25 června, 2015

mb: REPORTÁŽ PSANÁ BEZ OPRÁTKY

(víkend v červnu '15)

Zpráva z tisku: obě delegace pak položily věnce na hrob neznámého vojína…

… s Vaškem jsme se spojili snadno – skoro – šel úplně jinam, ale našli jsme se, měl výraznou oranžovou šusťákovku. Jeli jsme na véču k Monice a povídali o věcech. Chvilku jsme poseděli v hospodě T, poslouchali kytary, zahráli si, vyfotivše se s čivavou vyjma mé fotky. 
Kdy se fotograf(ka) smál(a) (na)tolik, že nebyla schopna fotit.

Ano, vyspali jsme se dobře, tým A odešel na burzu a tým B (já a Vašek) odjel do přilehlého Litvínova na míčový sedmiboj. 300 kč na dvojici, přihlášených nakonec pouze jedenáct teamů. První disciplína: stolní tenis – pravidla, na dva sety do 11, umístění – třetí . 
Komentář: výkonnostně jsme byli druzí nejlepší, ale ty nejlepší jsme dostali již v semifinále. 
Pocity: spokojenost. 
Přesun na druhou disciplínu – fotbalové penalty. 
Pocity: obavy a opatrná očekávání. 
Výsledek – postup a dva nebo čtyři body.
Pak se šlo na technické discíplíny, hod na basketbalový koš a střelbu házenkářských sedmiček. 
Výsledky: propadák v basketu (vyřazení v prvním kole s ostudným výsledkem - poznámka mb: njn, stane se…) a druhé místo v házenkářských sedmičkách (více nežli bylo lze očekávati). Přesun na kurty na volejbal a nohejbal. Ve volejbale třetí místo po velkém boji a vyřazení v semifinále – škoda – a po krásné výkonu v souboji o třetí příčku (prostě jsme se již hezky sehráli). V nohejbale jsme obsadili druhou příčku (což myslím bylo nad naše skutečné možnosti). 
Poznámka – od konce nohejbalu jsem byl rád, že se vůbec nějak ještě hýbu. 

Poslední disciplínou byl tenis, ve kterém jsme dostali čočku hned v prvním kole. Rozloučili jsme se s ostatními dvojicemi, získali 400 kč za celkovou čtvrtou příčku na turnaji a stali se z nás profesionální sportovci s platem 50 kč á den. Pogratulovali jsme si navzájem s Vaškem a slíbili si, že pokud se zachováme do příštího roku zdrávi, zkusíme to za rok spolu zas.

Druhý den voda – Beroun jsme našli, byť rozkopaný. 
Počasí – dobrý, jen pár kapek. 
Typ vody: volej, s vyjímečnými peřejkami. 
Počet sjízdných jezů: 2 
Cíl: Zadní Třebáň. 
Kulturní vložky: Jenda Benda (jez) a kánon: ´Pojď za mnou´. 
Nálada: dobrá až uspokojivá. 
Handicap: háčkova ruka v sádře.
Komentář: jo, proběhlo to, jak mělo. 
Kdo se měl udělat (čti: překlopit či potopit se s lodí), ten se udělal, a kdo ne, tak ne.

… Stalo se …

… všem krtkům pozdravení a přání krásného dne …

25 komentářů:

  1. Díky, připomnělo mi to mladá léta.
    V našem pokročilém věku jezdíme každoročně jen na dva tři dny Vltavu mimo sezónu. Klub důchodců na vodě, někteří z kamarádů překročili sedmdesátku. V tom věku už mě nikdo na vodě neuvidí, nebo maximálně jen na den. Ráno mám problémy se zvednout a to jsem se vrátila k náfučce.
    Přeju co nejvíc takových vydařených akcí, při kterých není důležité vyhrát, ale zúčastnit se.

    OdpovědětVymazat
  2. Odpovědi
    1. Vašek se neuďjál páč je ( to ) zkušenej vodák / kamuflážník ...

