-za-zdmi-rodinne-vily-ve-varnsdorfu-zabila-svoji-majitelku/10695

    OdpovědětVymazat
  144. Viola14 července, 2015 14:15
    Jestlipak tohle viděl Jaha?


    Videl. Prave teraz. Len ziadnym kritickym myslenim neviem prist na to, vo co de☺. Skusim sa nad Vasim prispevkom zamysliet nekriticky, tvorivo, intuitivne ☺.

    P. S. Mudrci. Newtonove zakony vznikli kritickym myslenim, ci padom jablka na hlavu? Chapete vsetci, pomocou kritickeho myslenia, ako sa prenasa napr. obraz z miesta X do vasej obyvacky. Mysleli vedci, zlepsovatelia, ... kriticky, ked vymysleli nieco, co radovo predbehlo kriticke myslenie tych najkritickejsich myslitelov ICH doby a ich kritickemu mysleniu sa kriticki myslitelia smiali a mnohi si tukali nad nekritickym myslenim geniov na celo?
    Fcul buc mudry!

    OdpovědětVymazat
  145. Jaha

    máte pravdu, kdybychom neustále kriticky mysleli, asi bychom se vůbec nerozmnožovali.

    OdpovědětVymazat
  146. ... ani amant, ani amati ... nýbrž armani ... tak to jest ...

    OdpovědětVymazat
  147. liška14 července, 2015 14:22
    ba ne, amate mi zní jako amati, Violko

    No, mne, uplne zblbnutom kritickym myslenim vychadzaju ine verzie. Prva - a máte (to, napr.), druha - a mat e= zvolanie skodoradostneho hraca pri sachu.

    To len tak narychlo☺.

    OdpovědětVymazat
  148. Jaha

    " Len ziadnym kritickym myslenim neviem prist na to, vo co de☺."

    Jak to, že nevíte o co de? Logickou úvahou dojdete k tomu (na videu je kočička letící na křídle letadla), že jsem vám poslala něco podobného, co jste tu poslal také s káčátky - je to rostomilé, patří to k sobě.

    OdpovědětVymazat
  149. liška

    Samým myšlením o kritickém myšlení nám vymizel legrace. Díky za odlehčení :-) Podle mě bychom se tu neměli vyhýbat nějakému tématu.
    ----------------------

    JAHA

    Díky za odkazy.

    OdpovědětVymazat
  150. Ad: liška
    Přestože se dále snažil o vylepšení tvaru houslí, jeho nástroje nikdy nepředčily housle jeho současníka, Antonia Stradivariho.

    preto neskorsie generaciu amtiovcov, po tuhom kritickom mysleni prisli na to, ze husle su velmi uzko vyprofilovany tovar a pustili sa do vyroby kadecoho. A funguje to ☺.

    http://www.amati.cz/cz/

    OdpovědětVymazat
  151. Krásně Lištičko

    ale Antonio Amati zní jinak, než amate.
    už zas musím jít, tak se mějte hezky a občas kriticky a občas i jinak myslete, aby byla rovnováha :-)

    OdpovědětVymazat
  152. Ad Viola

    Aaaaha! No, prave tu logiku a kriticke myslenie keby som tak celkom odlozil, asi by mi zaplo. Aj ked - tam, s kacatkami, islo, myslim, o nieco ine.

    OdpovědětVymazat
  153. Prý ve tvaru houslí to nebylo, ale v hustotě dřeva, neboť to rostlo v období malé doby ledové a dřevo tak bylo hustší, takové co už pak nikdy nenarostlo.

    OdpovědětVymazat
  154. Ale že se tu dnes sešlo zodpovědných myslitelů...
    Systém impulsivní (= akce, reakce, úspěch či pád) neláká nikoho z Vás? Často prospěšnější nežli dlouhé přemítání. Zda má něco společného s intuicí, zmíněnou paní Marií ve 13:17, bádat nebudu.

    To: Anna 11:00
    Broskvovou marmeládou slepujeme kolečka z lískových oříšků, ochucená kardamomem, v horním je vykrojeno srdíčko. A meruňková se smíchá s namletými vlašskými ořechy, cukrem a rumem a slepují se jí čtverečky - dárečky, trpělivá dcera jim na čokoládovou polevu dělá i bílé mašličky. Však také ve "velkém" pečeme společně a jen na Vánoce.
    Vy meruňkovou marmeládou slepujete co, paní Anno? Každý rok zkoušíme něco nového, že bych se inspirovala.
    U nás opět teploučko - raději bych zahradnický déšť.