      Vymazat
  3. Opravdu pěkně napsané a dobrý nápad, kdyby nebylo těch peněz, možná by byla menší motivace a přihlásilo by se méně týmů než jedenáct. Škoda, že si háček zlomil ruku, v létě je to hrozné, no nakonec ani v zimě to není dobré, zažila jsem obojí, tak ať se mu ruka dobře zhojí.

    mb nechala jsem vám vzkaz ohledně nápadu jak se postarat o stromy napadené kůrovcem, abyste nemusel hledt, tak to tu zkusím překopírovat.

    P.S. konečně máte blog, to to trvalo. :-)

    OdpovědětVymazat
  4. tak to sem přepíšu

    pro vás mám zajímavý nápad jako pro zeleného. Dnes na ZOOmu byl pořad o invazivních druzích, mimo jiné i o lýkožroutech a kůrovci. V Americe také řádí a tam se sešli tři - biolog, milovník přírody a hudebník a vymysleli na kůrovce prostředek, který ho zpomaluje při rozmnožování. Napřed ten milovník zkoušel nepříjemnou hudbou kůrovce vyhánět, zkoušel tvrdý rock, říkal, co je nepříjemné mi, může být i pro kůrovce nepříjemné a je známé, že v lese je božský klid a rock je na tento klid jako jed. Ale to nepomáhalo a tak hudebník nahrál zvláštní aparaturou - jak je to v našem technickém světě už tak možné - zvuky brouků jak se živí a pak to pouštěl dál do těch stromů a biolog zjistil, že kůrovec jakoby zlenivěl a přestal se rozmnožovat tak rychle jako dříve.
    Aby se zachránil les, bylo by potřeba na každý strom v postiženém lese dát takovou aparaturu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jsem rád, že se vám to, Violo, líbilo ...

      Vymazat
    2. teda to patřilo pod 13 21 - stane se ...

      Vymazat
  5. a ten pořad byl 19. 6.

    OdpovědětVymazat
  6. mb,

    četla jsem se zájmem, díky za povídání.
    Moc jsem nechápala, kdo jsou účastníci a co se má dít, ale to je tím, že jsem sportovní dřevo a nevím, jak to na takových akcích chodí.
    Já a sporty - ještě tak Spartakiády, tam se cvičilo na hudbu, to mě bavilo... :)

    Ať se daří, nejen ve sportech.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. díky ... je to míčový sedmiboj http://www.humanitas.cz/?menu=sport&submenu=2

      Vymazat
  7. embéčko, gratulace k blogu. Jestlipak to ví Stesky? :-)
    marie
    včera bylo povídání o spartakiádách, hlavně ta z r. 1955, ale i ty ostatní byly trnem v oku a jak to bylo hrozné a stálo to klidně snad i miliardu a estébáci to všechno sledovali a ...a jednou spartakiáda trvala asi 14 dní, ono bylo tolik žen, že musely cvičit dvakrát... děs!
    bože, já ty komouše nesnášela, ale tohle je horší, jak to bylo za nich, fuj

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. díky ... stejsky neví nic ... ( renegát) ....

      Vymazat
  8. liško,

    zjišťuju, že na to cvičení mám úplně nostalgický vzpomínky. Ještě mám doma sukýnku, červenobíle proužkovanou, jako mladší žákyně. Vím, že tenkrát přijel na sokoliště v okresním městě i pan prezident - musela bych spočítat, který to byl.. :), ale bylo to moc hezký, úžasná atmosféra. Pak jako starší žákyně, nějaké trenky a trička, to jsme se dostali až na Strahov. A potřetí asi dorostenky, taky úžasné zážitky, vždycky všechno výborně zorganizováno, žádný spartakiádní vrah mě nepotkal... :)
    Bylo to celé hrozně příjemné a všichni na to rádi vzpomínáme, kdo chodil do Sokola a dostal se tam.
    Když jsem chtěla své dcery dostat na nějaké cvičení, kde by nešlo o soutěže a výkony, ale o radost z pohybu, nenašla jsem nic vhodného. Všude byly buď moc přerostlé, nebo neměly čas jezdit třikrát týdně na tvrdé tréninky... Jo, vzpomínám na některé věci opravdu s nostalgií.