    OdpovědětVymazat
  155. Přes rezonanční smrky je tu odborník Ládik!!!.
    Kdoví, jestli si dřevo nevozili Italové tam od nich...

    OdpovědětVymazat
  156. Baba Jaga

    Meruňkovou u nás slepujeme cukroví "non plus ultra" (je moc dobré, ale taky moc křehké). Recept Vám můžu poslat, až bude dcera doma. Recepty jsem jí přenechala. V posledních letech cukroví nepeču, místo toho podávám sušené ovoce a různé oříšky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to toto, paní Anno?
      http://www.epochtimes.cz/2009121711846/Vanocni-cukrovi-Non-plus-ultra.html

      Vymazat
    2. Poměry si z hlavy nepamatuji, tak od dcery zjistím. Ten recept mám od mojí mamky. U nás se vykrajovaly trojúhelníčky (ale kolečka asi budou vzhledem ke křehkosti lepší) a nedělaly jsme na ně pusinky, ale potřely jsme je.

      Vymazat
    3. Dík - už se těším. Vaše maminka měla smysl pro "promíchávání" nejen dle chutí, ale i tvarů.

      Vymazat
  157. Violo, zrovna vy máte taky takové hudební jméno, tak vám posílám jednu violu i s pěkným chlapem ;o)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jak jako ? nechtěla jste připojit nějaký odkaz ... ?

      Vymazat
    2. chtěla. Zapomněla. Asi :-)))))
      https://www.youtube.com/watch?v=r3onO9ZG7io

      Vymazat
  158. Baba Jaga

    Díky za adresu na webovky epochetimes - je tam plno zajímavostí, nejen recepty :),
    a mimochodem zrovna o výrobě strunných nástrojů...
    http://www.epochtimes.cz/2015070922893/Do-taju-starych-remesel-Vyroba-strunnych-nastroju.html

    OdpovědětVymazat
  159. na příkladu řecka lze krásně demonstrovat nefunkčnost tzv. dema a referenda prosazovaného prof. buldatrou ... aneb demonstrujte si jak chcete , pište si co chcete mi se stejně dohodneme a podepíšeme co chceme ...

    na ukrajině nejdřív vypukly nepokoje proti zkorumpovanému oligarchátu , aby po všech možných peripetiích se dostala k moci za podpory demo států z evropské unie chunta na čele s největším oligarchou ...
    v řecku po referendu , kde lidi odmítli úsporné škrty nabízené evropskou unií , podepsala jejich vláda se stejnou demo evropskou unií ještě úspornější škrty a navíc je donutila k privatizaci toho posledního co jim ještě zbývá ...
    řecko ovládá asi 6 rodin jimž patří jediné dvě věci z čeho řecko ještě žije - loďařství a turismus ...

    jaký to radostný demorej ... :-)

    xerox

    OdpovědětVymazat
  160. před 224 lety padla Bastila a začala Velká francouzská revoluce. Člověk by si myslel, že lidstvo se někam posunulo a ejhle. Prdlačky!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. slečno liško ... lidstvo se v životě nikam neposunulo , neposunuje ani neposune ... je to pořád stejné - jde vo prachy , zbytek je jenom konverzace ...
      dovoleno jest toliko obyčejným lidem pouze háčkování , zavařování a zpěv ... přičemž na zákazu zavařování se usilovně pracuje ... pak zřejmě dojde , myšleno zákazově , časem i na to ostatní ...

      xerox

      Vymazat
    2. ba, slečno, posunulo se doch ... třeba beatles hele ... nebo sexuální revoluce hele ... nebo dvě dokonce světový války hele ... holokaust hele ... a spousta dalších prímovejch věcí hele ... posun přece jenom existuje ... jak by vás poučil i Švejk na garnizoně ...

      Vymazat
  161. To: Viola
    A když už, tak ke 12. krtinci a Vašemu prvenství viol hnedle 12. Vltava nezarmoutí nikdy...
    https://www.youtube.com/watch?v=hLmIxdr8kN4