    OdpovědětVymazat
  9. To: autor mb
    Zvláštní název a motto slohovky o víkendu - ostatní jsou tu asi mnohem chápavější než já, pane mb.
    Ta burza asi nebyla finanční, že.

    OdpovědětVymazat
  10. Tužka napíše,...pěkný, pěkný, pěkný,....mohlo se to jmenovat ,....Reportáž psaná bez obrátky,....když jste tu loď neobrálili.

    Jako celoživotní sportovní harcovník bych třeba doporučila, vést si záznamy o akcích,....listovat v nich zpět je poučné i inspirativní,.....až příjde doba, kdy musíte konstatovat,....tak do tohodle bych už nikdy nešla,...pár takových akcí si už nemohu zopakovat,......čas všem rovně měří,....dobrým, špatným,....a každému se šeří,....

    Tak dokud svítí,....je třeba to rozsvítit dokonale. Tužka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. díky (skvělá variace)... ( pro info, vaškovi je 59, oba klobouky dolů ... )

      Vymazat
  11. to je teda staroch, já mám o 2roky míň

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak si to můžete dát za rok s námi, když si k sobě seženete parťáka ...

      Vymazat
  12. Ládik!!!
    mladý staroch, nebo starý mlaďoch? To je dilema, což ;o)

    OdpovědětVymazat
  13. To: mb
    Tak se zdá, že reagujete především na pochvaly, pane mb.
    Pokud Vám vybyde chvilka, zkuste mně přece jen vysvětlit, jak název a motto souvisejí s povídáním. A pokud Vás psaní naplňuje, zveřejňujte další.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. zdravím (babušku jagušku) ... tak sedmiboj jest složenina z disciplín sedmi ... u nás pořadí: 1. stolní tennis ( table tennis), znáeš ? ( dvojice proti dvojici) 2. penalty fotbal ( dvojice proti dvojici) 3. hod na koš ( trestňák) - basketbal ( dvojice proti dvojici) 4. házená sedmimetrový (trestný) hod, dvojice proti dvojici 5. volejbalové debly ( 4,5 m - dvojice proti dvojici) 6. nohejbal (dvojkovej) 7. tenis ( čtyřhra = dvojice proti dvojici) ... a teď koukám, že jste nechtěla vysvětlit sedmiboj, název souvisí s tím, že to nebyla žádná úvaha nýbrž zprostředkování ergo reportáž ...( a jakou znám reportáž ? na oprátce ... byla tato tato na oprátce ? nebyla ... tak tedy bez ní ... motto ... me tak prostě napadlo ... mám rád Karla ( kryla více nežli knížete) .... přeju hezký den ... vlastně motto nijak nesouvisí ( vyjma nápadu ) , ale zas to může vzbuzovat v každém čtenáři nějaké ( vlastní ) asociace .... tak tedy hezký den ....

      ... píšu rád ... hlavně se mi líbili ti rozmanití blogeři na aktualně cz ... tak se mi líbilo, že mi stejskoň přislíbil blog ... ale pak si to a, rozmyslel b, nedodržel slovo ...

      zatím zdravím .... příště se třeba v blogu dopustím nějaké úvahy ... uvidím ... ( anebo bude zas reportáž) ... mějte se prima ...

      Vymazat
    2. A to já budu - i my se chystáme od pondělka prázdninovat už jen s jednou vnučkou opět v nejmenších velehorách na světě.
      Děkuji za vysvětlení, mám ráda v názvech jasno.
      Jaká škoda, že v URL verzi nelze opravovat. No ani kvůli pravopisu ještě zpět na Google nepoběžím. Zlatý stříbrný Disqus.
      Vám začínají prázdniny - ať se Vám vydaří, pane mb. Budete možná mít i více času na úvahy.

      Vymazat
  14. Líp bych to napsat neuměl,
    Já max fotoblog.

    OdpovědětVymazat