    OdpovědětVymazat
  162. Pro Tužku
    o botách na běhání.
    Běh není túra. Na pohyb v horách s těžkým báglem na zádech (expediční styl - Kungsleden nebo naše hory, se spacákem, vařičem a zásobami) jedině pohory, vysoké, celokožené, s vibramem (pevný kotník). Ošetřené proti vodě. Ručně dělané pohory z Popradu jsem dotrhal dvoje, teď mám 10 let Garmonty a dotrhat nejdou.
    Běh (myslím tím jenom v terénu a po horách) vyžaduje od bot tvarovou stálost a stabilitu (torzní tuhost). Kůže je pasé, musí se ošetřovat a je těžká. Pokud budu běhat 2-3 hodiny, nezajímá mě ani nepromokavost - po běhu se přezuju. Jestliže ale běhám déle (třeba indiánsky, typ trasy třeba B7 nebo 5BV), je dobré mít v botách goretexovou membránu. Na váhu bot si moc nehraju, mám přes 100 kg a jetli mají boty 355 nebo 412gramů, je mi jedno. Gtx mám všechny boty. Svršek je tklaninový a jeho výhodou je absence čištění - špína opadá sama nebo pmůže rosa (nebo (nejlépe) sníh).
    Bota musí sedět. Každý člověk má jiný tvar nohy a sedí mu jiný střih boty. Bota musí být součást nohy už v obchodě (bota o 10mm delší, než délka nohy). Žádné tvarování boty podle nohy - i moderní motory nepotřebují záběh. Do terénu není moc dobrých bot. Mi sedí Salomon. Na stejné úrovni jsou Inov8 (inovejtky, ale ty jsou pro vyspělejší běžce, než jsem já). Když se vychytá značka, která sedí, zpravidla se nemění (je to určitě z hecu, protože se jistě najdou další dobré .... třeba Libor Uher, horolezec a organizátor B7, změnil sponzora ze Salomonu na Adidas, lezl na 8tisícovku a přišel o prsty .... protože si obul Adidas ....fuj, kdybych to vyslovil nahlas, musel bych si vypláchnout hubu heřmánkem).
    Ze salomonek jsem nikdy neměl sebemenší puchýř ani po sebedelším nošení.
    Cena boty je u mě zpravidla několikanásobek ceny všeho ostatního, co mívám na sobě. Na botě se neštetří. Vydrží mi cca 2 roky, teď běhám i ve 4letých, ale ty mají zcela zřejmě po smrti, nemají vzorek a mají díry. Jenže drží tvar a mají stabilitu. Boty v akci mám vždy dvoje (třeba teď mám salomon XA + XT). Mají různý drop (rozdíl mezi výškou paty a špičky). Protože momentálně běhám hodně po tvrdých površích, vyhovuje mi drop 9-10mm (vyšší tlumení paty kvůli hmotnosti, při běhu z kopce). Inovejtky mívají menší drop (jsou více "závodní"), nedávnou módou byla nula (přirozený běh), ale to dostávají zabrat achilovky - zase je to ale individuální.
    Závěr - opouštím kožené boty a snažím se expediční trasy proběhnout nalehko za 1 den. Sám. Abych vykompenzoval pracovní "stresy".

    OdpovědětVymazat
  163. Ve Frýdku prodává salomonky pan Weber (http://salomon-run.cz/salomon/salomon-bezecka-obuv). Ten se při setkání nepodívá nejdříve do očí, ale na boty. Aby věděl, s kým má tu čest.
    Poslední roky se s horskými maratony roztrh pytel. Blbec jsem se předloni přihlásil na loňský Slezský maraton, téměř rok jsem trénoval, ale naštěstí mě sklátila borelka. Teď cítím, že mám po problému (žádné otoky kloubů), ale už se nikam nepřihlásím. Nikdy jsem to nedělal a nevím, proč jsem zvyk porušil minule .... příroda mě varovala. Trasu si můžu proběhnout sám, bez mumraje a bez čísla, hlavně ne v teple, které mi nevyhovuje, potřebuju pod 10°C, to už ani mouchy nelítají. Dobrý je i mráz, ale to bych si musel koupit snowwcrossy nebo spikecrossy, a to zas takový fajnšmekr nejsem, na všechno stačí XA.

    OdpovědětVymazat
  164. Zjistil jsem, že co je staré, to je dobré. To platí nejen o botách, ale třeba i o lidech. Mít v rodině starého člověka je jako mít diamant (říkají japonci). Studnice životních zkušeností .... nejlíp se člověk učí chybami druhých (a nejrychleji). I ty staré boty bývají nejlepší a nejde s nimi rozloučit, dožívají na zahradě a vyhodit je musí někdo jiný. Setkal jsem se třeba v bohatém Dánsku s tím, že nevymění termostatický ventil ani za 30 let, protože je funkční (typ Danfoss). Třebaže je masově vyrábí a vyvíjí stále s lepšími vlastnostmi. U nás se klidně vymění za 10-20 let, protože někdo dostal provizi nebo protože dotace (peníze z kapsy někoho jiného).
    A jsem opět v marasu, omlouvám se, že jsem z něj na chvíli vybředl.

    OdpovědětVymazat